PokeChar offline gehaald [25-02-'13]

Het laatste nieuws omtrent de Pokémon wereld en in de wereld van PokeChar.
Plaats reactie
Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

PokeChar offline gehaald [25-02-'13]

Bericht door Max » 25-02-2013 21:48

Beste leden,

It's been a while, maar ik ben helaas niet terug met goed nieuws. We hebben PokeChar na een aanklacht van stichting BREIN offline moeten halen. Aanklager Nintendo vond het nodig om ons na zes jaar flink te naaien. Ach ja, PokeChar was natuurlijk al erg stil de afgelopen tijd. Voor de duidelijkheid: PokeChar keert niet meer terug als downloadsite.

Het waren jaren waar het team (het huidige team, maar ook het oude team! Natasja, Leon, Jeanz, John, Jorpor: we vergeten jullie niet hoor :D Ik vergeet wel nog wat andere namen volgens mij, maar oké...) met veel plezier hebben samengewerkt om van PokeChar een topsite te maken. Helaas komt overal een eind aan, zo ook aan PokeChar. Het forum blijft voorlopig wel nog open.


MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRR (Lees: 'maar'):

Natuurlijk is het internet niet plat, dus we gaan gewoon vrolijk door met subben en encoden. We gaan hier geen links meer neerzetten aangezien ik het gevoel heb dat dit bericht nog best wel eens bekeken zou kunnen worden door het geliefde BREIN zelf (hallo mevrouw Wemerman, afdeling Legal Affairs bij BREIN! U ook hier? Ziet u links naar downloads hier? Ik ook niet ^_^).

However, gewoon een beetje googelen dus :) Wellicht zie je nog volledige Pokémon-seizoenen voorbij schieten ergens, hopelijk denken jullie dan aan ons en onze moeite die we daar al die jaren in gestoken hebben (vooral onze lieve vriend LordSeviper natuurlijk, die alles van de grond heeft gebracht 6 jaar terug, thanks bro <3).


(Nog een kleine maar!)

We zijn nu bezig met een gloednieuw project (100% legaal, like omg!). Dit houden we nog lekker geheim tot (en met?) de zomervakantie!! Hihi...



Natuurlijk wil ik ook een groot deel van de bezoekers hartelijk bedanken voor al jullie steun en hulp. Zonder jullie was PokeChar nooit zo'n geweldig succes geweest.

<3
Afbeelding

Seviper
Beheerder
Beheerder
Berichten: 960
Lid geworden op: 12-10-2009 09:10

Bericht door Seviper » 25-02-2013 22:10

Tsjaa, de grootste maffiabende, BREIN, heeft de site offline gehaald.

Bij deze wil ik BREIN feliciteren met hun uitstekende werk, zo snel ook, het heeft ze maar 5 en een half jaar gekost, toch knap, toch knap!

Toch wil ik BREIN eens vragen naar al deze zogenaamde alternatieven waar ze het altijd overhebben. Ze naaien iedere Pokémon fan van Nederland door hun eeuwige legalisering gezeik. Het interesseert Disney XD geen moer dat Pokémon nooit meer uitgezonden wordt en Nintendo waarschijnlijk ook niet.

Terugkijken is ook geen mogelijkheid, ja op hun officiële site kun je Seizoen 12 al een jaar terugkijken, maar niet de eerste seizoenen. Kosten lopen ze ook niet mis, want Nintendo vindt het niet nodig om DVD boxen van de seizoenen te maken voor de fans.

Dus om een lang verhaal kort te maken: IT'S ALL FOR THE F*CKIN' MONEY!

Dit geld voor zowel BREIN als Nintendo, omdat zij niets willen investeren in een legaal alternatief voor Nederlandse Pokémon afleveringen, zijn nu alle Pokémon fans de dupe.

En ik nodig de eerste de beste BREIN-nerd uit die deze post leest om even een accountje aan te maken (is zo gebeurd) en even een berichtje te plaatsen en dan aan alle Pokémon fans uit te leggen waarom ze genaaid zijn.

