Megaupload Offline [19-01-'12]

Het laatste nieuws omtrent de Pokémon wereld en in de wereld van PokeChar.
Plaats reactie
eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 19-01-2012 23:16

Die kunnen ze ook sluiten, drm vroeg ik het. xD

Het is gewoon, als ze dit forum en site sluiten, ga ik iedereen te hard missen. Ookal ken ik niemand in real, heb ik hier altijd leuke momenten gehad. Die mogen niet zomaar weg gaan! xD

Nou ja, nu ga ik slapen, zoiezo dat ik er nog over nadenk. Maar ja, tot morgen allemaal en ene goede nachtrust. xD
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

Kefke
Encoder
Encoder
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-07-2011 17:16

Bericht door Kefke » 19-01-2012 23:23

eeveemaster schreef:Die kunnen ze ook sluiten, daarom vroeg ik het. xD

Het is gewoon, als ze dit forum en site sluiten, ga ik iedereen te hard missen. Ookal ken ik niemand in real, heb ik hier altijd leuke momenten gehad. Die mogen niet zomaar weg gaan! xD

Nou ja, nu ga ik slapen, zoiezo dat ik er nog over nadenk. Maar ja, tot morgen allemaal en ene goede nachtrust. xD
Dat is mooi gezegd eeveemaster, ook ik heb ook een soort band met sommige leden en heb al een leuke tijd gehad bij pokechar. Het zou een ramp zijn moest plots alles weg zijn en we geen contact meer zouden kunnen houden met elkaar :cry:

Slaapwel! ;)
Afbeelding

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 19-01-2012 23:26

Kefke schreef:
eeveemaster schreef:Die kunnen ze ook sluiten, daarom vroeg ik het. xD

Het is gewoon, als ze dit forum en site sluiten, ga ik iedereen te hard missen. Ookal ken ik niemand in real, heb ik hier altijd leuke momenten gehad. Die mogen niet zomaar weg gaan! xD

Nou ja, nu ga ik slapen, zoiezo dat ik er nog over nadenk. Maar ja, tot morgen allemaal en ene goede nachtrust. xD
Dat is mooi gezegd eeveemaster, ook ik heb ook een soort band met sommige leden en heb al een leuke tijd gehad bij pokechar. Het zou een ramp zijn moest plots alles weg zijn en we geen contact meer zouden kunnen houden met elkaar :cry:

Slaapwel! ;)
totaal mee eens, al ben ik hier van de een van de laatste bij gekomen. ik weet wel dat pokechar uit gegroeid als een van mijn favorieten site is geworden en niet alleen omdat je hier series kan downloaden.


EDIT----

ik heb net gelezen dat megaupload ervan word beschuldigd voor het witwassen van geld. ik persoonlijk denk dat dit een verzonnen aanklacht is om een goede reden te hebben om MU uit de lucht te halen.
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

Witte
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: 18-11-2011 02:41

Bericht door Witte » 20-01-2012 00:06

Op Tweakers word er ook vermeld dat Megaupload mogelijk permanent offline gaat..
-------------------------
Geniet van het leven!

Jodyza
Beheerder
Beheerder
Berichten: 646
Lid geworden op: 04-02-2010 19:36

Bericht door Jodyza » 20-01-2012 00:07

Goh dat meen je? Wij verwachten al niet meer dat Megaupload ooit terugkomt...

ik951m
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 23-12-2011 02:20

Bericht door ik951m » 20-01-2012 00:21

houd er wel rekening mee dat zelfs the piratebay er wel onderuit gekomen is dan moeten hun dat ook lukken
Wie het laatst lacht, Snapt de grap niet :)

pikachu112
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1180
Lid geworden op: 30-07-2011 11:22

Bericht door pikachu112 » 20-01-2012 00:27

ik denk dat we helaas tegen onze bestanden en megauploade gedach kunnen zeggen :(

bron. http://nos.nl/artikel/332282-fbi-haalt- ... fline.html

FBI haalt Megaupload.com offline


Toegevoegd: vrijdag 20 jan 2012, 00:12


De FBI heeft website Megaupload. com afgesloten. Op de website konden gebruikers tegen een kleine vergoeding bestanden en video's met elkaar delen.

De website werd vooral gebruikt voor het illegaal verspreiden van films en series. Volgens het Amerikaanse Openbaar Ministerie zijn de rechthebbenden van die films en series ruim 500 miljoen dollar misgelopen door de website.

De vier oprichters van de site, onder wie een 29-jarige Nederlander, zijn in Nieuw-Zeeland opgepakt. De Nederlander zou de programmeur zijn van Megaupload. Volgens de FBI zijn nog drie andere verdachten voortvluchtig.

------------------------------------
bron. http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120119_224


Een van 's werelds grootste filesharingwebsites, MegaUpload.com, is donderdag offline gehaald. De stichter ervan wordt beschuldigd van het schenden van verschillende piracywetten.


MegaUpload.com staat voor een schadeclaim van meer dan 500 miljoen dollar. Dat is het geschatte verlies aan inkomsten dat zogezegd door de website veroorzaakt wordt.

Op MegaUpload.com wordt films en andere content aangeboden, en dat gebeurt volgens de aanklagers op een illegale manier. Daarom werd de website donderdag offline gehaald, een dag na een groots internetprotest tegen enkele Amerikaanse wetsvoorstellen rond piracy.

MegaUpload.com is naar eigen zeggen druk in de weer om in te gaan tegen het offline halen. De website is volgens bronnen de 13de populairste website ter wereld.

------------------------------------
de laaste

bron. http://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/19/ano ... egaupload/

Anonymous neemt wraak voor Megaupload – ‘grootste aanval ooit’

BuitenlandMedia
Hackergroep Anonymous heeft onder andere de sites van het Amerikaanse ministerie van Justitie en die van platenmaatschappij Universal aangevallen, uit vergelding voor het uit de lucht halen van MegaUpload eerder vanavond.

Update 00.05 uur: Hadopi.fr, de site rond de Franse overheidsorganisatie die internettoegang en online auteursrechten in Frankrijk regelt, is ook uit de lucht. Ook copyright.gov is goeddeels offline. FBI.gov doet het af en toe nog, maar heeft het zwaar te verduren.

En ook BREIN, de Nederlandse organisatie die zich inzet tegen auteursrechtenschendingen, zou doelwit zijn, hoewel die site op dit moment vlotjes werkt:

Update 23.40 uur: Whitehouse.gov, de site van de Amerikaanse president Obama, wordt op het moment ook aangevallen door Anonymous.

Update 23.26 uur: Ook de site van de Motion Picture Association of America, MPAA.org, wordt aangepakt door Anonymous, net als RIAA.gov, de site van Recording Industry Association of America.


Lees hier (link http://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/19/een ... t-gehaald/) over de arrestaties rond, en aanklacht tegen Megaupload, waarbij ook een Nederlander is aangehouden.

De site van het ministerie van Justitie was na het uitgeven van het persbericht over het neerhalen van Megaupload al zeer langzaam, maar deed het af en toe. Dat deed al denken aan een DDoS-aanval – een tactiek waar afdelingen van Anonymous zich vaker van bediend hebben. Bij zo’n aanval wordt een server bestookt met (vals) verkeer, zodat hij tijdelijk bezwijkt of moeilijk bereikbaar wordt.

Anonymous zelf noemt het de ‘grootste aanval ooit’, met ruim 5600 mensen die tegelijkertijd een LOIC-tool (uitleg) gebruiken om DDoS-aanvallen uit te voeren.

Justitie maakte vandaag bekend Megaupload.com uit de lucht te hebben gehaald vanwege het overtreden van anti-piraterij wetgeving. Volgens de aanklacht zouden onder andere de muziek- en filmindustrie ongeveer vijfhonderd miljoen dollar hebben misgelopen door de illegale verspreiding van bestanden.

Universal is de grootste platenmaatschappij van de Verenigde Staten. Onder het bedrijf vallen labels als Interscope-Geffen-A&M, The Island Def Jam Motown Music Group en Mercury Records.

Op het officiële twitteraccount van Anonymous wordt het neerhalen van de sites opgeëist

Een woordvoerder van de groepering, ‘Barrett Brown’, zegt tegen Russia Today dat er nog meer aanvallen te verwachten zijn.

Prizzle
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 26-11-2010 07:50

Bericht door Prizzle » 20-01-2012 00:32

nou lekker dan x
ik wilde een pokemon marathon kijken binnenkort maar nu kan niet meer x

amstelfm
Advanced
Advanced
Berichten: 103
Lid geworden op: 26-05-2010 14:35

Bericht door amstelfm » 20-01-2012 01:33

Dit is echt balen! Helemaal voor de encoders...

Pachirisu
Ontdekker
Ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-05-2010 09:06

Bericht door Pachirisu » 20-01-2012 07:50

Zo dit is even schrikken! Ik zag tot mijn grote blijdschap dat alle pokémon afleveringen geüpload waren en ik wilde dan ook mijn pokémon map compleet maken... Helaas mis ik nu nog 15 afleveringen... (had ik het nu maar eerder gedaan...)

Dit is (vrees ik) echt het begin van het einde van het internet zoals wij dit jaren gekend hebben...

Die cyberoorlog waar over gesproken werd in de media (McAfee zei dat geloof ik) komt wel erg dichtbij zo...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Plaats reactie