2012 het jaar waarin de wereld 'Vergaat'

Praat hier over vanalles. Wat je vandaag gedaan hebt, over school, over het weer, je favoriete Pokémon... alles kan, alles mag!
Anja2
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 361
Lid geworden op: 10-01-2010 09:03

2012 het jaar waarin de wereld 'Vergaat'

Bericht door Anja2 » 03-01-2012 09:36

Onzin natuurlijk. Maar ik heb een beetje speurwerk op het net gedaan en nu blijkt dat de Maya's waarschijnlijk een rekenfout hebben gemaakt. *facepalm* Dat maakt het ook lekker geloofwaardig dat de wereld zou 'vergaan' not dus. Als het in 2012 niet gebeurt zou het in 2208 gebeuren of in 2220. Nou dan zijn wij allang dood dus dan hebben wij er geen last meer van XD. En dan gebeurt er ook niks, want je kán het niet voorspellen. De wereld zou ooit een keer vergaan. Maar nu nog niet. Wie weet vergaat de wereld pas als de zon uitgaat. Ik vind zoiets gewoon paniekzaaien om niets.
Elke keer wordt voorspeldt dat de wereld zou vergaan. Gebeurde niet. 2011 mei; gebeurde niet. 2011 OKTOBER; gebeurde niet. *facepalm* en nu zou het op 21 december moeten gebeuren alleen omdat de Maya's het zeggen?
Sorry hoor maar laat me niet lachen...
Nickimon <33
Let the game, game begin! #widm

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 03-01-2012 09:37

Een rekenfout? lowl. En ik denk ook dat de wereld pas vergaat als de zon uitgaat.
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

Anja2
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 361
Lid geworden op: 10-01-2010 09:03

Bericht door Anja2 » 03-01-2012 09:50

eeveemaster schreef:Een rekenfout? lowl.
Ja nogal snugger. Toen ik dát hoorde was ik er wel klaar mee xd
Nickimon <33
Let the game, game begin! #widm

sarnagon
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 05-04-2011 20:20

Bericht door sarnagon » 03-01-2012 10:00

De wereld die vergaat echt niet op in 2012, ik bedoel een kalender die niet meer verder gaat, betekent niet meteen dat het einde oefening is met de wereld. Ik denk dat de wereld vergaat als de zon op gaat of als er misschien een kern(bom)oorlog komt.
Afbeelding

MRDammann
Verbannen
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-08-2010 12:15

Bericht door MRDammann » 03-01-2012 11:09

Ik denk natuurlijk niet dat in 2012 de wereld vergaat, maar het levert wel leuke films op. :)
Ik denk dat de wereld vergaat door toedoen van de mensheid.

Anja2
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 361
Lid geworden op: 10-01-2010 09:03

Bericht door Anja2 » 03-01-2012 13:21

Als de kerneregie centrales van België kapot gaan, hebben we misschien ook een probleem.
Nickimon <33
Let the game, game begin! #widm

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 03-01-2012 14:02

voor het geval dat, de maya's hebben geen rekenfout gemaakt, maar de mensen die het omrekende naar onze tijd. net als zo'n fout dat napoleon heel klein zou zijn.

Maar ik had juist begrepen dat er in 2012 een nieuw tijdperk zou aansluiten en een oud tijdperk zou afsluiten. en dat schijnt maar eens in de zoveel jaar te gebeuren.
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

Kikker_v11
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 19-06-2010 13:42

Bericht door Kikker_v11 » 03-01-2012 14:48

Anja2 schreef:Als de kerneregie centrales van België kapot gaan, hebben we misschien ook een probleem.
In zowat elk land hebben ze dat, dus waarom die van België? Ze waren hier wel van die van België af te breken als ik me niet vergis. Maar of dat ooit zal gebeuren...
Maar ik had juist begrepen dat er in 2012 een nieuw tijdperk zou aansluiten en een oud tijdperk zou afsluiten. en dat schijnt maar eens in de zoveel jaar te gebeuren.
Dat wordt altijd achteraf pas beslist. Het is niet dat ze ooit op een dag in het WRR zeiden ''Oh nee! Morgen is de Klassieke Oudheid gedaan en beginnen de Middeleeuwen!!''. De historici uit die tijd noemde hun tijdvak toen ook 'De Nieuwste Tijd'. Pas achteraf gaf men het een andere naam.

Als we nu plots een mega oorlog voeren (of iets anders speciaals) en op 21 december 2012 daarmee stoppen, dan zou het kunnen dat er daarna een nieuwe tijdperiode begint xD (Maar een 3de Wereldoorlog zou de aarde niet overleven...)
Afbeelding

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 03-01-2012 15:17

Kikker_v11 schreef: Dat wordt altijd achteraf pas beslist. Het is niet dat ze ooit op een dag in het WRR zeiden ''Oh nee! Morgen is de Klassieke Oudheid gedaan en beginnen de Middeleeuwen!!''. De historici uit die tijd noemde hun tijdvak toen ook 'De Nieuwste Tijd'. Pas achteraf gaf men het een andere naam.
dat ben ik totaal met je eens. ik had het beter moeten uitleggen. er begint een nieuw tijdperk volgens de sterren ofzo. we zitten nu en het tijdperk van een of andere oorlogsgod, maar op 21-12-2012 schijnen we te beginnen met het tijdperk van de waterman. die schijnt verlichting te brengen. het is dus geen historische tijdperk zoals de middeleeuwen, maar een astronomische tijdperk.
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

sarnagon
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 05-04-2011 20:20

Bericht door sarnagon » 03-01-2012 15:34

licht er aan waar je in gelooft, ik had dat verhaal ook al gelezen op een pagina over de maya's een beetje spirtueel. En nog iets die kerncentrales die moeten in deze jaren wel heel extreem goed worden gebouwd, volgend extreme veiligheids maatregelen. Dat Greenpeace dat tegen houd is niet al te rechtvaardig, ik bedoel elke energiebron heeft nadelen en voordelen. Dat de kerncentrale van chernobyl ontplofte was omdat dat ding gewoon te oud was, onze technologie in deze jaren zijn veel hoger die kerncentrale was 42 jaar geleden gebouwd in 1970 en die van Fukushima in 1966 dus dat is nog langer geleden. Dus ik zou zeggen het is nu veel veiliger. Het enige waar ik me zorgen nog over maak zijn die oorlogen en dat onderzoeken worden tegengehouden of afgeremd voor een beter wereld, nieuw ondekkingen.
Ik heb gelezen dat meerdere landen naar het zelfde onderzoeken dus dat is toch een beetje nutteloos, het kost allemaal geld.
Afbeelding

Plaats reactie