[Gomiso.com] Check-In naar wat je kijkt op TV/DVD/PC/...

Hier kun je interactief omgaan met andere leden. Van chatten tot een RPG maken en veel meer.
Agent-347
Moderator
Moderator
Berichten: 262
Lid geworden op: 23-01-2010 21:42

[Gomiso.com] Check-In naar wat je kijkt op TV/DVD/PC/...

Bericht door Agent-347 » 15-05-2011 14:49

Wil jij op een makkelijke manier delen naar wat je kijkt?
En wil je weten wat je vrienden allemaal gekeken hebben?

Gomiso.com is de plaats om dat te doen. Het is een site als facebook of twitter...
Alleen deel je hier naar welke series & films je kijkt op éénder welke plaats je bent.


HOE DOE JE HET?
Het is simpel: Je registreert je, activeert je account en je kan aan de slag.
Je zoekt via de zoekfunctie de serie die je kijkt.. Je kiest de juiste versie van het programma (er staan helaas nog veel foute versies online van programmas:() Als er een afleveringenlijst is bij "View all episodes by season" dan zoek je de aflevering in het engels.

Soms is het handiger eerst op wikipedia te kijken uit welk seizoen de aflevering komt.

Aflevering gevonden? Klik erop.. Je komt op een nieuwe pagina, dan zie je de knop "Check-In", daar klik je op.. Er komt een tekstvak tevoorschijn..
Daar typ je voor de handigheid om te tonen wat je keek in naar welke zender je keek/kijkt, uit welk land, welke soort uitzending het was, en de uren waarop je keek... En dan klik je check in.

Je hebt ook de optie te laten zien op Facebook en op Twitter naar wat je keek/kijkt..
Dan moet je bij "settings" je account van facebook of twitter toevoegen.. Het is 100% veilig, ik heb het ook gedaan!

Per programma kan je ook zien hoe vaak je keek enzo.. Dus het is ook handig voor zoveel meer dan dat.


Je kan bij inchecken onder andere dit doen:
- Disney XD (NL), NL DUB, 14:30-14:55
- Disney Channel (VL), NL SUB, 19:00-20:30 (Bvb film Lemonade Mouth)
- BBC 1 (UK), English, 18:30-1900 (bvb Newsround)
- PC (YouTube), EN DUB, 1805-1815 (bvb Phineas & Ferb - S3E08 - Ask a Foolish Question, EN DUB omdat het een cartoon is in het engels ingeproken.)
- PC (D/L), NL-SUB, 1250-1315, S1E03 (Do You Remember?) (Bvb Shuffle van Seviper, heeft hij gesubd. )
- DVD (R2), NL SUB, 1400-1425 (Bvb iCarly dvd-aflevering..)
- School (DVD), Dutch, 1410-1500 (Bvb. een documentaire over organismen bvb.)

Opmerkingen:
- R2 staat voor Regio 2. D/L staat voor download. PC staat voor computer.
- Teveel haken in haken is niet goed, en onoverzichtelijk. (Daarom "School (DVD)" en niet "School (DVD (R2))")
- Als er geen afleveringenlijst is, dan zoek je zelf op welke aflevering het is. Bvb S1E12A of S1E23 (How did you do it?)
- Je moet eerlijk zijn, als je maar 5 minuten van een 12 minuten aflevering hebt gezien heb je niet gekeken!
- Je moet eerlijk zijn, het is niet omdat je een aflevering kent dat je hem gekeken hebt op dat moment.
- Programmas die niet uit Vlaanderen of Nederland komen moet je zoeken in de ORIGINELE taal van het programma.. Riens Planeet is bvb. Planet Sheen!!!
- Als je op de account gaat van een kennis en vriend en je wil op je eigen account zien wat hij keek/kijkt, dan druk je op "FOLLOW".
- Als je weet dat je iets gaat kijken van een bepaald uur tot een bepaald uur mag je dat ook inchecken.. maar dan moet je ook echt kijken naar die aflevering van dat programma.

Overzicht van te gebruiken tags:
- NL SUB: Engels & Nederlands ondertiteld.
- NL DUB: Nederlands ingesproken.
- Dutch: Nederlands geacteerd.
- English: Engels geacteerd, niet ondertiteld.
- JAP DUB, NL SUB: Japans ingesproken, Nederlands ondertiteld.. (JAP kun je vervangen door de taal wat je keek.)

PS: Er is een functie om afleveringen of series toe te voegen, maar ik zou deze niet aanraden, omdat deze best ingewikkeld werkt.. je moet al bij aflevering 1 beginnen om juist te tellen.. Want je moet echt per aflevering inchecken, niet per 20 minuten of 45.. Dan bekom je foute nummering volgens het gomiso-systeem..) En voor series toe te voegen maak je al snel fouten..

