Project: My Little Pony G4 Tornado Twist Custom

Hier kun je interactief omgaan met andere leden. Van chatten tot een RPG maken en veel meer.
Plaats reactie
BlazikenBabe
Trainer
Trainer
Berichten: 165
Lid geworden op: 23-08-2010 16:26

Project: My Little Pony G4 Tornado Twist Custom

Bericht door BlazikenBabe » 21-08-2011 19:51

Hallo allemaal. Ik weet niet of dit mag maar ik ben van plan een My little pony G4 custom te maken van mijn MLP OC: Tornado Twist :) Ik open dit topic omdat jullie zo mee kunnen kijken en misschien als jullie er ook eentje willen maken dat je dan hier kan kijken. :)

http://chirochick.deviantart.com/galler ... 0#/d41drun <- dit is haar.

Maar eerst... Wat is een custom MLP?
Een custom MLP is een MLP die je zelf hebt getransformeerd tot je eigen. Het is dus geen officiele maar meer een zelfgemaakte. Je kan alleen de kleuren veranderen maar ook extra dingen toevoegen. Hier zijn enkele voorbeelden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je moet het maar zien als.... achja geen enkele MLP custom is hetzelfde.

Goed dus hier ga ik jullie op de hoogte houden van alles. :) Dit zijn de stappen.

1. Mijn slachtoffer (lol) kopen en de basis verfen en het verwijderen van het haar en ogen etc...
2. Haar bestellen en de haarlokken maken. DONE
3. Haar implanteren etc
4. Ogen maken en cutie marks en het toevoegen van accosoires.
5. Photoshoot :D

Ik ben van plan mijn slachtoffer morgen te kopen dus dan gaat het beginnen. :)

Checklist:
[] Pony
[x] Mesje om mee te snijden
[] Lang pincet
[x]Donkerblond poppenhaar (is onderweg)
[]Acrylverf
[x]Nagellakremover
[x]klein zwart legoelastiekje voor haar paardenstaart
Afbeelding


Bezoek me op Deviantart:
http://chirochick.deviantart.com/

BlazikenBabe
Trainer
Trainer
Berichten: 165
Lid geworden op: 23-08-2010 16:26

Bericht door BlazikenBabe » 22-08-2011 20:23

En we zijn begonnen vandaag. :) Vandaag naar Amsterdam Noord gegaan om daar een Pony te kopen. Jammer dat ze geen eentje hadden in een klein setje. Maar ze hadden wel Fluttershy in een setje met wat diertjes. Dus die maar meegenomen. Kwam ook goed uit aangezien ik Flutetrshy al had.

Afbeelding
Dit is het setje.

Eenmaal Flutetrshy uitgepakt te hebben bleek ze meer rozer haar te hebben dan mijn versie. Niet dat dat erg is. Haar haar hier vind ik zelf niet mooi. Het is te roze. Het is niet het mooie lichtroze haar dat ze normaal heeft.

Afbeelding

Hup tijd om haar te onthoofden. Je moet even wat kracht zetten maar dan krijg je wel uiteindelijk dit:

Afbeelding

Vervolgens komt een van de meest irritante onderdelen. Zie je haar staart? Die willen we eruit hebben natuurlijk. Maar wat is dat? Een irritante Plug zit in haar nek voor heft hoofdje! Daarom pakte ik mijn mesje en sneed het weg. Wel een rotwerk trouwens. En best gevaarlijk.

Ondertussen nam ik een pauze en knipte het haar weg op haar hoofd. Dit bewaar ik voor later als ik een andere custom maak. Vervolgens pakte ik mijn nagellak remover en een wattenstaafje om zo haar ogen en cutie mark te verwijderen.

Afbeelding

Toen kreeg ik het eindelijk voor elkaar om de plug eruit te halen. Ondertussen was dit de situatie:

Afbeelding

Goed de plug is eruit. En kijk eens wat je achterin vind? De staart. Dus pak gewoon een pincet en trek het eruit.

Afbeelding

Goed dan zul je dus dit over moeten houden:
Afbeelding

Nu komt een lastig stukje. De overige stukjes haar in haar hoofd. Pak een scherp iets en prik ruig van onderen bij haar haar in haar hoofdje. Nu komen de haartjes los. Pak een pincet en haal her eruit. Je kan ook het hoofdje in water leggen zodat de lijm makkelijker los komt. Uiteindelijk zal je dit moeten overhouden:

Afbeelding

Goed pak nu je verf. (Ik gebruik zelf acrylverf) En een kwast en begin haar te verfen. Voor het beste resultaat kan je werken met lagen.

Afbeelding

Dan wacht je even en begin je aan de volgende laag etc... etc... uiteindelijk krijg je dit als resultaat. De plug hoef je trouwens niet de verfen aangezien je deze toch niet gaat zien.

Afbeelding

Dus dit zijn de stand van zaken tot nu toe. Het haar is onderweg dus ondertussen heb ik even niks te doen. Wieweet later nog de ogen maargoed we zullen het zien.
Afbeelding


Bezoek me op Deviantart:
http://chirochick.deviantart.com/

Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Bericht door Max » 23-08-2011 12:58

Ik verplaats dit even naar Interactivity =P Vind het er wel grappig uit zien hoe je dat doet... nooit eerder gezien.
Afbeelding

BlazikenBabe
Trainer
Trainer
Berichten: 165
Lid geworden op: 23-08-2010 16:26

Bericht door BlazikenBabe » 23-08-2011 16:38

Ah is goed hoor. :) En bedankt btw.

Ik heb net alvast even de ogen gegaan met potlood. Daarnaast zie je wat het gaat worden:

Afbeelding
Afbeelding


Bezoek me op Deviantart:
http://chirochick.deviantart.com/

BlazikenBabe
Trainer
Trainer
Berichten: 165
Lid geworden op: 23-08-2010 16:26

Bericht door BlazikenBabe » 26-08-2011 19:26

De volgende update komt morgen jongens. :D Dan begin ik met de ogen. :)
Afbeelding


Bezoek me op Deviantart:
http://chirochick.deviantart.com/

Plaats reactie