Neko Desu – Anime Music with a Human Presenter

Hier kun je interactief omgaan met andere leden. Van chatten tot een RPG maken en veel meer.
Agent-347
Moderator
Moderator
Berichten: 262
Lid geworden op: 23-01-2010 21:42

Neko Desu – Anime Music with a Human Presenter

Bericht door Agent-347 » 10-12-2011 20:00

Afbeelding

Beste PokeCharders/Animefans,

Muziek is een groots element van elke anime, maar vraag je je soms niet af hoe de langere versie klinkt? Of hoe het op een radiozender zou klinken?

In België & Nederland is er helaas nog geen radiozender die interesse heeft in een anime muziek-blok in hun programmering..
In het Verenigd Koninkrijk is die er wel! Op de radiozender This Is The Cat is er elke zaterdagavond anime-muziek op Neko Desu!
Dit blok wordt gepresenteerd door animefan Peter Shillito, elke zaterdag van 22:00 tot 00:00 Belgisch-Nederlandse tijd.


► Inhoud van Neko Desu
Bijna elke zaterdag laat Peter Shillito de luisteraars horen wat zij van hun favoriete openings & endings willen horen in een volledige versie.
Ook is er eens in de zoveel weken een speciale “BSide” uitzending, daarin komen de extra songs van IN de anime en van op de CD.

Om het nog gaver te maken kun jij ook zeggen wat jij wil horen op Neko Desu!
Op de website van Neko Desu zie je een e-mail knop (de envelop) waarmee je naar Neko Desu jou requests kunt sturen!
Om te weten wat Peter Shillito ongeveer allemaal heeft (wat hij zeker kan laten horen) moeten jullie deze lijst openen.
Ook mogen jullie songnamen meesturen van songs die hij volgens die lijst niet heeft. Zo weet hij wat zijn luisteraars willen horen.

Onthou niettemin dat Neko Desu maar 2 uur duurt, daarin passen ongeveer 25 songs in.
Dus keuzes die hij maakt uit de e-mails zijn beperkt, het is nooit gegarandeerd dat jou request dan komt, wees nooit teleurgesteld.
Ook is Peter Shillito maar een mens zoals de meeste PokeCharleden, dus heeft hij geen tekst die hij moet zeggen & kan het soms raar overkomen.


► Luisteren naar & spreken over Neko Desu (en This is the Cat)
Live luisteren naar This Is The Cat kan via deze link.
Onthou dat enkel op zaterdag tussen 22:00 & 00:00 Neko Desu te horen is, op alle andere tijden zijn er zoals op elke radiozenders andere programma's.

Als je wil spreken over Neko Desu, Peter Shillito heeft een hashtag op Twitter voorzien om te spreken over Neko Desu: #NekoDesu.
Daar kun je tweeten over Neko Desu, en kom je ook te weten wie er nog meer graag luistert naar een welbepaalde song, en veel meer.

Ook hier op PokeChar kun je voortaan spreken over Neko Desu, dit in DIT topic en op de chatbox.
Als je commentaar/vragen hebt of over de show, of andere leden wilt vragen om een bepaalde song in onze mail te zetten, dan kan dat hier in dit topic.
En als je hebt gemaild kun je hier ook vertellen wat je hebt aangevraagd en zo. Wees dus maar interactief met ons allemaal over Neko Desu en alles wat erbij hoort!


► Volgende uitzendingen
04 februari:
Vijfde uitzending van 2 uur lang, de uitzending begint om 22:00!
Er zijn een aantal nieuwe songs aan de licentie toegevoegd, en Peter zal er een aantal vanavond afspelen. Luister zeker!


► Overzicht links:
Site: This Is The Cat
Site: Neko Desu
Twitter: Neko Desu
Twitter: Peter Shillito
Twitter: Manga Entertainment (MangaUK)
Twitter: This Is The Cat
Twitter: The Late Night Lock-In
Afbeelding

Lin
Ondertitelaar
Ondertitelaar
Berichten: 241
Lid geworden op: 07-11-2009 17:40

Bericht door Lin » 10-12-2011 20:32

Awesome, ik ga zeker luisteren. Misschien hoor ik wel een paar van mijn favoriete liedjes. Er staan er alvast genoeg in de lijst, dus ga ik nu een paar requests mailen. :wink:

Edit: Deze avond worden ze wel door een computer gekozen maar ik heb toch een mailtje verzonden met:
Tonight, Tonight, Tonight - Beat Crusaders
Ride on shooting star - the pillows
chAngE - miwa
AfbeeldingAfbeelding

Kikker_v11
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 19-06-2010 13:42

Bericht door Kikker_v11 » 10-12-2011 22:46

Ik ben al fan van anime van voor ik op Pokechar zat; maar de muziek is niet echt mijn ding... Er zijn wel bepaalde liedjes die ik erg goed vind en ik heb apsoluut niks tegen het Japans (Japans vind ik kei mooi klinken xD); maar ik ben gewoon niet echt zo iemand die luistert naar een radiozender.

Wel een erg goed initiatief van die omroep!

(Jongens, vergeet trouwens niet dat de boxen geen Nederlandse ondertitels bevatten maar in het Engels. Alhoewel het normaal voor de meeste geen probleem zal zijn; het betekent dat Naruto bomvol met censuur zit!!)
Afbeelding

megastijn21
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 346
Lid geworden op: 02-04-2011 23:01

Bericht door megastijn21 » 10-12-2011 22:46

Uit welke animes komen deze nummers Lin?
Gregory House:"Everybody lies."

Kikker_v11
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 19-06-2010 13:42

Bericht door Kikker_v11 » 10-12-2011 22:53

Het staat er altijd in de eerste kolom tussen haakjes bij.

Als er een Vlaamse/Nederlandse zender zou zijn met animesongs zouden die waarschijnlijk allemaal van Bakugan, Shaman King, Naruto, Bleach, Inazumi Eleven komen ofzo... (Mijn 6 haat-ik-dus-echt-vreselijk-hard-animes xD)

:shock: The World & Alumina van Nightmare! Daar zat ik maanden mee in mijn hoofd xD
Afbeelding

Lin
Ondertitelaar
Ondertitelaar
Berichten: 241
Lid geworden op: 07-11-2009 17:40

Bericht door Lin » 10-12-2011 22:57

megastijn21 schreef:Uit welke animes komen deze nummers Lin?
Tonight, Tonight, Tonight en chAngE komen uit Bleach
Ride on shooting star komt uit FLCL, maar ik kende het nummer van de band zelf.
Kikker_v11 schreef: Als er een Vlaamse/Nederlandse zender zou zijn met animesongs zouden die waarschijnlijk allemaal van Bakugan, Shaman King, Naruto, Bleach, Inazumi Eleven komen ofzo...
Oi! Bleach heeft geweldige OP's en ED's!
AfbeeldingAfbeelding

Kikker_v11
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 19-06-2010 13:42

Bericht door Kikker_v11 » 10-12-2011 23:06

Lin schreef:
Kikker_v11 schreef: Als er een Vlaamse/Nederlandse zender zou zijn met animesongs zouden die waarschijnlijk allemaal van Bakugan, Shaman King, Naruto, Bleach, Inazumi Eleven komen ofzo...
Oi! Bleach heeft geweldige OP's en ED's!
Het ging er me eigenlijk om dat iedereen hier als ze aan anime denken aan zoiets denken, terwijl anime heus niet enkel zoiets kan zijn.

Van Bleach enkel opening 1 gehoord/gezien en dat was niet zo mijn ding.

