Pokémon Platinum

Praat hier over alle Pokémon Games.
Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Pokémon Platinum

Bericht door Max » 16-10-2009 18:51

Pokémon Platinum is een spin-off van Pokémon Diamond en Pearl.

Afbeelding

Een paar veranderingen aan deze game zijn:

- Lucas, Dawn en Pearl hebben een compleet nieuwe outfit, voor de winter.
- De Pokétch zijn opnieuw ontworpen.
- Nieuwe animaties voor verschillende aanvallen.
- De Pokémon en de gym-leaders bewegen.
- De Eterna, Hearthome, en de Veilstone Gym zijn opnieuw ontworpen.
- De verhaallijn is aangepast.
- Het is winter, en er ligt op veel plekken sneeuw.
- Dialga en Palkia verschijnen op de Spear Pillar. Giratina is de mascotte van Platinum, en is hierna ook vangbaar.
- De volgorde van de gyms is veranderd.
- Er zijn meer nieuwe Pokémon te vangen in het spel.

~Max
Afbeelding

Grumpig
Trainer
Trainer
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-10-2009 14:08

Bericht door Grumpig » 24-10-2009 14:11

Ik kan echt niet wachten tot ik mijn DS Lite krijg, ik wil zo graag Platinum spelen.
Afbeelding

Jeanz
Encoder
Encoder
Berichten: 848
Lid geworden op: 13-10-2009 21:23

Bericht door Jeanz » 24-10-2009 14:21

Grumpig schreef:Ik kan echt niet wachten tot ik mijn DS Lite krijg, ik wil zo graag Platinum spelen.
Je kan hem nu ook al spelen met de DS Emulator, als je wil :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gliscor
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-10-2009 19:41

Bericht door Gliscor » 24-10-2009 14:37

Platinum vond ik vele male leuker ten opzichte van D en P.
Ik ga hen waarschijnlijk deze vakantie opnieuw spelen.

Grumpig
Trainer
Trainer
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-10-2009 14:08

Bericht door Grumpig » 25-10-2009 13:45

wat is de volgorde van de gyms bij platinum??
Afbeelding

Jeanz
Encoder
Encoder
Berichten: 848
Lid geworden op: 13-10-2009 21:23

Bericht door Jeanz » 25-10-2009 13:53

Grumpig schreef:wat is de volgorde van de gyms bij platinum??
Dit is de volgorde:

Gym 1 - Oreburgh City

Roark
Type: Rock
Pokémons: Geodude lvl 12 Onix lvl 12 Cranidos lvl 14
Beloning: TM 76 Stealth Rock
Deze Gym Leader is met alle starters erg goed te doen. Met Piplup kan je Bubble gebruiken, met Turtwig kan je Absorb en Razor Leaf en Chimchar zal je alleen hoeven te laten evolueren om het makkelijker te maken want Monferno leert dan Mach Punch. Maar ook Machop kan goed van pas komen die je op de route boven Oreburg City vindt. De volgende types maken het meeste kans: Water, Steel, Grass, Fight en Ground. Als je hebt gewonnen kun je HM 06 Rock Smash Gebruiken buiten een gevecht!

Gym 2 - Eterna City

Gardenia
Type: Grass
Turtwig lvl 20 Cherrim lvl 20 Roserade lvl 22
Beloning: TM 86 Grass Knot
Deze Gym is net als de eerste gym simpel te doen. Vooral als je Chimchar hebt gekozen als starter want zijn krachtige Fire Moves kunnen het erg simpel afmaken. Maar ook als je Piplup hebt gekozen kan het makkelijk gedaan worden aangezien hij op Lv 15 Peck leert! Met Turtwig is het weer wat moeilijker omdat hij geen Weakness voor Grass Pokémon uit zichzelf leert. Maar als je een Pokémon zoals Starly of een andere Flying type hebt dan moet het wel lukken. Met de volgende types maak je hier het meeste kans: Fire, Flying, Bug en Poison. Als je hebt gewonnen zullen geruilde Pokémon tot en met Lvl 30 luisteren en kun je HM 01 Cut gebruiken buiten een gevecht!

Gym 3 - Hearthome City

Fantina
Type: Ghost
Pokémon: Duskull lvl 24 Haunter lvl 24 Mismagius lvl 26.
Beloning: TM 65 Shadow Claw
Als je Chimchar hebt gekozen is dit een gewone gym behalve dat je hier geen Fight moves mag gebruiken omdat ze geen effect hebben op de Ghost Pokémon.
Als je Piplup hebt gekozen zal het net als bij Chimchar een gewone strijd worden. En als je Turtwig hebt gekozen en hem Bite leert (Dat leert Turtwig op lvl 21 en Grotle op lvl 22) wordt dit een erg makkelijke strijd. Maar als je een Pokémon hebt die Dark is raad ik je aan om die te gebruiken omdat Ghost aanvallen daar weinig schade mee doen. Met de volgende types maak je het meeste kans: Dark en Psychic. Als je hebt gewonnen dan kan je HM 05 Defog gebruiken buiten een gevecht!

