Belgacom TV opnames op PC?

Kom je er niet meer uit? Hier kan je terecht!
Kefke
Encoder
Encoder
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-07-2011 17:16

Belgacom TV opnames op PC?

Bericht door Kefke » 21-12-2011 08:14

Weet er soms iemand of het op de één of andere manier mogelijk is om je opnames van een Belgacom TV decoder over te zetten naar je PC?
Alvast bedankt! :)
Afbeelding

Seviper
Beheerder
Beheerder
Berichten: 960
Lid geworden op: 12-10-2009 09:10

Re: Belgacom TV opnames op PC?

Bericht door Seviper » 21-12-2011 09:46

Kefke schreef:Weet er soms iemand of het op de één of andere manier mogelijk is om je opnames van een Belgacom TV decoder over te zetten naar je PC?

Alvast bedankt! :)
Misschien is het handig om uit te leggen wat een Belgacom is, heb namelijk geen idee wat het is.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Kefke
Encoder
Encoder
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-07-2011 17:16

Re: Belgacom TV opnames op PC?

Bericht door Kefke » 21-12-2011 10:15

Seviper schreef:
Kefke schreef:Weet er soms iemand of het op de één of andere manier mogelijk is om je opnames van een Belgacom TV decoder over te zetten naar je PC?

Alvast bedankt! :)
Misschien is het handig om uit te leggen wat een Belgacom is, heb namelijk geen idee wat het is.

Oja, in Nederland kennen ze dit natuurlijk niet, excuus! Belgacom TV is een Belgisch televisiebedrijf dat digitaal uitzendt. Iedereen die erbij geabonneerd is krijgt zo'n 'bakje', een decoder waarmee hij het zenderaanbod kan ontvangen. Je kan er ook de programma's mee opnemen en nu vroeg ik mij dus af of er een mogelijkheid was om die opnames over te zetten naar mijn pc?
Afbeelding

Seviper
Beheerder
Beheerder
Berichten: 960
Lid geworden op: 12-10-2009 09:10

Bericht door Seviper » 21-12-2011 10:52

Officieel is dat waarschijnlijk niet mogelijk.

Ik doe het wel, maar ik heb een externe harde schijf geformatteerd daarvoor zodat de speler hem als een extern apparaat ziet om het te lezen. En dan heb je nog aan programma nodig die het leest op je computer, het is een heel gedoe en ik weet niet eens zeker of het werkt bij jou.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Kefke
Encoder
Encoder
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-07-2011 17:16

Bericht door Kefke » 21-12-2011 12:38

Seviper schreef:Officieel is dat waarschijnlijk niet mogelijk.

Ik doe het wel, maar ik heb een externe harde schijf geformatteerd daarvoor zodat de speler hem als een extern apparaat ziet om het te lezen. En dan heb je nog aan programma nodig die het leest op je computer, het is een heel gedoe en ik weet niet eens zeker of het werkt bij jou.
Ja, het ziet er inderdaad een heel gedoe uit en ik wil natuurlijk mijn decoder niet stuk maken want dat is toch nog behoorlijk duur!
Hmmm, het zou natuurlijk wel makkelijk zijn om mijn opnames op mijn pc te krijgen.
Mocht iemand anders nog een idee hebben... :wink:
Afbeelding

Jeanz
Encoder
Encoder
Berichten: 848
Lid geworden op: 13-10-2009 21:23

Bericht door Jeanz » 21-12-2011 16:25

Ja, dit is mogelijk en het is eigenlijk ook niet zo moeilijk (ik heb namelijk zelf ook Belgacom). Het enige is dat je verplicht bent via de Scart-aansluiting te rippen (vandaar geen HD). Je moet je DVD-speler aansluiten aan je decoder.
Ik heb een tutorial gemaakt van hoe je een VHS kan omzetten in een DVD, eigenlijk is het hetzelfde principe, je moet veronderstellen dat de VHS-recorder de decoder is en je voert die stappen gewoon uit ;) Tutorial: VHS(Belgacom decoder) naar DVD
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kefke
Encoder
Encoder
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-07-2011 17:16

Bericht door Kefke » 21-12-2011 17:10

Jeanz schreef:Ja, dit is mogelijk en het is eigenlijk ook niet zo moeilijk (ik heb namelijk zelf ook Belgacom). Het enige is dat je verplicht bent via de Scart-aansluiting te rippen (vandaar geen HD). Je moet je DVD-speler aansluiten aan je decoder.
Ik heb een tutorial gemaakt van hoe je een VHS kan omzetten in een DVD, eigenlijk is het hetzelfde principe, je moet veronderstellen dat de VHS-recorder de decoder is en je voert die stappen gewoon uit ;) Tutorial: VHS(Belgacom decoder) naar DVD
Oh dankjewel Jeanz ik denk dat ik het begrijp, ga het zeker eens uitproberen! :)
Zou dit ook werken met 2 hdmi kabels en een blu ray recorder om het in HD op te nemen denk je?
Afbeelding

Jeanz
Encoder
Encoder
Berichten: 848
Lid geworden op: 13-10-2009 21:23

Bericht door Jeanz » 21-12-2011 18:46

Ik heb nog nooit een Bluray recorder gezien met een HDMI input. Dit is omdat bedrijven niet willen dat wij dezelfde kwaliteit zouden hebben dan de originele zenders...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kefke
Encoder
Encoder
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-07-2011 17:16

Bericht door Kefke » 22-12-2011 07:59

Jeanz schreef:Ik heb nog nooit een Bluray recorder gezien met een HDMI input. Dit is omdat bedrijven niet willen dat wij dezelfde kwaliteit zouden hebben dan de originele zenders...
Oei, inderdaad geen HDMI input, dit was een domme opmerking van mij! :oops:
Lijkt mij logisch dat ze niet willen dat wij dezelfde kwaliteit hebben.
In ieder geval bedankt voor de informatie Jeanz, ik heb hier echt veel aan gehad :)
Ook Seviper bedankt voor de reactie :wink:
Afbeelding

Jeanz
Encoder
Encoder
Berichten: 848
Lid geworden op: 13-10-2009 21:23

Bericht door Jeanz » 22-12-2011 15:45

Geen probleem hoor ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie