Pokémon Mystery Dungeon Red/Blue Rescue Team

Praat hier over alle Pokémon Games.
Plaats reactie
Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Pokémon Mystery Dungeon Red/Blue Rescue Team

Bericht door Max » 17-10-2009 18:19

Pokémon Mystery Dungeon Red/Blue Rescue Team is een videospel voor de Game Boy Advance/Nintendo DS. Het verschilt van andere computerspellen in die zin dat de speler niet de beschikking of controle krijgt over een trainer. Dit heeft tot gevolg dat er geen Pokéballs gebruikt worden.

Afbeelding Afbeelding

Voordat je met een nieuw spel begint moet je eerst een pokémon test doen om te laten zien wat voor pokémon je bent. Deze test bestaat uit een reeks meerkeuze vragen over het dagelijkse leven zoals wat je zou doen als een bepaald iets gebeurde. Hierna kun je partner kiezen. De pokémon die beschikbaar zijn als held of partner zijn Bulbasaur, Charmander, Squirtle, Pikachu, Chikorita, Cyndaquil, Totodile, Treecko, Torchic en Mudkip. Ook zijn de pokémon Meowth, Psyduck, Machop, Cubone, Eevee en Skitty beschikbaar voor de rol van held (jij), maar niet voor de rol van partner.

In de game speel je een mens die door iets veranderd is in een pokémon. Samen met je partner vorm je een reddingsteam dat bestaat om pokémon in nood te helpen. Helaas zijn er ook slechte pokémon zoals de pokémon Gengar.

In Pokémon Mystery Dungeon kun je verschillende levels, genaamd kerkers uitspelen. In deze kerkers barst het van de wilde pokémon waartegen je moet vechten. Soms als je een pokémon hebt verslagen zal hij zich bij jouw team aansluiten (in plaats van ze te vangen) en kan hij je helpen tijdens je reddingsmissies.

In het spel bevind zich ook een stadje. Hierin staan veel gebouwen zoals de Persian Bank (hier kun je poké (geld) storten), Kangaskan opslagplaats (hier kun je voorwerpen bewaren)en het Kecleon Warenhuis (hier kun je spullen zoals appels en TM's kopen). Ook is er jouw reddingsbasis waar je kunt opslaan.

In het spel kun je pas evolueren na dat je het spel hebt uitgespeeld. Dit gaat door de Light Cave te betreden en een bepaald level te halen of een voorwerp bij je te hebben.

In het spel is het niet mogelijk om te ruilen, maar kunnen pokémon zoals Kadabra, Machoke en Haunter toch evolueren als je een voorwerp genaamd de Link Cable bij je hebt. Bij pokémon zoals Seadra en Poliwirl heb je behalve de Link Cable ook nog een voorwerp zoals de Dragon Scale of de King Rock nodig voor evolutie.

~Wikipedia
Afbeelding

Zer0Z14
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1076
Lid geworden op: 13-10-2009 20:05

Bericht door Zer0Z14 » 21-11-2009 19:24

Ik vond de MD reeks niet zo erg leuk. Ik heb het al een tijd niet meer gespeeld en ik ga snel Mystery Dungeon: Explorers of Sky spelen. Waarschijnlijk ga ik het dan vaker spelen.

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 05-03-2010 20:48

ik vond deze md de leukste, het verhaal is beter vind ik. mischien vinden sommige van ni
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

Plaats reactie