Help! heb vragen over spullen invoer vanuit amerika.

Kom je er niet meer uit? Hier kan je terecht!
Plaats reactie
phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Help! heb vragen over spullen invoer vanuit amerika.

Bericht door phantomra » 03-03-2012 13:34

ik wil wat spullen invoeren vanuit Amerika, nu gaat het over het algemeen over cd's, dvd's en kleine speelgoedjes. deze spullen wil ik voor verschillende redenen importeren, de een omdat het goedkoper is, de andere omdat het hier simpel niet te koop is. nu heb ik vragen over mogelijke kosten/belastingen die er boven op komen, zoals invoerbelasting of kosten die de douane maken om je pakjes te controleren. ik nummer ze even zodat ze makkelijk en overzichtelijk te beantwoorden zijn.

1. komen er nog douane kosten op?
2. zo ja, hoeveel zijn die dan ongeveer?

3. komen er nog belastingen op?
4. vanaf welk bedrag dan?

5.kan ik door mogelijk overige kosten worden geconfronteerd worden?
6. zo ja, hoe hoog zijn die kosten dan?



EDIT----

misschien handig om te zeggen dat de totale kosten (inclusief de verzenkosten) rond de 25 euro liggen.
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

Super Saiyan
Encoder
Encoder
Berichten: 95
Lid geworden op: 21-10-2009 12:44

Bericht door Super Saiyan » 03-03-2012 13:52

Het is vaak een kwestie van geluk. Ik heb zelf over de afgelopen jaren een aantal honderd paketten vanuit buiten de EU ontvangen (voornamelijk uit Japan en omstreken) en heb zelden hoeven betalen (ik geloof een keer of 4-5). Officiëel moet je voor alle paketten van buiten de EU die een waarde hebben van meer dan €22,- btw, douanekosten en inklaringskosten betalen. De inklaringskosten zijn over het algemeen €12,50 tenzij EMS je verzendsoptie is, dan is het €17,- + uiteraard 19% BTW.

Maar de kans dat ze je laten betalen voor een klein pakketje van €25,- is wel heel erg klein. Uit ervaring weet ik dat ze kleine pakketjes (die door de brievenbus passen bijvoorbeeld) vrijwel nooit pakken, ook al is de waarde flink boven die €22,- grens. Ook wordt je veel sneller gepakt als je pakket via EMS wordt verzonden, dan is je pakketje vrijwel altijd de klos tenzij de afzender er een lagere waarde op zet. Andere verzendsmethodes worden minder snel gepakt. Maar ja, zoals ik al zei het is altijd een kwestie van geluk. :wink:

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 03-03-2012 14:03

oh, dus kort om, het is zeer waarschijnlijk dat ik voor klaine pakketjes, cd's en dvd's, geen extra kosten hoefd te betalen, want de pakketjes zijn in totaal 25 euro (inclusief verzendkosten).

en als ze mijn pakketje eruit pakken, is het niet schikbarend veel.

oke bedankt hierr kan ik wat mee!
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

Plaats reactie