BUSONGEVAL ZWITSERLAND

Praat hier over het laatste nieuws buiten de Pokémon wereld.
pokemonfan1
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 403
Lid geworden op: 11-01-2012 20:33

BUSONGEVAL ZWITSERLAND

Bericht door pokemonfan1 » 15-03-2012 19:16

België is in nationale rouw
Het land is in rouw. De regering kondigt een dag van nationale rouw af om de 28 doden bij een busongeval te herdenken.


Vrijdag wordt een dag van nationale rouw als eerbetoon aan de slachtoffers van het busongeluk in het Zwitserse Sierre. Dat heeft premier Di Rupo aangekondigd. Om 11.00 uur wordt in het hele land een minuut stilte gehouden.

Ook alle entiteiten van de Vlaamse overheid - de administraties, de scholen en andere instellingen – zullen om 11 uur één minuut stilte houden.

veel steun aan de nabestaande en sclectofers
Daarnaast zullen de vlaggen twee dagen lang halfstok hangen en zullen ceremonies gehouden worden in Lommel en Leuven. Hoe die er precies zullen uitzien, moet nog in overleg met de burgemeesters worden beslist.

Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) gaat alle gemeentenen provinciegouverneurs nog een rondzendbrief bezorgen waarin alle praktische modaliteiten zullen staan.

Geen festiviteiten

Tijdens een nationale rouw moeten voorziene festiviteiten ook opgeschort of uitgesteld worden. Als een lid van de koninklijke familie of van de regering niet aan een protocollaire zitting kan ontkomen, moet hij in het zwart gekleed zijn.

Op de dag van nationale rouw zal de federale regering alvast niet vergaderen. De wekelijkse ministerraad wordt donderdagavond gehouden in plaats van op vrijdag.

Rouwklokken

De Bisschoppenconferentie van België heeft beslist dat alle kapellen, kerken en kathedralen van ons land vrijdag om 11.01 uur hun rouwklokken luiden.

Mgr. Johan Bonny, bisschop van Antwerpen, gaat vrijdag om 18 uur voor in de avondmis in de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal van Antwerpen.

Wanneer nationale rouw?

België kende al verschillende dagen van nationale rouw, maar niet voor alle grote rampen wordt zo'n dag ingericht. Een bron dicht bij het ministerie van Binnenlandse Zaken vertelde aan Knack.be dat het pas de derde keer is dat in België een dag van nationale rouw wordt afgekondigd.

"Eerder gebeurde dat na de mijnramp van Marcinelle (1956) en na de dood van koning Boudewijn (1993)”, aldus de bron. Maar ook na de brand in de Innovation (1967), de moord op 10 Belgische blauwhelmen in Rwanda (1995) en de gasramp in Gellingen (2004) was het land een dag in rouw, zegt professor Eigentijdse Geschiedenis Vicent Dujardin van de Université catholique de Louvain.

‘Emotionele beslissing’

"De staatsleider of regeringsleden beschikken over verschillende mogelijkheden om de bevolking steun te betuigen,” aldus Dujardin.

Voor andere ernstige rampen die ook grote emoties losweekten, zoals bijvoorbeeld de treinramp in Buizingen, het drama op Pukkelpop en de schietpartij in Luik werden evenwel geen dagen van nationale rouw gehouden. In dergelijke situaties kunnen de autoriteiten ook hun steun betuigen door zich ter plaatse te begeven, een huldeceremonie of nationale begrafenissen te organiseren.
stuur me alsjeblieft pokémon links

ryofichter
Verbannen
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-01-2012 12:09

Bericht door ryofichter » 15-03-2012 19:39

vreselijk heb er geen worden
het is altijd iemand's kind

veel steun aan slachtoffers
ik word een pokémon master

Kefke
Encoder
Encoder
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-07-2011 17:16

Bericht door Kefke » 15-03-2012 19:48

Vertrekken op 12jarige leeftijd voor de vakantie van je leven, samen leren skiën met al je vriendjes, plezier maken en de tijd van je leven beleven, sneeuwballen gooien op juf of meester, ... niet wetende dat dit ook hun laatste reis zou worden. Nooit meer naar huis terugkeren, nooit meer plezier maken, nooit meer! Voor altijd een sterretje aan de hemel. Veel sterkte aan, ouders, broertjes, zusjes, grootouders, familie en vrienden, leerkrachten, kinderen en directie van de betrokken scholen! RIP
Afbeelding

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 15-03-2012 21:01

Echt erg, ik kreeg tranen in m'n ogen toen ik het nieuws hoorde....
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

pikachu112
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1180
Lid geworden op: 30-07-2011 11:22

Bericht door pikachu112 » 15-03-2012 21:47

het is super erg
ik hoorde vandaag op de Radio
dat de gewonde kinderen hebben gezegt dat de bestuurde bezig was met de DVD speler

Kevin13
Encoder
Encoder
Berichten: 544
Lid geworden op: 26-07-2010 17:16

Bericht door Kevin13 » 15-03-2012 22:39

Vreselijk nieuws dit! Via deze weg wil ik alle nabestaanden van de slachtoffers mijn medeleven betuigen. RIP.
Afbeelding

ward
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1217
Lid geworden op: 17-08-2011 00:26

Bericht door ward » 15-03-2012 22:40

En zeggen dat ik volgende week op reis ga precies waar het ongeval gebeurde... Ook weer met een bus, ik HOOP dat er geen accidenten gebeuren.
Afbeelding

Afbeelding

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 15-03-2012 22:41

Ik was dit eve vergeten. Binnenkort ga ik met de klas naar Normandie met de bus....
Ik ben bang nu :(
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

Anja2
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 361
Lid geworden op: 10-01-2010 09:03

Bericht door Anja2 » 16-03-2012 07:45

eeveemaster schreef:Ik ben bang nu... :(
Niet bang zijn! Denk tijdens de reis aan fijne dingen!
Praat met vriendinnen en zorg dat ze je een beetje afleiden.
Praat natuurlijk wel aan leuke dingen, als je dat doet zal je zien dat de busreis zo afgelopen is.
Doe op de terug reis hetzelfde en praat over de dingen die je hebt gedaan.
Geloof me, dit helpt echt! Het heeft mij ook geholpen :)
Veel Plezier bij Normandie.. :wink:
Nickimon <33
Let the game, game begin! #widm

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 16-03-2012 09:45

Bedankt, ik zal het proberen. :)
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

Plaats reactie