Ik ben voor een legaal aanbod, laat dat duidelijk zijn, maar dan moet een legaal aanbod ook aanwezig zijn! Alle DVD's en Blu-rays in mijn kast zijn allemaal LEGAAL gekocht. Alle Harry Potter-films, zelfs One Piece boxen van 30 euro per stuk...

Maar nu komt het, niet voor alles bestaat die oplossing, daarom koos ik ervoor om Pokémon afleveringen te delen vijf jaar geleden (bijna 6), omdat ze het bij Nintendo nooit nodig vonden om een goede DVD licensor te nemen om seizoenen op DVD uit te brengen!

Ook een woordje tot Stichting BREIN, jullie methodes zijn zo uit de tijd, verzin eens wat nieuws, zoals wat ik net bedoelde, maak een legaal aanbod voor elk platform mogelijk. Jullie lopen altijd te zeiken dat er voldoende legaal aanbod is, nou in jullie dromen, Nederland heeft helemaal geen alternatieven, dus naar illegaal aanbod grijpen is soms gewoon geen andere mogelijkheid.

Dus als u dit leest, mevrouw hoe-heet-dat-mens-ook-alweer, bespreek dat dan eens met uw baas, meneer tok-tok.

Goed, dat was het stukje BREIN belachelijk maken, nu tot de orde van de dag en naar de leden:

Het spijt me enorm, ik heb dit jaren met plezier gedaan en het einde is er nu gewoon, daar is niets aan te veranderen.

Ik heb me 6 jaar lang ingespannen om Anime toch wat populairder te krijgen en naar mijn gevoel ben ik daar een beetje in geslaagd, en dat is dan toch weer een overwinning voor mij.

Het is jammer dat het zo heeft moeten eindigen, er waren grote plannen, maar ja, desalniettemin ben ik enorm opgewonden voor het legale format waar ik nu met Max, Jodyza en de rest mee aan het werk ben!

Dus dit is geen vaarwel, maar gewoon een tot ziens!

En als afsluiter, Stichting BREIN, ik weet dat jullie niets met mijn advies doen, maar denk er in ieder geval eens over na, dat zou in jullie geval al een hele stap vooruit zijn!

Seviper
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Nick1416
Ontdekker
Ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-07-2012 18:33

Re: PokeChar offline gehaald [25-02-'13]

Bericht door Nick1416 » 25-02-2013 22:13

Ik heb nu echt een hekel gekregen aan BREIN (had ik al een beetje).
Maar dit slaat echt alles, als BREIN dit ook leest, Van harte bedankt voor het kapot maken van mijn jeugd herringeringen!

Voor alle encoders/moderators, Bedankt dat jullie zoveel leuke series (hoogst gewaardeerd pokemon hebben geencode voor ons ;)

Verder weet ik niks te zeggen haha ....
Afbeelding

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 25-02-2013 22:28

Eve gewoon een ideetje... Waarom maken jullie niet gewoon een site met streams? ZONDER downloadlinks? Er zijn zo'n super veel sites met series/animes dus is dat geen oplossing? Zo'n sites worden echt niet snel offline gehaald (denk ik, ken toch geen site bij wie dat al is gebeurd). :)
Tuurlijk is het wel rot dat na zoveel jaren het BREIN eindelijk is gelukt om PokeChar plat te leggen. Maar vergeet niet, het forum en de chatbox kunnen nog steeds een leuke community blijven, toch? :D

En wat Seviper zegt, klopt echt. Ik zelf ben ook het liefste voor legaal (ik doe niets illegaals...) maar ja, als ze nieteens het 'legale' aanbieden, is er geen andere oplossing...
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Bericht door Max » 25-02-2013 22:30

Dat doen we niet, omdat PokeChar.nl op mijn naam staat. Ze houden ons in de gaten, en elke kans grijpen ze op het moment. Ik waag de kans niet. Zetten we de site anders op jouw naam? Krijg je BAF over je heen.
Afbeelding

Jodyza
Beheerder
Beheerder
Berichten: 646
Lid geworden op: 04-02-2010 19:36

Bericht door Jodyza » 25-02-2013 22:30

Gereserveerd - Bericht komt later -

Kevin13
Encoder
Encoder
Berichten: 544
Lid geworden op: 26-07-2010 17:16

Bericht door Kevin13 » 25-02-2013 22:35

Beter dan dit had ik het niet kunnen verwoorden jongens. Het is zeer triest dat dit na bijna 6 jaar moest gebeuren en dat gevoel zal bij iedereen overheersen, maar toch denk ik dat iedereen er stiekem toch wel rekening mee hield dat het ooit zou gebeuren.

