[PROBLEEM]ifile.it sommige bestanden werken niet

Kom je er niet meer uit? Hier kan je terecht!
Donserdal
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-04-2012 01:28

[PROBLEEM]ifile.it sommige bestanden werken niet

Bericht door Donserdal » 21-04-2012 01:49

Hallo,

Ben nieuw hier dus zal me ook even voorstellen :) de naam is Serdal (vandaar Donserdal :O ). Ben 22 jaar en ja hou nog steeds van pokemon.
Ik doe een studie Technische informatie en ben over 1,5 jaar klaar met school:D ! Ben zelf goed in het beheer aspect binnen de ICT :) ik hobby bij als programmeur(ben ik niet zo goed in) :)

Maar goed nu mijn vraag:) zoals jullie al weten zijn er een groot aantal sharing sites(binnenkort ook in NL) die straks gaan stoppen met hun diensten. (zie de headlines van torrentfreak.com) Ik zou daarom willen vragen of het misschien mogelijk is om de afleveringen op usenet of een mogelijke eigen server te zetten (heb helaas geen server waar ik dat op zou kunnen laten zetten, meeste bedrijven hebben geen behoefte aan illegale data binnen hun muren)?

Of zoals meerdere sites hebben gedaan overstappen op torrents? het is niet moeilijk een private torrent tracker op te zetten, het kan zelfs zonder als je magnet links gebruikt:) het voordeel hieraan is dat je precies weet wie wat wanneer heeft gedownload.

Kort gezegd zou ik graag willen vragen of er misschien de mogelijkheid is om iets anders als filesharing sites te gebruiken. Deze zijn onhandig en zullen na een aantal dagen (indien er geen premium account is gebruikt) de bestanden verwijderen. (ifile.it/help-faq.html#retention)

Mochten jullie je druk maken over mensen die de files mogelijk zullen verspreiden? Het lijkt me dat mensen dat sowieso kunnen doen, aangezien ze de bestanden al op hun HDD hebben staan.

Verder ben ik bereid me als back-up beschikbaar te stellen. Ik heb 600GB over op mijn eigen server, die ik mogelijk zelfs als seedbox zou kunnen instellen zodat mensen de data gewoon kunnen blijven downloaden:)

moonangel
Ondertitelaar
Ondertitelaar
Berichten: 402
Lid geworden op: 28-02-2010 10:20

Bericht door moonangel » 21-04-2012 09:58

Donserdal ik heb eigenlijk vraag aan jou.

vraag 1: waarom stel je je eigen voor bij help? :?

Ik heb gehoord dat we torrent niet gaan gebruiken vanwege sommige niet mag downloaden op torrent of ze weten niet hoe ze moeten gebruiken.

Maar ik ben geen beheerder of moderator. Ik denk dat je beter een mailtje moet sturen naar de staff om daar je vraag te laten beantwoorden.
Sub: DN Angel, Black Rock Shooter

Afbeelding

ward
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1217
Lid geworden op: 17-08-2011 00:26

Re: [PROBLEEM]ifile.it sommige bestanden werken niet

Bericht door ward » 21-04-2012 10:16

Donserdal schreef:
Verder ben ik bereid me als back-up beschikbaar te stellen. Ik heb 600GB over op mijn eigen server, die ik mogelijk zelfs als seedbox zou kunnen instellen zodat mensen de data gewoon kunnen blijven downloaden:)
Aerocool zorgt namelijk al voor de back-up.
Afbeelding

Afbeelding

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Re: [PROBLEEM]ifile.it sommige bestanden werken niet

Bericht door phantomra » 21-04-2012 11:15

ward schreef:
Donserdal schreef:
Verder ben ik bereid me als back-up beschikbaar te stellen. Ik heb 600GB over op mijn eigen server, die ik mogelijk zelfs als seedbox zou kunnen instellen zodat mensen de data gewoon kunnen blijven downloaden:)
Aerocool zorgt namelijk al voor de back-up.
Back up is altijd handig.