Nu denk ik plots aan de opening van Monster. Die zullen ze vast niet direct spelen xD
Afbeelding

Lin
Ondertitelaar
Ondertitelaar
Berichten: 241
Lid geworden op: 07-11-2009 17:40

Bericht door Lin » 10-12-2011 23:14

Dan is het goed, het klonk gewoon wat neerbuigend.
En nee, die van Monster zullen ze idd niet meteen afspelen alhoewel de OP van Cowboy Bepop (Tank!) in hun lijst staat.
In die OP word er ook niet gezongen.
AfbeeldingAfbeelding

Agent-347
Moderator
Moderator
Berichten: 262
Lid geworden op: 23-01-2010 21:42

Bericht door Agent-347 » 10-12-2011 23:29

Kikker_v11, Manga Entertainment laat niks censureren. Ze trekken de kijkwijzer liever op dan allemaal blokjes in het scherm te zetten.

Ook niet alle anime die in Neko Desu te beluisteren zijn zijn in the UK uitgezonden. ;)
Als ik een Vlaams-Nederlandse versie zou mogen maken zou ik me zeker niet beperken tot wat hier uitgezonden wordt.

Vraag: Hebben jullie allemaal al gemaild? Lin weet ik al.
Maar hebben andere mensen al gemaild? Ookal wil je niet winnen of zo, mailen kan iemand helpen te winnen die wel wil winnen.
Mail gewoon een songrequest of hoe goed je het initiatief vind VOOR middernacht!

De te winnen prijzen hebben geen Nederlandse ondertitels, alhoewel ik denk dat de meeste anime fans wel de EN SUB kijken. :)
En zoals ik niet vaak genoeg kan zeggen, wordt je als winnaar gekozen en wil je het niet.. Zeg dan dat hij de prijs moet doorgeven. ;)

Kikker_v11, jij kan proberen "Monster" in te sturen, en in komende uitzendingen ook. Mijn requests komen ook niet altijd in de uitzending.
Ik kan best begrijpen dat muziek niet echt het ding is van sommige fans, toch, als je je requests instuurt is er kans dat ze komen.
Hij heeft meer dan 600 songs, en dat getal blijft groeien omdat fans hun requests insturen in plaats van ze voor zichzelf te houden.

Ik vindt persoonlijk Neko Desu een geweldig project, en een geweldige show.
Niet alle songs zijn goed, maar dat is op gewone radio (en zelfs tv) ook toch zo..
Supporter het project is dus mijn oproep aan allen. :)

Ik stuur gewoon de Clannad songs in (zodat hij ze misschien heeft voor Kerstmis, want die songs zijn prachtig).
En ook een kleine feedback van vorige week waarbij er iets misliep met de show helaas. (Verbinding van de zender was verbroken.)
Afbeelding

Kikker_v11
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 19-06-2010 13:42

Bericht door Kikker_v11 » 10-12-2011 23:31

Er wordt wel een beetje iets in gezegd xD

Maar die van Monster is eigenlijk al een beetje gelijkend op wat je in de kerk hoort (Maar toch zo'n verslavend deuntje, net als de serie!).

Neerbuigend? Nou ja, ik vind de reeksen niet echt goed nee (Het maakt ook de andere animes zwart; omdat vele denken dat elke anime een en al geweld in 'wedstrijden' is. Of hentai of iets met kaarten. Maar dat is dus niet zo! :(). Maar ik haat het ook niet echt (ik bedoelde dat ik het niet leuk vind xD *Ik overdrijf veel*) en ik heb ook niks tegen mensen die het wel leuk vinden. Ik zal ook nooit echt iets zeggen als ''Vind je Naruto nu écht goed? Kijk eens Death Note, Monster, .hack//sign, ... Dan zal je wel stoppen met Naruto te kijken!'', want dat is gewoon grof. Maar nu dwaal ik af xD

Wat maakt Japans (en andere Aziatische talen) eigenlijk zo anders dan het Chinees? Ik vind de meeste Aziatische talen wel leuk klinken (maar versta er wel niks van :oops:), maar het Chinees vind ik echt niet mooi. Nog iemand opgevallen dat het zo anders is? (Nou ja. Elke taal is anders, maar toch)
Afbeelding

Plaats reactie