Wil je Dragon Ball Z op 2BE? Stuur dan 'n bericht naar 2BE.

Praat hier over het laatste nieuws buiten de Pokémon wereld.
Plaats reactie
GonbeFAN
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 26-07-2010 19:29

Wil je Dragon Ball Z op 2BE? Stuur dan 'n bericht naar 2BE.

Bericht door GonbeFAN » 31-08-2011 23:28

Oké, ik heb er nu een appart topic voor gemaakt.
Dit is allemaal leuk enzo, dat ze X-Men, Spider-man en zelfs Naruto (gaan) uitzenden.
Maar zouden jullie niet ook Dragon Ball Z opnieuw kijken, dezelfde versie als van vroeger.
FUNimation dub met stemmen van Ocean Studios voor de twee eerste seizoenen en dan
de FUNimation dub voor seizoen 3 tot en met 107, en daarna de (latere) Ocean Dub voor
aflevering 108 tot en met het einde. Ik ben er zeker van dat er meerdere zijn die die versie van DBZ missen.
Voor diegene die de Japanese versie of uncut FUNimation dubs willen kijken,
kunnen het gewoon kopen op DVD of voor de gierigen, het downloaden. :roll:
Maar die oude DBZ dubs van vroeger zijn heel zeldzaam, vooral de later Ocean Dub (108+).
Daarvan zijn de meeste huidige rips van heel lage kwaliteit en niet compleet, en als ze het opnieuw
uitzenden kunnen we ze opnemen en kan je die dub altijd zien, op TV bij 2BE voor iedereen die die zender kan ontvangen,
en de rest kan het downloaden. Dus stuur allemaal een berichtje naar http://vtm.be/2be-heb-je-een-vraag-voor ... jn/webform
en vraag dat ze Dragon Ball Z opnieuw gaan uitzenden en zeg er natuurlijk ook bij; dezelfde versie die Kanaal Twee vroeger uitzond.
Dan hebben we de keuze tussen de originele Japanese versie, Uncut FUNimation dub en de DBZ dubs die ze in Nederland en Vlaanderen vroeger uitzonden.
P.S. Ik hoop nu dat het wel in het juiste subforum is geplaatst

Kikker_v11
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 19-06-2010 13:42

Bericht door Kikker_v11 » 01-09-2011 11:43

Eerst kwam Dragonball Z op Cartoon Network. Maar omdat Yorin toen een deal met Cartoon Network had gesloten, zou DBZ vanaf dan op Yorin komen (DBZ is trouwens de enige toon die CN niet helemaal heeft uitgezonden denkik).

Omdat het daarom niet meer in Vlaanderen kwam, kocht ook Kanaal 2 de rechten. Zij hebben (in tegenstelling tot Yorin) nooit DBZ helemaal uitgezonden. Dit kwam waarschijnlijk omdat het dan geen succes meer had in Vlaanderen. Waarom zouden ze dan nu het terug uitzenden als het toen al geen succes meer had? Echte fans hebben alle eps al gezien.

Ook Cartoon Network overtuigen heeft geen nut: er kwam nooit een NL dub van en Cartoon Network wil in Vlaanderen alles zo uitzenden. (In Nederland is er wel een mogelijkheid met NL sub, maar ook daar is standaard alles NL dub)

Bovendien zijn beide zenders de rechten ervan kwijt dachtik. En opnieuw aankopen zullen ze niet doen, zie hierboven.

(Ik was zelf fan van de Saiyan & Namek Saga)
Afbeelding

joozz
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 432
Lid geworden op: 30-12-2009 22:23

Bericht door joozz » 01-09-2011 14:17

Ik hoop dat DBZ terugkomt, en ook vooral Sailor Moon (wat misschien terugkomt op Nickelodeon) Maar België heeft Bleach en Naruto (binnenkort).
Hoop dat Nederland hier iets van leert...
Afbeelding


Wil je iets vragen of heb je iets te melden?
Stuur dan een bericht naar info@joozz.tk of stuur gewoon een PM!

Kikker_v11
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 19-06-2010 13:42

Bericht door Kikker_v11 » 01-09-2011 18:28

Het enige wat Nederland ervan leert is dat Bleach niet veel succes heeft bij Vlamingen. Hetzelfde zal hoogstwaarschijnlijk gebeuren met Naruto, aangezien het enkel zo vroeg zal komen.

Noem me geen pessimist, noem me maar een realist. :wink: (ofzoiets xD)
Afbeelding

Plaats reactie