Er is natuurlijk maar een optie en dat is legaal doorgaan met een nieuw project wat zoals gezegd geheim is. Ook dat zal naar mijn idee net zo gezellig worden als PokeChar was! :D
Afbeelding

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 25-02-2013 22:39

Max schreef:Dat doen we niet, omdat PokeChar.nl op mijn naam staat. Ze houden ons in de gaten, en elke kans grijpen ze op het moment. Ik waag de kans niet. Zetten we de site anders op jouw naam? Krijg je BAF over je heen.
Oh, ok. Wist ik niet.
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

domi162
Encoder
Encoder
Berichten: 240
Lid geworden op: 06-11-2009 15:02

Bericht door domi162 » 26-02-2013 13:33

Ik vind het allemaal maar weer eens flauw. Ik wacht net als bijna alle kinderen op seizoensboxen van Pokémon. Komt niet... Naja, komt PokeChar als oplossing daartegen. Kunnen we er een aantal jaar van genieten. Komt Brein die even denkt: ''Laten we die site offline halen''. Dit soort sites zijn niet nodig als hier alles op dvd uit zou komen. En dan alsnog, het zijn (kinder) hobby's. Deze site is gericht als hobby en als website voor kinderen en ouder. Wij doen niemand kwaad, onze generatie heeft gewoon iets dat ze doen. Ondertitelen en encoden. En het zou wel heel erg raar worden als dat ondertitelen verboden zou worden. De regering heeft denk ik ook liever dat kinderen van onze leeftijd dit doen in plaats van buiten op straat rotzooi te trappen. Dat kost ze overigens meer dan een paar sites tussen de vingers door te kijken...


Daarnaast vind ik het heel jammer. Ik had een heleboel encodes klaar die op dit moment nu niet meer van toepassing zijn. Het is allemaal verpest en er valt niks meer tegen te doen. Als BREIN zich nou echt hier zo graag mee bezighoud, kijk dan naar sites als nieuwsgroepen en niet hobby sites van tieners, of dergelijke. Wij proberen de niet in opstand te komen. Wij bieden dingen aan waar Nederland te lui en te gierig voor is.

Nu weet ik gewoon even niks meer te zeggen. Ben heel erg benieuwd naar ''het nieuwe idee''. Succes ermee.
Momenteel ben ik bezig met Yu-Gi-Oh! seizoen 1 en 2 om te zetten in HQ.
Ondertitel projecten:
MegaMan Star Force en MegaMan NT Warrior,
TMNT 2003,
Inazuma Eleven en Inazuma Eleven Go,
Medabots,
Digimon,
En Doctor Who!

sarnagon
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 335
Lid geworden op: 05-04-2011 20:20

Bericht door sarnagon » 26-02-2013 16:41

Het is jammer dat de site offline is, de reden van het offline halen slaat nergens op, behalve als het om 'nieuwe afleveringen gaat', ze hadden ook een waarschuwing kunnen geven dat we tot en met Seizoen zoveel online mogen zetten, want ik vindt het best stom, als afleveringen niet meer beschikbaar worden, mijn mening is ook zolang het niet meer te koop is en niet meer hergeproduceer wordt, mag het wereldwijd verspreid worden zonder winst,
Want ik begrijp best dat de nieuwste seizoenen en films niet online mogen staan, want daar kan de 'markt' nog winst mee maken.

Meeste goederen wordt toch verspreid via torrent, IRC/File Peer & server Connections.

Toch ben ik van mening dat, we te ver gingen met winstgevende producten zoals je weet wel nieuwste films, Disney XD en nieuwste pokemon afleveringnen del,

minstens moest er 1 jaar tussen zitten tuseen de seizoenen van pokemon, om het een eerlijke actie te kunnen noemen.
Afbeelding

Plaats reactie