Verbod op downloaden zonder te betalen

Praat hier over het laatste nieuws buiten de Pokémon wereld.
Jodyza
Beheerder
Beheerder
Berichten: 646
Lid geworden op: 04-02-2010 19:36

Bericht door Jodyza » 17-04-2011 20:02

Ik denk niet dat ze ooit het illegaal downloaden uit kunnen bannen, er zijn altijd wel andere alternatieven. Ik gebruik nieuwsgroepen, en ik vraag me af hoe ze dat zouden willen blokkeren. Het is nu compleet legaal, ik upload niets, ik download alleen. (Muziek en Films)

Hoe willen ze gaan bewijzen dat je bewust iets download? Je kunt in principe nooit precies weten wát je download. (Hoe kon ik nou weten dat als je op die ene knop drukt dat je dan een film download? :roll: ?)

Als ik een film ga kijken sluit ik gewoon mijn Laptop aan op mijn televisie via een HDMI kabel.

Agent-347
Moderator
Moderator
Berichten: 262
Lid geworden op: 23-01-2010 21:42

Bericht door Agent-347 » 17-04-2011 20:17

Wowow-oh-no! We betalen wel voor te downloaden! Mijn internetconnectie is niet gratis, €43 per maand voor 100GB te mogen downloaden en uploaden.. xD

En als ze gratis downloaden willen voorkomen moeten ze alles dat op tv komt uitbrengen via iTunes of via dvd/Blu-Ray..
Er zijn series/films die ik download gewoon omdat ze anders nooit kan kijken, bijvoorbeeld Shuffle...

Officieel is encoder zijn pas illegaal als je er geld voor betaald, en aldus je er je beroep van maakt.

Tevens, ze kunnen sites als Pokechar wel shutdownen, maar de uploads staan van ons op MegaUpload/MediaFire/..., daar kunnen ze voor 't moment niet aan..
En wat gebeurt er dan, stel je dat ze deze site shutdownen.. Seviper of Max of iemand anders maakt gewoon een PokéChar 2.0 op een Amerikaanse server in het Nederlands...

En daarbij, hoelang duurde het voordat jullie een regering hadden?
Tegen dat die wet er is, zijn we 2015... En tegen dan bestaan er nog zoveel meer servers en sites...
Ik bedoel maar: een kleine site als pokechar gaan ze nooit snel vinden..

Als ik Thbio niet had gekend, wist ik niet eens dat deze site bestond!
Ik zocht voor Pokechar maanden naar een Nederlandse downloadsite, ze zijn echt niet makkelijk te vinden..

Ik download nu ook al Nederlandse series van een Amerikaans forum waar men in Benelux niks aan kan doen.

In Amerika is er recent nog wat verandert aan die tv-series downloadwet, encodewet & vertoonwet... Daar is het toegestaan als het onder de noemer leerrijk staat... En nog een paar noemers, maar die ben ik even kwijt... Maar iedereen weet dat er eigenlijk in elke serie en film iets leerrijk zit, toch hebben zenders liever niet dat ze online komen buiten hun eigen servers: logisch!

IK heb ook liever alles op een vaste schijf, puur voor 't te hebben als ik ernaar wil kijken.. Iedereen weet dat elke serie vroeg of laat stopt..
Hoe later hoe beter, want hoe meer de kans dat dat meerdere re-releases krijgt.


Maar, denk eens na: Ze hebben nu al vtmKzoom, KinderNet, NickToons, Boomerang,.. aangemaakt als nostalgie voor tieners & ouders, en om te bekijken door de nieuwe generatie.
vtmKzoom heeft series als Calimero, Maja De Bij, Wicky De Viking,... laten op dvd uitbrengen.

Nickelodeon USA heeft besloten vanaf 2011 (dit jaar) series uit te brengen op officiele dvd's (niet meer video-on-demand) als Danny Phantom, The Wild Thornberrys, Hey Arnold!, Rocko's Modern Life, The Angry Beavers, CatDog..


Wie weet komen deze dvd's over enkele jaren ook naar ons?
Ik ben er zelf van overtuigd dat haast elke serie van op tv vroeg of laat een rerun krijgt, maar de meesten hebben het liever dan al in bezit.

Wie weet, over 20 jaar kijken we misschien naar StarNick, als nostalgie voor Nickelodeon programma's.
Of naar Re-Disney Channel voor de Disney van nu en lang gelee..

Tegen dan is de technologie zo ver dat elke jeugdzender 2 layers zal hebben: één met NL audio & één met EN audio + NL SUBS.
=> Dit heeft Cartoon Network NL als deels bij UPC.

Ik bedoel maar, ik zit hier momenteel ook te fitten op dvd's van Totally Spies, herhalingen van Yu-Gi-Oh! en Kenan & Kel..
Maar dat is normaal..

Iets dat je mist, verandert in een prachtige herinnering..
Maar sommige mensen, die willen gewoon niet missen..



PS: Ik moet "kappen" met zulke lange posts te maken. xD (Even onderschrift uitgeschakelt voor dit bericht xD)
Afbeelding

Jodyza
Beheerder
Beheerder
Berichten: 646
Lid geworden op: 04-02-2010 19:36

Bericht door Jodyza » 17-04-2011 20:35

Mijn internet connectie is ook niet gratis €50 per maand, maar dan wel onbeperkt supersnel internet. Tenzij ik op mijn school ga downloaden maar daar zouden ze er niet blij mee zijn. (Hint: uTorrent op USB/Draadloos internet via schoolnetwerk op laptop) Ik wist niet dat er nog datalimieten bestonden. Ik zou met iedereen in ons gezin binnen een halve maand afgesloten zijn. :D

Als die wet ingaat, wat overigs heel lang kan duren in Nederland. Dan zou dat niet eerder zijn dan 2013/2014 ofzo. Ze doen hier toch eeuwig over dat soort dingen.

