Is HP7 P2 ook in 2D?

Praat hier over de bekendste tovernaarsleerling en zijn vrienden.
Ballie19
Trainer
Trainer
Berichten: 257
Lid geworden op: 19-01-2010 17:44

Bericht door Ballie19 » 11-09-2011 23:25

Max schreef:
Quirino schreef:Hopelijk kunnen ze het effect van de 3DS binnenkort ook toepassen op grote schermen...

Ik ga hem zondag waarschijnlijk ook in 2D zien.
Probleem met de 3DS is dat je daar recht voor moet zitten, anders zie je niks. In bioscopen zitten er ook mensen aan de zijkant, dat is het grote probleem.
Seviper schreef:........Ik vind het namelijk niks dat je de hele avond met zo'n brilletje op moet zitten, ze moeten het zo ontwikkelen dat je gewoon met het blote oog het 3D kan zien..........
3D zonder bril in de bioscoop is technisch en financieel onmogelijk.......

Dat komt door 2 factoren......

De eerste is dat je per oog een beeld nodig hebt, dus als er 350 mensen in een zaal zitten (het gemiddelde) heb je 700 beelden nodig en moet er dus met minstens 175 camera's de film worden opgenomen! (4 * 175, een camera kan nu maximaal 4 beelden opnemen) En dus veel te duur en eigenlijk vrijwel technisch onmogelijk!

De tweede en financieel onmogelijk, is dat de belichting van achteren moet komen en overal egaal! Dus je kan niet 1 lamp achter zetten, want dan is het aan de zijkanten 16 candela minder....... (Candela is de SI-eenheid voor lichtsterkte en 1 candela is gelijk aan het licht van 1 kaars! Het Engelse woord candle is afgeleid van candela!)
Dus ze moeten overal kleine lampjes plaatsen (meer dan 1700!) en sterk ook, anders bereikt het de einde van de zaal niet. En dat kost tientallen miljoenen aan stroom per voorstelling! En daar gaat elke bioscoopketen aan failliet!

Ik vind het ook jammer maar het is domweg niet mogelijk in de bios........

Thuis is het wel mogelijk maar dat duurt even voordat het goed ontwikkeld is, dat duurt tot ongeveer 2017.........

Maar ja, dan moet de TV wel weten waar je zit om de kijkhoek goed te zetten, want anders zoals Max zegt, zie je dubbel......

En er kunnen dan maximaal 4 mensen voor de 3D-TV zitten want in 2017 kunnen TV's 8 beelden uitsturen, in 2029 ongeveer, kan je met 20 personen tegelijk 3D zonder bril kijken op 1 3D-TV.......

Ze hebben nog een lange weg te gaan......

-------------------------------------------------------------------------

Even on-topic, ik heb de film in 2D gekeken, het was dus inderdaad mogelijk!

Overigens is de DVD altijd 2D terwijl de Blu-ray in 2D en 3D is te zien! In je Blu-ray speler kan je het instellen als je een 3D-TV hebt, heb je die niet dan zal het 2D zijn. (voor je PC geldt hetzelfde, je moet er meestal wel voor betalen, maar er is een gratis Blu-ray speler voor je PC, namelijk DAPlayer!)
De laatste HP-film komt uit op DVD en Blu-ray om ongeveer eind oktober - begin november!
Ballie19

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie