Disney Channel & XD 24/7 vanaf 1 September bij Ziggo

Praat hier over het laatste nieuws buiten de Pokémon wereld.
Plaats reactie
Agent-347
Moderator
Moderator
Berichten: 262
Lid geworden op: 23-01-2010 21:42

Disney Channel & XD 24/7 vanaf 1 September bij Ziggo

Bericht door Agent-347 » 30-06-2011 17:49

Afbeelding
De essentie is dat vanaf 1 September alle Ziggo klanten kunnen kijken naar Disney Channel & Disney XD 24/7.
Beide kanalen zullen in het digitale basispakket zitten. :)

Maar voor wie graag meer weet, het persbericht staat hieronder:
Disney Channel komt dan eindelijk ook bij Ziggo in het aanbod. De zender startte in 2009 in Nederland bij UPC maar was een tijd lang exclusief voor UPC kijkers. Disney komt bij Ziggo uitsluitend digitaal.

Kabelbedrijf Ziggo maakte deze week bekend welke programma's er in in ieder geval vanaf komend seizoen worden doorgegeven. De komst van Disney Channel bij Ziggo was lange tijd ongewis en dat had vooral te maken met onderhandelingen over de vergoeding voor doorgifte maar de zender was in het begin ook exclusief voor UPC.

Ziggo is overigens als kabelbedrijf geen directe concurrent van UPC omdat de coax netwerken gescheiden zijn per regio. Een ander verschil met UPC is dat Disney Channel bij Ziggo in geen geval voor analoge doorgifte beschikbaar is. Mediawoordvoerder Erik van Doeselaar van Ziggo bevestigde dit aan Totaal TV. Een overeenkomst met UPC is echter dat de zender ook bij Ziggo in het standaardpakket komt, alleen is dit bij Ziggo dus meteen digitaal.

Disney is bij UPC overal te zien in het analoog standaardpakket en daarnaast in de aanvullende digitale pakketten. Disney is in Nederland nog niet bij andere aanbieders (zoals CanalDigitaal of KPN) beschikbaar. Kijkers bij Ziggo kunnen vanaf september genieten van Hannah Montana, The Suite Life on Deck, Wizards of Waverly Place en bijvoorbeeld ook Phineas and Ferb.

Afbeelding

Seviper
Beheerder
Beheerder
Berichten: 960
Lid geworden op: 12-10-2009 09:10

Bericht door Seviper » 30-06-2011 20:12

Mooi, hé. Ik heb Ziggo, dus kan ik binnenkort alles van Disney XD en Disney Channel encoden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Kevin13
Encoder
Encoder
Berichten: 544
Lid geworden op: 26-07-2010 17:16

Bericht door Kevin13 » 30-06-2011 22:44

Yes yes yes!!! :D

Echt super blij, ik kan geen UPC ontvangen en ik heb Ziggo. Nu kan ook ik kijken naar Disney Channel & Disney XD 24/7!! :wink:
Afbeelding

Plaats reactie