Afleveringen

Kom je er niet meer uit? Hier kan je terecht!
sarnagon
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 05-04-2011 20:20

Bericht door sarnagon » 03-07-2012 13:02

Ik denk dat het wel een 'leuk' (makkelijk) idee is, maar niet iedereen kan zo'n groot bestand downloaden (of je moet een tijdje je computer aan laten staan) en niet iedereen wilt wachten tot hij het bestand hebt gedownload.

Het is ook een rar bestand van ongeveer 25GB en dat is best groot .(Indigo en White and Black) verder zitten die andere zeizoen tussen de 8gb (25%) en 18 gb (75%)

Ook is het probleem als er een nieuwe pokemon aflevering in HQ/HD komt dan moet alles weer opnieuw ingepakt worden en geupload worden en dat duurt een tijdje.

Natuurlijk is het een handig (makkelijk) idee, maar het kost tijd. je zou kunnen zeggen om het kwartaal zo'n bestand want dan hoeven de mensen die die het al gedownload hebben alleen maar de oude kwaliteit afleveringen opnieuw te vervangen en ook ondesteunen de meeste file-host systeems die grote bestanden niet (of je zou het in stukjes moeten hakken, maar daar schiet niemand iets mee op).
Afbeelding

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 03-07-2012 13:10

En daarnaast moet bij nieuwe seizoenen het pakket er helemaal weer van af gehaald worden omdat er weer nieuwe afleveringen zijn. Ook mensen die enkel maar een aflevering wil downloaden zal het pakket moeten downloaden. Daarnaast grotere bestanden zijn moeilijke online te zetten. En het feit dat mensen dan niet meer terug komen omdat het niet hoeven. Kortom: Veelste veel werk, veelste veel nadelen tegen over een handje vol voordelen.
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 03-07-2012 13:26

aether schreef:
phantomra schreef:En daarnaast moet bij nieuwe seizoenen het pakket er helemaal weer van af gehaald worden omdat er weer nieuwe afleveringen zijn. Ook mensen die enkel maar een aflevering wil downloaden zal het pakket moeten downloaden. Daarnaast grotere bestanden zijn moeilijke online te zetten. En het feit dat mensen dan niet meer terug komen omdat het niet hoeven. Kortom: Veelste veel werk, veelste veel nadelen tegen over een handje vol voordelen.
Maar ik denk dat het veel meer tijd kost om de afleveringen 1 voor 1 te downloaden dan dat iemand een rar. bestand van 15GB moet downloaden..
Was het maar 15GB, het is meer. Daarnaast zijn er nu al veel mensen die bijna 8 minuten doen om een aflevering binnen te halen, laat staan iets van meer dan 15GB. Daarnaast is het heel moeilijk online te zetten, dan moet het weer in stukjes worden gehakt en dat leverd ook weer problemen op.

Er zijn ook mensen die niet zo geweldig internet hebben, die sluit je wel buiten als je dit gaat doen. Ik snap je idee wel, enkel het is niet tot nauwlijks uitvoerbaar

Er zijn meer mensen die er niet profeit van hebben dan wel en daarmee bedoel ik downloaders en uploaders.
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Bericht door Max » 03-07-2012 13:36

Van de HQ's is het nu al 400 MB per aflevering. Dat is meer dan 1 GB voor 3 afleveringen. Ja, het is wel iets meer dan 15 GB.

Dit valt amper te hosten, bovendien is het werk dat wij doen dan niet meer leuk. Mensen komen eenmalig, en verdwijnen daarna weer.

Mijn tip die ik nog altijd geef:

-Download episode 1
-Kijk episode 1 terwijl je episode 2 downloadt
-Kijk episode 2 terwijl je episode 3 downloadt

Etc.
Afbeelding

pikachu112
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1180
Lid geworden op: 30-07-2011 11:22

Bericht door pikachu112 » 03-07-2012 13:38

Nn totaal is seizoen 1.
27,2 GB

Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Bericht door Max » 03-07-2012 13:41

Dat is nog lang niet allemaal HQ ;)
Afbeelding

pikachu112
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1180
Lid geworden op: 30-07-2011 11:22

Bericht door pikachu112 » 03-07-2012 13:42

Nope en ik heb ook de oude versie van LQ meegerekend he.

Jodyza
Beheerder
Beheerder
Berichten: 646
Lid geworden op: 04-02-2010 19:36

Bericht door Jodyza » 03-07-2012 17:00

Daar komt bij dat bestanden sowieso niet groter dan 1GB mogen zijn op filehosters. Dus het kan gewoon helemaal niet...

De tip van Max werkt dan het beste:

-Download episode 1
-Kijk episode 1 terwijl je episode 2 downloadt
-Kijk episode 2 terwijl je episode 3 downloadt

Plaats reactie