Torrents daarin tegen is niet zo handig. Iemand die het via torrents doet, moet bijna altijd online zijn. waarneer 1 iemand 1 seizoen heeft (dus enkel dat seizoen, en hij is langere tijd offline, bijvoorbeeld door vakantie, dan valt 1 seizoen niet te downloaden. terwijl het bij ifile op elke moment van de dag valt te downloaden, omdat de downloads echt op een server staan.
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 21-04-2012 11:36

Backup is idd altijd handig. (Ward, denk je echt dat aerocool de enige is met een backup? :))
Maar Torrents is niet echt handig.
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

pikachu112
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1180
Lid geworden op: 30-07-2011 11:22

Bericht door pikachu112 » 21-04-2012 11:45

zo als ik in de ander topic al zei Welkom op het forum en leuk dat je naar pokemon kijkt ;)
Back-up mag altijd
mocht een keer iets gebeuren met me exsterne haderschijf dat hij stuk gaat ofzo (zal niet zo snel gebeuren want heb hem nog niet eens 1 jaar)
dan kunnen we afleveringen krijgen van leden die ook alle afleveringen hebben
Zoals moonangel en phantomra al zei we gaan geen torrent's gebruiken want er downloaden ook mensen die rond de 9 of 10 jaar zijn en die weten niet hoe een torrent werken
en als je problemen met bepaalde afleveringen hebt gewoon doorgeven op het forum,
of druk op Problemen? Klik hier! knop op de pagina van de aflevering
dan zorg ik of andere uploaders ervoor dat hij weer werkt

Donserdal
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-04-2012 01:28

Bericht door Donserdal » 21-04-2012 13:13

moonangel schreef:Donserdal ik heb eigenlijk vraag aan jou.

vraag 1: waarom stel je je eigen voor bij help? :?

Ik heb gehoord dat we torrent niet gaan gebruiken vanwege sommige niet mag downloaden op torrent of ze weten niet hoe ze moeten gebruiken.

Maar ik ben geen beheerder of moderator. Ik denk dat je beter een mailtje moet sturen naar de staff om daar je vraag te laten beantwoorden.
Ik maak dit account juist om dit door te geven;) het is dan wel zo beleeft me even voor te stellen:)

Ik stel me zelf beschikbaar als back-up omdat ik de series toch wil hebben en ik wil ze dan graag allemaal hebben :). Lijkt me wel zo redelijk om dan iets terug te doen, zoals bijvoorbeeld de bestanden beschikbaar stellen:)

phantomra schreef:Torrents daarin tegen is niet zo handig. Iemand die het via torrents doet, moet bijna altijd online zijn. waarneer 1 iemand 1 seizoen heeft (dus enkel dat seizoen, en hij is langere tijd offline, bijvoorbeeld door vakantie, dan valt 1 seizoen niet te downloaden. terwijl het bij ifile op elke moment van de dag valt te downloaden, omdat de downloads echt op een server staan.
Dat is idd mogelijk maar het is toch wel mogelijk als extra optie, als ik kijk naar hoeveel leden we hebben dan lijkt me dat er altijd wel iemand moet zijn die online is. Het is ook veel makkelijker om complete series te downloaden. ik heb gisteren seizoen 1,2 en 3 via torrents gedownload en die heb ik in 2~4 uur binnen(ik ben er zelf maar 2 minuten mee bezig geweest de rest doet mijn PC) :). ik heb gisteren via ifile seizoen 4 gedownload, daar ben ik alleen al 2~3 uur mee bezig geweest omdat je alle captcha's enzo moet invullen + je mag niet meer dan 15 tegelijk downloaden.
aerocool schreef:Zoals moonangel en phantomra al zei we gaan geen torrent's gebruiken want er downloaden ook mensen die rond de 9 of 10 jaar zijn en die weten niet hoe een torrent werken
Torrents zijn niet zo moeilijk, je download een torrent client (zoals utorrent) je opent de torrent file, je geeft aan waar de bestanden opgeslagen moeten worden en je bent klaar. filesharing sites zijn wat dat betreft moeilijk in gebruik.

Portforwarding hoeft alleen als jij ook wilt seeden (verzenden) en dat is niet altijd nodig:)

Verder is usenet dan wel een prima idee want je kunt daar de seizoenen gewoon via de usenet servers beschikbaar stellen (dan zijn ze dus altijd beschikbaar), hier is het nadeel dat je toegang moet hebben tot usenet en dat kost 3~8 euro in de maand:P Maar dan staan de bestanden op usenet voor minstens 586 dagen (dat is de maximale tijd dat ik via mijn usenet provider terug kan)

Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Bericht door Max » 21-04-2012 13:23

Welkom op het forum.

De reden dat wij geen torrents gebruiken is simpel: er is geen reden meer om nog naar PokeChar te komen als we alles op torrents zetten. De bezoekersaantallen zullen enorm dalen. Bovendien kunnen veel leden (vooral de jongere bezoekers) niet omgaan met torrents.

Een eigen server gaat al helemaal niet, ik hoef stichting BREIN niet bij m'n voordeur te hebben.

Er komen binnenkort nieuwe links online met een langere houdbaarheidsdatum dan iFile.it.
Afbeelding

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 21-04-2012 13:27

Dat is idd mogelijk maar het is toch wel mogelijk als extra optie, als ik kijk naar hoeveel leden we hebben dan lijkt me dat er altijd wel iemand moet zijn die online is. Het is ook veel makkelijker om complete series te downloaden. ik heb gisteren seizoen 1,2 en 3 via torrents gedownload en die heb ik in 2~4 uur binnen(ik ben er zelf maar 2 minuten mee bezig geweest de rest doet mijn PC) :). ik heb gisteren via ifile seizoen 4 gedownload, daar ben ik alleen al 2~3 uur mee bezig geweest omdat je alle captcha's enzo moet invullen + je mag niet meer dan 15 tegelijk downloaden.
Online zijn en seeden zijn 2 verschillende dingen, vooral complete series gaat niet lukken. Een seizoen is toch gauw 17 gb, oftoewel als je aan het seeden bent 17 GB die je niet kan gebruiken (voor je eigen doeleindes). Mensen moeten dus bereid zijn 17Gb inteleveren om te kunnen seeden. Daarnast zijn er ook veel mensen die een bepaalde aflevering willen hebben, dan moeten ze een heel seizoen downloaden om een aflevering te krijgen. Nog een punt is, wat nou als Disney XD een nieuw seizoen gaat uitzenden, dat zullen de torrents constant aan gepast moeten worden als er weer een aflevering bij komt of dan doen ze dat niet, en als ze het hele seizoen hebben doen ze dat, maar dan zit je als nog met Ifile opgescheept.
Torrents zijn niet zo moeilijk, je download een torrent client (zoals utorrent) je opent de torrent file, je geeft aan waar de bestanden opgeslagen moeten worden en je bent klaar. filesharing sites zijn wat dat betreft moeilijk in gebruik.


Ik weet hoe je torrents moet gebruiken, maar je sluit wel gelijk een doelgroep uit, namelijk de mensen (waarschijnlijk kinderen) die nog niet zo veel mogen doen op internet ook de mensen die niet zo computer gericht zijn sluit je uit. Het duurde voor mij een heel tijdje voordat ik met torrents kon downloaden, laat staan iemand die er al weinig van computers snapt. Daarvoor is gewoon een knop met downloaden makelijker dan torrents.

P.S. ik snap deze surgestie, maar ik snap ook goed waarom Pokechar geen torrents gebruikt.
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

ward
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1217
Lid geworden op: 17-08-2011 00:26

Bericht door ward » 21-04-2012 13:31

Max schreef:Welkom op het forum.

De reden dat wij geen torrents gebruiken is simpel: er is geen reden meer om nog naar PokeChar te komen als we alles op torrents zetten. De bezoekersaantallen zullen enorm dalen. Bovendien kunnen veel leden (vooral de jongere bezoekers) niet omgaan met torrents.

Een eigen server gaat al helemaal niet, ik hoef stichting BREIN niet bij m'n voordeur te hebben.

Er komen binnenkort nieuwe links online met een langere houdbaarheidsdatum dan iFile.it.
ik kan ook niet omgaan met torrents, en ik ben wel 14 hé XD

ja, ik kan er gewoon niet mee werken.
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie