Pokéumans

Hier kun je interactief omgaan met andere leden. Van chatten tot een RPG maken en veel meer.
megabyte
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-07-2010 11:30

Pokéumans

Bericht door megabyte » 07-03-2012 21:22

Nou waar gaat dit over zou je je afvragen. Pokéumans is een reeks verhalen die geschreven is door Brandon Chan op de site deviantart (accountnaam pokemonmanic3595).

Omdat zijn eerste verhaal enige succes had, heeft hij de pokéumans groep opgericht op de site. In deze groep kan en mag ieder lid zelf ook een spinoff schrijven (natuurlijk moet men houden aan een aantal regels van de groep).

De verhalen die hier geschreven worden gaan over mensen (voornamelijk tieners) die op een dag in een pokémon veranderen. Als iemand in een pokémon veranderd is er een slechte groep, de Pokéxtinction genaamd, die de kinderen die beginnen te veranderen ontvoeren om ze naar hun basissen te brengen om ze te hersenspoelen. Er is echter een andere groep, de Pokéuman organisatie, die deze mensen proberen te redden en ze vervolgens brengen naar één van hun basissen waar ze in het geheim leven en trainen om zich te kunnen verdedigen tegen het Pokéxtinction.

Ik ga deze topic gebruiken om het origineel verhaal en een aantal van mijn favoriete spinoff's te vertalen en hier te plaatsen, met een link naar de pagina van de orignele schrijver en de originele versie van het verhaal (bedankt voor de toestemming, Max).

Veel plezier met het lezen van de verhalen, en laat zeker eens weten wat jullie van de verhalen vinden. Ik laat het zelf weten aan de originele schrijvers.

Pokéumans Geschreven door pokemonmanic3595

Uitleg
Dit is het eerste en origineel verhaal van Pokéuman. Dit verteld het verhaal van Brandon Chan die op een dag begint te veranderen in een Lucario en ontvoerd wordt door de Pokéxtinction. Wanneer hij gered wordt door de Pokéumans komt hij terecht in hun basis op Long Island. Hier leert hij al snel de "ware" geschiedenis van pokémon en de pokéumans en raakt ook snel betrokken in verschillende conflicten. Zeker een aanrader!

Hoofdstukken
Hoofdstuk 1: Nederlandse Versie; Originele, engelse versie
Hoofdstuk 2: Nederlandse Versie; Originele, engelse versie

Reddingsmissie Nr. 301 Geschreven door Amy the Jigglypuff

Uitleg
Amy is een gewoon schoolmeisje dat leeft in het noorden van Virginia. Ze heeft goede vrienden, een liefdevolle familie, een wilde fantasie en een passie voor alles wat met Pokémon te maken heeft, vooral voor Jigglypuff. Tot haar verbazing ontdekt ze dat ze begint te transformeren in een Jigglypuff. En alsof dat nog niet genoeg is, wordt ze ook nog eens opgejaagd door de Pokéxtinction. Gelukkig wordt ze gered door een vriendelijke 23 jaar oude Golurk, Darren genaamd. Hij brengt haar naar de Long Island Pokéuman basis, waar mensen zoals zij leven.

Wat leek op een droom die werkelijkheid werd, veranderde al snel in een nachtmerrie. Haar lessen zijn veel te moeilijk, haar klasgenoten zijn veel ouder dan zij, gym en gevechtsklas zijn te overweldigend en bovendien wordt ze ook nog eens achterna gezeten door twee roekeloze pestkoppen. Om te overleven, besluit ze om lid te worden van de Pokéuman Reddingstroep. Hoe langer ze blijft, hoe meer ze gedwongen wordt om op gevaarlijkere missies te gaan en geheimen rond haar familie, Pokéxtinction en Darren worden langzaam onthuld.

Kan ze dit overleven? Kan ze sterk genoeg worden om alle obstakels op haar pad te doorbreken? Zal ze ooit echt geluk vinden?

Hoofdstukken
Hoofdstuk 1: Nederlandse Versie; Originele, engelse versie
Hoofdstuk 2: Nederlandse Versie; Originele, engelse versie

Kefke
Encoder
Encoder
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-07-2011 17:16

Bericht door Kefke » 07-03-2012 21:36

Ik vind het een goed concept, echt een goed gevonden verhaallijn.
Ik ben fan :)
Afbeelding

megabyte
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-07-2010 11:30

Bericht door megabyte » 07-03-2012 21:43

Kefke schreef:Ik vind het een goed concept, echt een goed gevonden verhaallijn.
Ik ben fan :)
Brandon zal het leuk vinden dat je z'n verhaal leuk vindt. Voor ik hoofdstuk twee doe, ga ik het eerste hoofdstuk van m'n favoriete spinoff eerst vertalen.

Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Bericht door Max » 07-03-2012 21:51

Zeker een erg mooi verhaal, leuk om een keer te lezen!!
Afbeelding

Kefke
Encoder
Encoder
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-07-2011 17:16

Bericht door Kefke » 07-03-2012 22:10

megabyte schreef:
Kefke schreef:Ik vind het een goed concept, echt een goed gevonden verhaallijn.
Ik ben fan :)
Brandon zal het leuk vinden dat je z'n verhaal leuk vindt. Voor ik hoofdstuk twee doe, ga ik het eerste hoofdstuk van m'n favoriete spinoff eerst vertalen.
En jij vertaalt dit uit het Engels zeg je?!
Ik vind het echt heel professioneel gedaan, het was net of ik een boek aan het lezen was, knap hoor! Respect! :)
Kan niet wachten op het volgende hoofdstuk. :P
Dus aan iedereen die mijn berichtje hier leest, het verhaal is zeker een aanrader, lezen dus! :wink:
Afbeelding

domi162
Encoder
Encoder
Berichten: 240
Lid geworden op: 06-11-2009 15:02

Bericht door domi162 » 07-03-2012 22:32

Ik heb veel van z'n verhalen gelezen, dus je kan nog veel meer verwachten.
Geweldig gedaan.
Momenteel ben ik bezig met Yu-Gi-Oh! seizoen 1 en 2 om te zetten in HQ.
Ondertitel projecten:
MegaMan Star Force en MegaMan NT Warrior,
TMNT 2003,
Inazuma Eleven en Inazuma Eleven Go,
Medabots,
Digimon,
En Doctor Who!

ward
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1217
Lid geworden op: 17-08-2011 00:26

Bericht door ward » 07-03-2012 23:41

Dit spreekt me wel aan, vooral omdat ik zelf graag lees.
Afbeelding

Afbeelding

megabyte
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-07-2010 11:30

Update 1

Bericht door megabyte » 16-03-2012 23:46

Update 1: Vertaling van Reddingsmisie Nr. 301 (originele titel, Rescue Number 301) hoofdstuk 1 online gezet. Veel leesplezier, en laat ook gerust weten wat jullie van dit verhaal vinden.

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 17-03-2012 10:05

Nice verhaal. Kan ni w8en op hfst 2.xd.
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

megabyte
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-07-2010 11:30

Bericht door megabyte » 17-03-2012 14:43

eeveemaster schreef:Nice verhaal. Kan niet w8en op hfst 2.xd.
Nou als je niet kan wachten op hoofdstuk 2, kan je de rest ook gewoon in het engels lezen op DeviantArt :wink:

Plaats reactie