Percy Jackson

Praat hier over het laatste nieuws buiten de Pokémon wereld.
Plaats reactie
megastijn21
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 346
Lid geworden op: 02-04-2011 23:01

Percy Jackson

Bericht door megastijn21 » 25-02-2012 13:56

Voor wie het nog niet weet: Percy Jackson is een soort griekse mythologie in het hedendaagse tijdperk. Het draait alleaal om de halfgoden en hun wereld en problemen. Halfgod Pery staat entraal en verteld alles (in the Olympians). Je hebt 2 series: "Percy Jackson & the Olympians" en "Heroes of Olympus".
De eerste serie (bestaande uit 5 boeken) is al volledig uit.
Rick Riordan is op dit moment bezig met deel 3 ("The Mark of Athena", release in de herfst an 2012).
Er is ook een film van het eerste deel ("The lightning thief"), van het 2e deel kot er ook nog een ("The sea of monsters", geland op 27 Maart 2013). Deel 1 en 2 zijn al een hele poos uit in het Engels, maar in het Nederlands heb ik ze nergens kunnen vinden, niet in het echt als op internet, laat staan dat er nieuwtjes en geruchten (ik moest een woord hebben) te vinden waren voor de Nederlandse vertaling.
Persoonlijk heb ik totaal geen problemen met Engels lezen: ik heb deel 5 ("The last Olympian") in het Engels (gelezen).
Maar ik vind Nederlands veel prettiger lezen, dus daarom is de rest van de boeken bij mij te vinden in het Nederlands.

Kan een van jullie mij helpen? Verschijnt de "The Heroes of Olympus" serie wel in het Nederlands, of helemaal niet? Wanneer zou dan de release zijn?

P.S Het toetsenbord heeft problemen met somige letters, met name de v, dus kijk niet vreemd op en ga niet lopen verbeteren.

EDIT: Op wikipedia staat dat deel 1 en 2 van de "The Heroes of Olympus" serie in Het Nederlands vertaalt is, maar ik kan die vertalingen alsnog nergens vinden.
Gregory House:"Everybody lies."

dexter
Trainer
Trainer
Berichten: 168
Lid geworden op: 28-10-2011 18:34

Bericht door dexter » 25-02-2012 18:27

ik heb de boeken ook allemaal gelezen en deed zelf mijn boekbespreking over het eerste boek

wat betreft je vraag over the lost hero
hij verschijnt pas in 01-09-2012
in nl
hier is de cover van de nederlandse versie en de website van het boek ook nederlands
http://tech-no-logical.net:81/nl/p4f30f ... 0fa3bdb1fc
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie