Pokémon Stadium

Praat hier over alle Pokémon Games.
Plaats reactie
Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Pokémon Stadium

Bericht door Max » 17-10-2009 18:38

Pokémon is en blijft natuurlijk een fantastisch fenomeen. Toch zal zelfs de meest obsessieve pokemaniak toe moeten geven dat de gevechten op lange duur een tikje saai worden. De beperkingen van de Game Boy hardware zijn hier mede verantwoordelijk voor. Op het kleine zwartwit scherm, met strijdkreten die klinken als piepjes en kraakjes, is er behoorlijk wat fantasie nodig om je voor te kunnen stellen dat er een spectaculair gevecht wordt geleverd.

Afbeelding

Wanneer je Pokémon Stadium betreedt, kun je je fantasie echter wel thuislaten. De Pokémon die door jou zijn opgevoed, komen dankzij het meegeleverde Transfer Pack op wonderlijke wijze tot leven op het grote scherm van je tv. In volledig 3D wordt iedere aanval en andere beweging van je Pokémon weergeven aan de hand van prachtige animaties.

De droom van iedere Pokémon-trainer wordt werkelijkheid. Maar kan een spel dat volledig gebaseerd is op 1-tegen-1-gevechten tussen de schattige (en minder schattige) wezentjes ook op de lange duur blijven boeien?

De Europese versie van Pokémon Stadium is eigenlijk al de tweede van dit spel. Japanse pokemaniaks speelden eerder al een versie waarin slechts 60 Pokémon konden worden gebruikt. In de tweede versie (onze eerste dus), kunnen we echter aan de slag met alle 151 pokemon, inclusief de zeldzame Mew, en ze zien er allemaal volkomen geloofwaardig uit. Ze knipperen zelfs met hun kleine oogjes, en het zal je moeite kosten geen medelijden te hebben als je er weer eens één ziet bezwijken na een super effectieve aanval.

Het is vrijwel onmogelijk om niet te vallen voor de charme van Pokémon. Oké, het is niet gemakkelijk om verliefd te worden op de kleine, tweedimensionale, zwartwit beestjes die je Game Boy bewonen, maar als de Pokémon in volledig 3D over het scherm stuiteren is dat wel even anders. Het is opmerkelijk hoe goed de karakters van de verschillende figuren tot uiting komen. Zodra Poliwrath bijvoorbeeld de arena betreedt, herken je hem meteen het opschepperige bodybuilder-type. Nintendo is er zelfs ingeslaagd een eigen persoonlijkheid mee te geven aan Exeggcute, een Pokémon die bestaat uit niet meer dan een stelletje eieren.

Er zijn verschillende en uitgebreide spel-modes in Pokémon Stadium. Je hebt bv. Stadium-mode, Gymleader Castle-mode, Kids Club-mode etc.

~Pokémon Paradijs
Afbeelding

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 05-03-2010 20:58

ik was zo verslaafd aan da spel da ik nu een n64 emulator heb en da spel heb gedownload
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

Hema
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 08-10-2009 20:12

Bericht door Hema » 29-06-2010 23:33

ik mis die goede oude tijd lekker gym leaders ownen in 3D leuke mini games spelen op de tv je gameboy game spelen en het belangrijkste de mogelijkheid om opnieuw te beginnen zonder je pokemon kwijt te raken jmmr dat het nu niet meer kan
Afbeelding

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 30-06-2010 13:59

jha, nu heb je nog battle revolution
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

Pascal1993
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 15-05-2011 15:50

Bericht door Pascal1993 » 01-06-2011 08:57

Pokemon Stadium 1 en 2 waren inderdaad 2 goede pokemon games.
ze zijn gewoon veel beter dan pokemon battle revelution, colosseum en XD
Maar pokemon battle revelution is wel een heel saai spel.

Hema
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 08-10-2009 20:12

Bericht door Hema » 01-07-2011 19:50

ja idd dat spel is 25% pokemon stadium hadden ze net zo goed pokemon stadium 3 kunnen maken, ach ja mss dat ze dat kunnen doen met gen 5 hoop ik.
Afbeelding

Cold Trainer
Gym Leader
Gym Leader
Berichten: 715
Lid geworden op: 21-02-2010 14:58

Bericht door Cold Trainer » 09-07-2011 15:12

dat was zo gaaf. miss het wel
All Encodings: 1%

My encodings

Plaats reactie