Gym 4 - Veilstone City

Maylene
Type: Fight
Pokémon: Meditite lvl 28 Machoke lvl 29 Lucario lvl 32
Beloning: TM 60 Drain Punch
Maylene is moeilijk te verslaan met de Pokémon die je in het begin kan kiezen. Dus je kan het beste een Pokémon zoals Staravia in bezit hebben. Als je een Chimchar als starter hebt gekozen kan je hem natuurlijk gebruiken om Lucario te verslaan aangezien hij Fight en Steel is. Maar als je eenmaal vecht kan je het best een Flying of een Psychic Pokémon hebben. Je maakt hier het meeste kans met de volgende types: Flying, Psychic, Fire maar Ghost Pokémon doen het ook goed omdat Fight geen effect heeft op Ghost maar Ghost geeft geen Super Effective op Fighting types. Als je hebt gewonnen kan je ook HM 02 Fly gebruiken buiten een gevecht!

Gym 5 - Pastoria City

Crasher Wake
Type: Water
Pokémon: Gyarados lvl 33 Quagsire lvl 34 Floatzel lvl 37
Beloning: TM 55 Brine
Wake is een simpele Leader als je Turtwig hebt gekozen, zo niet dan kan je beter een Grass Pokémon hebben of een Electric. Turtwig of een andere Grass Pokémon kan je het best gebruiken voor Quagsire en Floatzel.
Omdat Gyarados Flying en Water type is zijn Grass moves niet erg handig. Een Electric type heeft daardoor extra veel kracht op Gyarados, omdat Gyarados Flying is en Water en beide types zijn zwak voor Electric. Met de volgende types maak je het meeste kans: Grass en Electric. Als je hebt gewonnen luisteren geruilde Pokémon naar je tot en met Lvl 50 en je kan HM 03 Surf gebruiken buiten een gevecht!

Gym 6 - Canalave City

Byron
Type: Steel
Pokémon: Magneton lvl 37 Steelix lvl 38 Bastiodon lvl 41
Beloning: TM 91 Flash Cannon
Byron is een Steel Gymleader die over sterke Pokémon heerst. Maar als je een vuur type hebt zoals Chimchar kan het gemakkelijk lukken. Maar ook met een Water Pokémon zoals Piplup kan het lukken. Alleen met een Water Type kan je beter niet tegen Magneton vechten omdat hij Steel en Electric is. Met de volgende Types maak je het meeste kans: Fire, Water, Ground en Fight. Als je hebt gewonnen zullen geruilde Pokémon Tot en met Lvl 70 Luisteren en je kan HM 04 Strength gebruiken buiten een gevecht!

Gym 7 - Snowpoint City

Candice
Type: Ice
Pokémon: Sneasel lvl 40 Piloswine lvl 40 Abomasnow lvl 42 Froslass lvl 44
Beloning: TM 72 Avalanche
Candice is heel erg simpel te verslaan met Fire Pokémon zoals Chimchar. Maar ook Grass en Water Pokémon Zoals Piplup en Turtwig kunnen kans maken tegen Piloswine. Fire types zijn een van de handigste types in deze Gym vooral bij Abomasnow omdat hij Ice en Grass is is Fire sterker dan normaal. Met de volgende types maak je het meeste kans: Fire, Grass, Water, Fighting en Flying. Als je hebt gewonnen kan je HM 08 Rock Climb gebruiken buiten een gevecht!

Gym 8 - Sunyshore City

Volkner
Type: Electric
Pokémon: Jolteon lvl 46 Raichu lvl 46 Luxray lvl 48 Electivire lvl 50
Beloning: TM 57 Charge Beam
Volkner is een Electric type gym die het makkelijkste te verslaan is met de starter Torterra. Omdat Torterra Ground is kan hij zonder enige Electric damage gewoon vechten en Ground attacks kunnen erg handig zijn. Met het volgende types maak je dus het meeste kans: Ground. Als je hebt gewonnen zullen alle geruilde Pokémon naar je luisteren en kun je HM 07 Waterfall gebruiken buiten een gevecht!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grumpig
Trainer
Trainer
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-10-2009 14:08

Bericht door Grumpig » 25-10-2009 13:55

dank je, maar wat is er verandert ten opzichte van Diamond and Pearl??
Afbeelding

Jeanz
Encoder
Encoder
Berichten: 848
Lid geworden op: 13-10-2009 21:23

Bericht door Jeanz » 25-10-2009 14:07

Grumpig schreef:dank je, maar wat is er verandert ten opzichte van Diamond and Pearl??
Volgens mij is alleen het uiterlijk van de gyms veranderd, de volgorde en de gymleaders zijn hetzelfde gebleven (weet het niet zeker!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spinda
Beginner
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: 30-10-2009 16:16

Bericht door Spinda » 01-11-2009 16:21

Nou dat je Dialga en Palkia en Giratina kan vangen en de gym's zijn veranderd en 1 iemand van Team Galactic diegene kom je tegen bij Stark Mountain en Valley Windworks.

Grumpig
Trainer
Trainer
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-10-2009 14:08

Bericht door Grumpig » 01-11-2009 17:42

wat doet dat ene lid van Team Galactic dan??
ook vind ik het leuk dat je de gymleaders opnieuw kan uitdagen.
Afbeelding

Plaats reactie