Dan nog iets, ze gaan niet achter de consument aan, maar vooral achter de grote sites. Pokechar zal daar in ieder geval niet onder vallen.
Het downloaden wordt dan officieel "onrechtmatig". Het mag niet, maar ze gaan in ieder geval niet achter individuele personen aan.

Als ze zoiets willen doen moeten ze in iedergeval goede alternatieven hebben. Je kunt namelijk niet zo heel veel anime vinden in Nederland op DVD, dus dan is de enige optie downloaden of via een streaming site gaan kijken. Er is al helemaal weinig te vinden met Nederlandse ondertiteling.

Van What's With Andy zijn maar een paar afleveringen op DVD, dat is ook de reden dat ik het opneem.

Wow, ik heb nog nooit zo lang bericht met alleen maar tekst getypt op een forum, sterker nog ik heb nog nooit op een forum meer dan 20 berichten geplaatst. Hier meer dan 900. Maar dat terzijde.

ryofichter
Verbannen
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-01-2012 12:09

inderdaad

Bericht door ryofichter » 10-01-2012 19:24

voor internet moet je wel betalen maar dat gaat niet naar de makers van die film en trouwens pokechar gaan ze nooit echt afhalen want er staan alleen maar links op. megaupload doet dat wel en in Amerika kan de staat je geen boetes geven. maar de makers van een film kunnen wel een klacht indienen
en kunnen ze via de rechtbank een boete opleggen maar megaupload heeft is veel groot en heeft veel gebruikers dus megaupload is ook veilig
en trouwens in de wet staat dat kinderen jonger dan 14 niet voor de rechtbank kunnen komen dat is de wet

bron : de wetboek
ik word een pokémon master

xNoobPlayerx
Ontdekker
Ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 05-11-2011 23:30

Bericht door xNoobPlayerx » 10-01-2012 20:21

Jodyza schreef:Ik denk niet dat ze ooit het illegaal downloaden uit kunnen bannen, er zijn altijd wel andere alternatieven. Ik gebruik nieuwsgroepen, en ik vraag me af hoe ze dat zouden willen blokkeren. Het is nu compleet legaal, ik upload niets, ik download alleen. (Muziek en Films)

Hoe willen ze gaan bewijzen dat je bewust iets download? Je kunt in principe nooit precies weten wát je download. (Hoe kon ik nou weten dat als je op die ene knop drukt dat je dan een film download? :roll: ?)

Als ik een film ga kijken sluit ik gewoon mijn Laptop aan op mijn televisie via een HDMI kabel.
LOL XD
Groet: xNoobPlayerx

Jorpor
Ondertitelaar
Ondertitelaar
Berichten: 361
Lid geworden op: 29-10-2009 20:49

Bericht door Jorpor » 10-01-2012 20:25

Ik denk dat jullie niet helemaal begrijpen dat MegaUpload voor ons wel geblokkeerd kan worden.
Internetproviders kunnen makkelijk sites filteren, waardoor je ze vanuit Nederland niet meer kan bezoeken.
Het bedrijf MegaUpload is veilig, maar wij als Nederlanders(misschien ook Belgen?) zullen hier wél problemen mee krijgen.
Dus dat MegaUpload een Amerikaans bedrijf is, zegt helemaal niet dat wij ervan kunnen blijven downloaden.

Maar ja, zolang ze maar van nieuwsgroepen afblijven.

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Re: inderdaad

Bericht door eeveemaster » 10-01-2012 20:27

ryofichter schreef:voor internet moet je wel betalen maar dat gaat niet naar de makers van die film en trouwens pokechar gaan ze nooit echt afhalen want er staan alleen maar links op. megaupload doet dat wel en in Amerika kan de staat je geen boetes geven. maar de makers van een film kunnen wel een klacht indienen
en kunnen ze via de rechtbank een boete opleggen maar megaupload heeft is veel groot en heeft veel gebruikers dus megaupload is ook veilig
en trouwens in de wet staat dat kinderen jonger dan 14 niet voor de rechtbank kunnen komen dat is de wet

bron : de wetboek
En wie zegt dat de uploaders hier onder de 14 zijn? xd
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

xNoobPlayerx
Ontdekker
Ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 05-11-2011 23:30

.

Bericht door xNoobPlayerx » 10-01-2012 20:30

jorpor heeft gelijk, jullie weten het al waarschijnlijk maar in belgie is pirate bay niet berijkbaar wel op een andere link maar niet op de officieel, providers kunnen zo maar een link offline halen als ze willen.
Groet: xNoobPlayerx

Jodyza
Beheerder
Beheerder
Berichten: 646
Lid geworden op: 04-02-2010 19:36

Bericht door Jodyza » 10-01-2012 20:32

Op dit moment is het downloaden van muziek en films helemaal legaal in Nederland, mits voor eigen gebruik. Hieronder vallen ook de TV-series die hier op het forum staan. Mochten internetproviders Megaupload blokkeren dan zullen er wel alternative manieren komen om via Megaupload te downloaden, die was er ook toen Megaupload er tijdelijk uit lag in Nederland een maand geleden. In Nederland waren ze wel bezig met een downloadverbod alleen dat is voorlopig afgewezen door de Tweede Kamer.

PS: Vandaag stond in een nieuwsbericht dat er vanui de Tweede Kamer ook illegaal muziek, programma's en films zijn gedownload...

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 11-01-2012 17:25

Vandaag is bekend gemaakt dat pirate bay (de torrentswebsite) niet meer toegankelijk word gemaakt voor ziggo en xs4all gebruikers. vet jammer, nu kan ik waarschijnlijk via die site niet meer downloaden!
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

Plaats reactie