Het show je map topic.

Praat hier over alle Pokémon Games.
Gliscor
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: 21-10-2009 19:41

Bericht door Gliscor » 02-11-2009 20:57

Zer0Z14 schreef:Is de tut al klaar?
Moet ik nog aan beginnen :oops:

Zer0Z14
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1076
Lid geworden op: 13-10-2009 20:05

Bericht door Zer0Z14 » 03-11-2009 20:58

Maakt niet uit joh, doe maar rustig aan (wat mij betreft :P ).

misja056
Advanced
Advanced
Berichten: 106
Lid geworden op: 04-11-2009 12:49

Bericht door misja056 » 04-11-2009 14:43

Dit zal je leren hoe je gebruiken Advance kaart.

Open Advance kaart en open je rom (r / s / e of fr / LG)
(in deze handleiding, ga ik gebruiken Ruby)
Kijk naar links en u ziet-By Header
Door INI
Kaartbestanden

Dubbelklik op Kop en je ziet een lijst van nummers. Laten we beginnen met de eerste stad, in r / s / e, Littleroot stad.
Om daar te komen, dubbelklik op 0 en vervolgens naar Littleroot stad.
(in FR / LG, is Pallet Town ligt in het nummer 3)

U ziet dan Littleroot stad.
Nu, kijk rechts boven de foto en je ziet 5 bars

Map view, Beweging machtigingen, Evenementen bekijken, Wilde Pokemon bekijken, en header view.
Op dit moment zijn we in de kaart bekijken, dat is wat bewerkingen de kaarten. Kijk naar rechts in Mapview en ziet u foto's van de dingen die u kunt toevoegen aan het spel.
Het ding als geheel wordt de pallet en elk beeld wordt een tegel.

Vind de grote boom op het palet en klik er op (je kan naar beneden schuiven om het te vinden). Klik erop en overal plaats hem in de kaart die u zou willen.
U moet relize dat slechts een deel daarvan verschijnt. De grote boom is meestal samengesteld uit 6 tegels. Hou brengen in de verschillende delen totdat het de hele boom maakt.

De meeste zijn slechts 1 tegel als gewoon gras, of bloemen, en sommige huis zijn opgebouwd uit vele, vele tegels. Daarom is het in kaart brengen een lange tijd kan nemen.

Klik nu op de balk verkeer machtigingen bekijken en u ziet de hele stad bedekt met nummers / letters. En in plaats van het palet ziet u een aantal letters. Ik weet het ziet er erg verwarrend, maar het is eigenlijk niet zo moeilijk.
Wat beweging machtigingen doet is kun je veranderen wat je kunt wandelen door en wat je niet kunt (bijvoorbeeld - Kan niet lopen door de bomen kan lopen door gras.)
Ik zal je de belangrijkste.

1 = niet begaanbaar
C = redelijk
4 = niet begaanbaar, tenzij u surft gebruik
D = wegwijzer
0 = beklimmen van ladders
Als u niet weet welk nummer te zetten op een bepaalde tegel, kijken naar andere kaarten en kopiëren wat er op daar.
Net als de toppen van de bomen tellen als een redelijk tegel.
Dus, zet 1 op de boom die u op de kaart gezet, behalve de tip van het.
Gefeliciteerd, je bewerkten de kaart! Nu herinneren, kunt u invoegen wayyyyyyyyyyy meer dan alleen een boom, dus maak uw kaarten er goed uitzien!

Nu gaan we praten over gebeurtenissen:
Klik op de gebeurtenissen bekijken bar en je zult zien ofwel mensen of tegels die rare dingen zeggen zoals de S en W.
Nou elk van die rare tegels niet weergegeven zoals dat in het spel.
De groene S vertegenwoordigt scripts
De oranje S is een teken
De paarse W vertegenwoordigt een warp
De lichtgroene P vertegenwoordigt een persoon
De rode F vertegenwoordigen de vlucht positie (waar je land als je vliegen naar die plaats).
Nou aangezien ik geen script goed bij alles te doen, zullen we dat deel overslaan.
De oranje S kan worden geplaatst op elk teken post en zij zeggen dat het bericht wanneer u op een op.
Wacht ..... Welke boodschap?
Kijk op de balk naar rechts en u ziet script te compenseren met een $ en nummers.
U kunt wat er staat in Advance tekst of script, maar nogmaals, ik kan niet script!
Ieder W vindt u zal ofwel op een deur, een grot ingang, of trappen / ladders. Ze warp je naar een bepaalde plaats. Kijk naar de een op uw huis. Het zegt Kaart bank en ergens op deze kaart zijn de kaarten die aan de linkerkant. Littleroot stad is mapbank 0 kaart 9 (0,9). Klik op de ketting op uw huis en klik volgen warp. Toen binnen, check de warp (s) op de deur uit. Het zal zeggen Mapbank 0 kaart 9. Wijzigen of verplaats de ketting rond te veranderen waar je heen gaat.

