2012 het jaar waarin de wereld 'Vergaat'

Praat hier over vanalles. Wat je vandaag gedaan hebt, over school, over het weer, je favoriete Pokémon... alles kan, alles mag!
Kikker_v11
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 19-06-2010 13:42

Bericht door Kikker_v11 » 03-01-2012 16:31

phantomra schreef:het is dus geen historische tijdperk zoals de middeleeuwen, maar een astronomische tijdperk.
Oh sorry, verkeerd verstaan dus xD
sarnagon schreef:En nog iets die kerncentrales die moeten in deze jaren wel heel extreem goed worden gebouwd, volgend extreme veiligheids maatregelen. Dat Greenpeace dat tegen houd is niet al te rechtvaardig, ik bedoel elke energiebron heeft nadelen en voordelen. Dat de kerncentrale van chernobyl ontplofte was omdat dat ding gewoon te oud was, onze technologie in deze jaren zijn veel hoger die kerncentrale was 42 jaar geleden gebouwd in 1970 en die van Fukushima in 1966 dus dat is nog langer geleden. Dus ik zou zeggen het is nu veel veiliger.
Hier ben ik het niet mee eens. Ook nieuwere kerncentrales kunnen volgens mij rampen veroorzaken...
Afbeelding

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 03-01-2012 17:09

sarnagon schreef:licht er aan waar je in gelooft, ik had dat verhaal ook al gelezen op een pagina over de maya's een beetje spirtueel. En nog iets die kerncentrales die moeten in deze jaren wel heel extreem goed worden gebouwd, volgend extreme veiligheids maatregelen. Dat Greenpeace dat tegen houd is niet al te rechtvaardig, ik bedoel elke energiebron heeft nadelen en voordelen. Dat de kerncentrale van chernobyl ontplofte was omdat dat ding gewoon te oud was, onze technologie in deze jaren zijn veel hoger die kerncentrale was 42 jaar geleden gebouwd in 1970 en die van Fukushima in 1966 dus dat is nog langer geleden. Dus ik zou zeggen het is nu veel veiliger. Het enige waar ik me zorgen nog over maak zijn die oorlogen en dat onderzoeken worden tegengehouden of afgeremd voor een beter wereld, nieuw ondekkingen.
er zijn zoveel nieuwe mogelijk heden tot het maken van energie. alleen die kosten heel veel. we moeten wat doen aan het kapitalistische mentaliteit en het mileu en de natuur weer gebied terug te geven. kerncentrales zullen altijd een groot gevaarte zijn voor mens en dier, of het nu ontploft of niet. daarnaast ben ik er ook niet voor om ze allemaal te gelijk te sluiten. ze geven nog veelste veel energie die wij nodig hebben(ofaltans gebruiken). ik ben er wel voor om de kerncentrales langzaam te minderen in de toekomst. en plaats te maken voor duurzame energie.

p.s. kikker_v11 ik had het onduidelijk op geschreven.
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

sarnagon
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 05-04-2011 20:20

Bericht door sarnagon » 03-01-2012 17:59

Rampen niet snel, maar ze produceren wel afval dat is een feit. Ze zijn nu wel bezig met een schonere energie dat heet kernfysica. Daar komt geen afval vrij en ook geen schadelijke stoffen of radio actief afval als alles goed gaat. maar ik denk dat kernfysica nog lang gaat duren, tot het goed werkt. Ook houden de olie maatschappijen de productie van auto's op water tegen. Die olie maatschappijen die streven naar geld en winst, maar uiteindelijk raakt de olie op en dan is het einde oefening.
Afbeelding

ward
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1217
Lid geworden op: 17-08-2011 00:26

Bericht door ward » 25-01-2012 02:03

Heel interessant. Ik heb er ook een paar boeken over gelezen en ik moet zeggen dat ik het voor een deel geloof. Ik bedoel daar mee dat je alles niet te letterlijk mag nemen. 1975 was zogezegd ook het jaar van de ondergang. De theorie is wel goed (uit)gevonden. De meest mogelijke theorie volgens mij is dat de wereld van binnen naar buiten keert. M.a.w. Enorme aardbevingen en tsunami's. Er bestaat nu ook een groep waar mensen rond die tijd naar een afgelegen gebied gaan. Want volgens hen ben je veilig als je boven de 2000 meter van de begane grond bent. Wat ik dan weer niet begrijp is als ze zeggen dat alles verwoest zal zijn. Hoe. Er dan nog overlevenden zullen zijn. Er zijn zelfs mensen die zelfmoord plegen of hun dieren vermoorden omdat ze niet willen afzien, wat natuurlijk complete nonsens is. Als je wil kun je zich daarin opjagen, maar het beste is dat je tamelijk nuchter blijft.

Wie nog vragen heeft mag ze altijd stellen over dit fenomeen en eventuele andere.

Bedankt om mijn berichtje te bekijken!
Afbeelding

Afbeelding

Witte
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: 18-11-2011 02:41

Bericht door Witte » 01-02-2012 01:51

Je zou ondertussen toch denken "zou het toch waar zijn?"

Aardbevingen hier, vulkaan uitbarstingen daar, hevige stormen ginder, ga zo het rijtje maar verder :p

Het jaar begon al goed :p 1 januari: een paar 100km's voor de kust van japan? (dacht ik) een zware aardbeving.
2 januari: aardbeving bij Nieuw Zeeland? :p
-------------------------
Geniet van het leven!

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 01-02-2012 07:48

weet je wat het is, als je het weet ga je er dingen aan kopelen. het zijn gewone dingen die elk jaar gebeuren.
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

ward
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1217
Lid geworden op: 17-08-2011 00:26

Bericht door ward » 01-02-2012 13:04

ze willen inderdaad de nadruk geven dat als er nu rampen gebeuren ze meteen denken aan 21 december 2012. Het is toch raar dat er 1000 jaar geleden ook al rampen gebeurden en toen legden ze geen associatie naar 2012.
Afbeelding

Afbeelding

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 01-02-2012 13:29

het werkt psycholigisch.

als je bijvoorbeeld de kleur roos mooi vind, zie je veel vaker de kleur rood. hier voor waren er ook aardbevingen tsunamisch orkanen en noem maar op. maar die hebben even veel met de apocalyps te maken als die net zijn gebeurd.
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

ward
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1217
Lid geworden op: 17-08-2011 00:26

Bericht door ward » 01-02-2012 13:59

Dus als roze je lievelingskleur is ga je meer roze zien? Ik denk dat je het goed bedoeld maar ik begrijp het niet helemaal.
Afbeelding

Afbeelding

Kefke
Encoder
Encoder
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-07-2011 17:16

Bericht door Kefke » 01-02-2012 14:08

Ik denk dat hij bedoelt dat er vroeger niet minder aardbevingen en hittegolven en andere extreme weersituaties voorkwamen dan nu.
Maar omdat er nu veel gepraat wordt over het einde van de wereld linken ze die situaties daar gewoon mee :)
Afbeelding

Plaats reactie