Filesonic en Uploaded.to stoppen diensten

Praat hier over het laatste nieuws buiten de Pokémon wereld.
Plaats reactie
dexter
Trainer
Trainer
Berichten: 168
Lid geworden op: 28-10-2011 18:34

Filesonic en Uploaded.to stoppen diensten

Bericht door dexter » 23-01-2012 12:43

Filesonic zet een dienst stop die erg lijkt op die van Megaupload. En tegelijk trekt Uploaded.to zich helemaal terug uit de Verenigde Staten.

Kort na de sluiting van bestandendeelsite Megaupload passen Filesonic en Uploaded.to hun diensten aan. Allicht is dat geen toeval, maar proberen de sites zich zo te vrijwaren van soortgelijke invallen van de Amerikaanse veiligheidsdiensten.

Filesonic zet het bestanden delen helemaal uit. Je kunt er voortaan alleen nog bestanden uploaden en afhalen voor persoonlijk gebruik. De site stopt ook met een beloningsprogramma waarbij gebruikers betaald worden voor elke download van een van hun bestanden.

Afbeelding
Bestanden verwijderen
Volgens enkele gebruikers van sociaalnetwerksite Reddit is FileSonic zelfs al begonnen met bestanden en gebruikersaccounts te verwijderen. De site staat in de top tien bestandendeelsites, met elke maand een kwart miljard pageviews.

Een andere bestandendeeldienst trekt zich dan weer terug uit de Verenigde Staten. Amerikaanse bezoekers van Uploaded.to krijgen voortaan enkel een melding dat de site voor hen niet toegankelijk is. Overal anders kan je nog wel gewoon aan de site.


Beide sites geven geen verklaring voor de plotse verandering in hun beleid. Toch is het niet moeilijk om te raden naar de oorzaak, zo enkele dagen na de FBI-inval en sluiting van hun grootste concurrent Megaupload.

Afbeelding
Afbeelding

pikachu112
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1180
Lid geworden op: 30-07-2011 11:22

Bericht door pikachu112 » 23-01-2012 13:01

ik heb dit gepost op Megaupload Offline [19-01-'12]
om 12:30
aerocool schreef:Uploadsites nemen maatregelen na MegaUpload-arrestaties

bron. http://tweakers.net/nieuws/79495/upload ... aties.html

Twee populaire uploadsites hebben maatregelen genomen na de actie van de FBI tegen MegaUpload. Uploaded.to blokkeert bezoekers vanuit de Verenigde Staten en FileSonic staat het delen van bestanden niet meer toe.
-----------------------------
ik vind wat Uploaded.to doet goed want dan kunnen anderen zo als wij gewoon dingen uploaden en mensen van Verenigde Staten niet
wat FileSonic doet vind ik weer wat minder
-----------------------------

Jodyza
Beheerder
Beheerder
Berichten: 646
Lid geworden op: 04-02-2010 19:36

Bericht door Jodyza » 23-01-2012 14:15

Op de FileServe site krijg je inmiddels dit te zien als je op een link klikt:

FileServe can only be used to download and retrieve files that you have uploaded personally.

Heeft dus dezelfde uitvlucht genomen als FileSonic.

pikachu112
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1180
Lid geworden op: 30-07-2011 11:22

Bericht door pikachu112 » 23-01-2012 14:33

ja en dat vind ik minder

wat Uploaded.to doet is vind ik handiger dan kunnen wij gewoon dingen uploaden
dan worden wij er geen dumpe van

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 23-01-2012 15:01

haha, ik ben het totaal met aerocool mee eens, maar anders zat ik me te bedenken, dat megaupload een internationale organisatie is, als enkel amerika er baat bij heeft dat hij offline ligt waarom blokkeren ze het dan niet enkel voor amerika. zodat dan betekenen dat de fbi uit internationale uitvoeringsdienst werkt?!?!

P.S. Jodyza ze hebben het niet netjes gehouden, je bent er niet voor je proefwerkweek en ze slopen megaupload! XD
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

dexter
Trainer
Trainer
Berichten: 168
Lid geworden op: 28-10-2011 18:34

Bericht door dexter » 24-01-2012 18:09

phantomra schreef:it's the beginning of the internet-apocalyps!

Dieren zijn lief, monster zijn lief. Moet je nagaan hoe lief pokemons dan wel zijn!

nu megaupload er niet is, beseef ik pas hoe verslafend pokechar is!
mooi gemaakt
Afbeelding

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 24-01-2012 21:10

dankje!
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

Plaats reactie