ben je Belg of Nederlander

Praat hier over vanalles. Wat je vandaag gedaan hebt, over school, over het weer, je favoriete Pokémon... alles kan, alles mag!
pokemonfan1
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 403
Lid geworden op: 11-01-2012 20:33

Bericht door pokemonfan1 » 10-04-2012 16:27

nee Brussel ligt in Vlaanderen maar Brussel behoort zowel niet tot Vlaanderen als Wallonië net zoals Duits gewest en Brussel is de hoofdstad van Europa dus wil Vlaanderen als Wallonië die hebben als we ooit splitsen want Brussel levert veel geld op als hoofdstad als Europa
stuur me alsjeblieft pokémon links

pikachu112
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1180
Lid geworden op: 30-07-2011 11:22

Bericht door pikachu112 » 10-04-2012 16:42

Dit vond ik over de splitsing over BE
_________________________________________
"Europa zal nooit toelaten dat België splitst"

bron . http://www.vandaag.be/binnenland/61957_ ... litst.html

België kan niet splitsen want Europa zou het nooit toelaten. Dat zegt MR-kopstuk François-Xavier de Donnéa.



"Wanneer België zou splitsen, zou Brussel zijn Europese functie verliezen. Maar ik geloof nooit dat Europa de splitsing van België zou toelaten. België is een symbool voor Europa. Als we in België geen vergelijk vinden, hoe zouden we dat dan kunnen in Europa?" zo zegt de Donnéa in een aflevering van 'Actua-Zuid', die vanavond te zien is op Actua-TV.

Brussel

De Donnéa heeft ook nog een voorstel omtrent Brussel: "Laat ons in de zes randgemeenten een referendum organiseren met gekwalificeerde meerderheden. 2/3 moet gaan stemmen en 2/3 moet voor de aansluiting bij Brussel zijn. Ik geloof dat maximaal 1 of 2 van die gemeenten zou kiezen voor Brussel. Daarmee kunnen we dan streep trekken onder dat verhaal. De rest van de faciliteiten schaffen we dan ook af."

Voor de Donnéa moet dergelijke aanpak een onderdeel zijn van een breder akkoord. "En ik denk dat ook Olivier Maingain daarmee akkoord zou gaan." voegt hij er nog aan toe.

ward
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1217
Lid geworden op: 17-08-2011 00:26

Bericht door ward » 10-04-2012 17:38

PARDON, hier wil ik wel even iets zeggen. 'Belg' Klink zéér negatief. Zeg daarom beter Vlaming. Dat is net hetzelfde moesten wij 'Hollander' zeggen tegen Nederlanders....
Afbeelding

Afbeelding

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 10-04-2012 17:40

ward schreef:PARDON, hier wil ik wel even iets zeggen. 'Belg' Klink zéér negatief. Zeg daarom beter Vlaming. Dat is net hetzelfde moesten wij 'Hollander' zeggen tegen Nederlanders....
als je het topic had gelezen, waarin staat vermeld waarom er geen vlaming is gebruikt, dan had je dat geweten!
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

ward
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1217
Lid geworden op: 17-08-2011 00:26

Bericht door ward » 10-04-2012 17:42

Hier wordt geen Vlaming geven, dat had ik ook wel gezien....
Het feit is enkel omdat er hier nu 'Belg' staat, dat dat negatief klinkt. Maar ik heb niets tegen deze poll hoor.
Afbeelding

Afbeelding

pikachu112
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1180
Lid geworden op: 30-07-2011 11:22

Bericht door pikachu112 » 10-04-2012 17:47

ward schreef:PARDON, hier wil ik wel even iets zeggen. 'Belg' Klink zéér negatief. Zeg daarom beter Vlaming. Dat is net hetzelfde moesten wij 'Hollander' zeggen tegen Nederlanders....
Ward zo stond het op internet

ward
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1217
Lid geworden op: 17-08-2011 00:26

Bericht door ward » 10-04-2012 17:49

Wat stond er op het internet dan? Ik heb dit zelf geschreven.....
Afbeelding

Afbeelding

pikachu112
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1180
Lid geworden op: 30-07-2011 11:22

Bericht door pikachu112 » 10-04-2012 17:50

daar zeggen ze het toch ook en die post komt ook uit BE
------------------------------
"Europa zal nooit toelaten dat België splitst"

bron . http://www.vandaag.be/binnenland/61957_ ... litst.html

België kan niet splitsen want Europa zou het nooit toelaten. Dat zegt MR-kopstuk François-Xavier de Donnéa.



"Wanneer België zou splitsen, zou Brussel zijn Europese functie verliezen. Maar ik geloof nooit dat Europa de splitsing van België zou toelaten. België is een symbool voor Europa. Als we in België geen vergelijk vinden, hoe zouden we dat dan kunnen in Europa?" zo zegt de Donnéa in een aflevering van 'Actua-Zuid', die vanavond te zien is op Actua-TV.

Brussel

De Donnéa heeft ook nog een voorstel omtrent Brussel: "Laat ons in de zes randgemeenten een referendum organiseren met gekwalificeerde meerderheden. 2/3 moet gaan stemmen en 2/3 moet voor de aansluiting bij Brussel zijn. Ik geloof dat maximaal 1 of 2 van die gemeenten zou kiezen voor Brussel. Daarmee kunnen we dan streep trekken onder dat verhaal. De rest van de faciliteiten schaffen we dan ook af."

Voor de Donnéa moet dergelijke aanpak een onderdeel zijn van een breder akkoord. "En ik denk dat ook Olivier Maingain daarmee akkoord zou gaan." voegt hij er nog aan toe.

ward
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1217
Lid geworden op: 17-08-2011 00:26

Bericht door ward » 10-04-2012 17:54

Aero, waarom bemoei je je met de scheiding van Vlaanderen en België.? Dit komt omdat ik nu gereageerd heb van wat ik denk, moet je je er nu ook mee bemoeien...

Woon jij in Brussel of in Vlaanderen?? Nee... Dus ik zie Absoluut GEEN reden om dit hier nu te plaatsen in je onderschrift..
Afbeelding

Afbeelding

Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Bericht door Max » 10-04-2012 18:18

ward schreef:Aero, waarom bemoei je je met de scheiding van Vlaanderen en België.? Dit komt omdat ik nu gereageerd heb van wat ik denk, moet je je er nu ook mee bemoeien...

Woon jij in Brussel of in Vlaanderen?? Nee... Dus ik zie Absoluut GEEN reden om dit hier nu te plaatsen in je onderschrift..
Wow ward, wut? Waar heb jij het over?
Sorry, dit komt naar mijn mening en nog de mening van een aantal andere héél erg asociaal over.
Afbeelding

Plaats reactie