Ga naar de instellingen aan de top van tevoren kaart (naast bestand) en kies "show sprites"
U ziet alleen sprites van mensen. Je kan veranderen wat ze zeggen in Advance ............ tekst of script ... Ik wou dat ik kon script * snik *
Elke persoon heeft een lijst van dingen aan de rechterkant. Sprite # verandert de sprite, verplaatsen type pikt hoe die persoon beweegt, beweging zegt hoeveel stappen hij / zij beweegt. Bewerken hoeveel een trainer kan je zien, verander het oog bereik.
De vlucht positie is zo eenvoudig als het verplaatsen naar waar u wilt.
(Note. .. om nog een ketting op de kaart of een persoon of wat je wilt, klikt u op een en kijk naar de onderkant van de lijst aan de rechterkant. Wijzig de nummers om het bedrag dat u wilt wijzigen en druk vervolgens op evenementen. U kunt ' t maak een andere vlucht positie. Toen kwam er een pop-up zal komen dat ziet er verwarrend. Het enige wat u hoeft te doen is op de OK-bar en een andere pop-up zal komen zeggen
"vijf resultaten gevonden" Klik op OK en dubbelklik op de eerste reeks van getallen. Klik vervolgens repoint. Ga terug en in de linkerbovenhoek ziet u wat u wilt)


Volgende is wildpokemon bekijken. Dit is de gemakkelijkste van allemaal.
Het is vrij veel voor zichzelf. Ten eerste, als er geen wilde pokemon in het gebied dat u wan't wilde pokemon, klikt u op de grote knop
Nieuwe Wild Pokemon.
Controleer af waar je wan't de pokemon te worden (gras, water, vissen, enz. ..)
(Als er al pokemon in het gebied en u wan't water pokemon, klik uit te breiden en hetzelfde doen je deed met het toevoegen van een sprite toe te voegen).
De rest is echt makkelijk. Type vertelt je wat pokemon gaan waar (gras, water, enz. ..) Frequentie-index is de kans loopt in een wilde pokemon (hoe groter het getal, hoe groter de kans dat u loopt in een pokemon)

Dan voeg gewoon de Pokemon die je wilt, maar zorg ervoor dat je vult alle ruimtes. Als je dat niet doet, zal missingno verschijnen. Een gemakkelijke manier om alles in te vullen is de manier waarop de gewone spel doet. Kijk naar route 1 en zie dat dezelfde pokemon tweemaal wordt vermeld of zelfs drie keer alleen met een ander niveau in de min. / max.

Header mening is het laatste deel. Hier kunt u de naam van de stad, de muziek, het weer etc. ..

Er is ook een manier om de tegel verandering vaststellen. Neem een kijkje op de onderkant van de pallet in Littleroot stad. U ziet een andere bodem voor elke stad. Ga naar Evergrand stad en kijk naar de bodem. Het lijkt erop dat de Pokemon League niet? Om dat Tileset, Controleer of de koptekst Evergrand uitzicht over stad en kijk wat de nummers zijn in "gebruikt tilesets"
Kopieer de nummers op Littleroot stad "gebruikt tilesets" en ga naar de onderkant van het palet en daar is het! aantal van de kaart kunnen krijgen al verknald, dus doe dit voor het bewerken van een kaart.

De kaart hoogte en breedte van de kaart zijn de grootte van de kaart. U kunt het zo groot of klein als je wilt.

Ik hoop dat deze gids geholpen!
Ik hoop ook ik kan het script voor binnenkort ... lol leren
Afbeelding

Zer0Z14
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1076
Lid geworden op: 13-10-2009 20:05

Bericht door Zer0Z14 » 04-11-2009 14:48

Makkelijk hè, een gids in een andere taal in Google Translate zetten en letterlijk kopieren. :wink:

misja056
Advanced
Advanced
Berichten: 106
Lid geworden op: 04-11-2009 12:49

Bericht door misja056 » 04-11-2009 14:50

I know paar taalfouten gewoon in google translator ^^
Afbeelding

Zer0Z14
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1076
Lid geworden op: 13-10-2009 20:05

Bericht door Zer0Z14 » 04-11-2009 14:54

Ja, echt irritant dat ze dat echt letterlijk gaan vertalen. Woord voor woord. Als ik nou een vertaler was... :D

misja056
Advanced
Advanced
Berichten: 106
Lid geworden op: 04-11-2009 12:49

Bericht door misja056 » 04-11-2009 15:10

als ze nou eens even 10 minuten controle doen op spelfouten :p
Afbeelding

Zer0Z14
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1076
Lid geworden op: 13-10-2009 20:05

Bericht door Zer0Z14 » 04-11-2009 15:23

Ja! Stuur maar een mail naar ze. :wink:

Plaats reactie