PS2: Ik heb toestemming om reclame te maken voor Gomiso.com

PS3: Zijn er nog vragen?

DE ACCOUNTS VAN POKECHAR LEDEN
- LordSeviper
- Agent-347
- Disneyxdtv2
- Eeveemaster
- Jorpor
- Joozz
- Homer

Afbeelding

Seviper
Beheerder
Beheerder
Berichten: 960
Lid geworden op: 12-10-2009 09:10

Bericht door Seviper » 15-05-2011 17:55

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

joozz
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 432
Lid geworden op: 30-12-2009 22:23

Bericht door joozz » 15-05-2011 20:22

Afbeelding


Wil je iets vragen of heb je iets te melden?
Stuur dan een bericht naar info@joozz.tk of stuur gewoon een PM!

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 15-05-2011 21:48

Ik heb het eindelijk een beetje door hoe alles moet op die site.
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

Agent-347
Moderator
Moderator
Berichten: 262
Lid geworden op: 23-01-2010 21:42

Bericht door Agent-347 » 16-05-2011 21:35

Leuk dat zoveel mensen zich al hebben aangemeld.. Ik merk snel wel een fout die mensen begaan..
Men checkt in wat men gekeken heeft, dat is niet de bedoeling.. Het is zoals Twitter: Eigenlijk gaat het over vandaag..
NAtuurlijk werkt het ook een beetje als archief, maar daarom zeg ik ook dat je er het best bijzet wanneer je keek en op welk medium..

WITCH was ik ook eens vergeten in te checken, en dan zei ik: "Disney Channel (VL), EN DUB, 0110-0130 (12 Maart), S1E23 (W is for W.I.T.C.H.)"
Datum en zo erbij.. Het is ook leuk voor het archief, en ik kan tergelijkertijd met dat Phineas & Ferb op tv is gekeken hebben naar Zer0Z14's Phineas & Ferb encodes of naar de Engelse.. Daarom dat die details handig zijn. ;)

Maar het is niet de bedoeling om te zeggen dat je Robland of Eurosong 2010 een half jaar gelee of een paar jaar gelee..

Ook werkt het systeem eigenlijk per aflevering.. Ik zeg: ga naar mijn account als voorbeeld en kijk eens naar alles wat ik heb ingecheckt..
Ik heb ook al marathons ingecheckt per aflevering, en films en series die ik op school keek.
Het is vaak niet handig, maar het is goed voor je geheugen.

Want: Als je zo begint met "ik heb een paar maand gelee dat gezien.. ik check dat in zonder datum erbij te zetten of iets" dan kan ik dat ook.. IK kijk waarschijnlijk meer dan 1500 afleveringen in het algemeen per jaar.
Ik ben eind Januari begonnen met Gomiso, ik heb nu 655 check-ins.

Ik ben redelijk boekhoudend, dus van bepaalde jaren heb ik zelfs een archief..
Ik wil nu niet een "WTH, heb jij dat allemaal opgeschreven" terug..
Ik wil duidelijk maken dat het leuk is om te doen, maar dat we eerlijk moeten zijn en op het nu denken..

Succes met inchecken, mensen. :)
Afbeelding

Homer
Beginner
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: 13-12-2010 15:16

Bericht door Homer » 16-05-2011 22:07

Mijn account is : http://gomiso.com/u/homer
Maar ik weet nog niet echt hoe het moet, dus ik moet nog ff kijken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thbioo
Advanced
Advanced
Berichten: 92
Lid geworden op: 04-11-2010 19:07

Bericht door Thbioo » 19-05-2011 15:02

Damn, door wie ben je op Gomiso terecht gekomen.
Echt een super site.

Agent-347
Moderator
Moderator
Berichten: 262
Lid geworden op: 23-01-2010 21:42

Bericht door Agent-347 » 19-05-2011 18:45

Het valt me direct op dat na één dag velen al opgeven, ik weet ook niet wat men allemaal kijkt, maar het lijkt me geen toeval. :(
IK kan niemand verplichten..
Thbioo schreef:Damn, door wie ben je op Gomiso terecht gekomen.
Echt een super site.
Ja, ik kwam er door jou.. Man, niet zo opgejaagd. ;)
Afbeelding

Thbioo
Advanced
Advanced
Berichten: 92
Lid geworden op: 04-11-2010 19:07

Bericht door Thbioo » 19-05-2011 20:01

Ik jaag niet? Zeg alleen dat het een super site is. :P

Jorpor
Ondertitelaar
Ondertitelaar
Berichten: 361
Lid geworden op: 29-10-2009 20:49

Bericht door Jorpor » 19-05-2011 21:32


Plaats reactie