Film 2: Op Eigen Kracht

Praat hier over de Pokémon Anime, Films of Specials.
Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Film 2: Op Eigen Kracht

Bericht door Max » 11-10-2009 09:16

Leeswaarschuwing: Onderstaande tekst bevat details van de plot en/of de afloop van het verhaal.

Als de film begint zie je als eerste Slowking, deze nieuwe pokemon begint te praten en hij vertelt de legende van de 3 machtige vogels Articuno, Zapdos en Moltres.

Na een woeste storm stranden Ash en zijn vrienden op het eiland Sharmouti. Zij belanden midden in de voorbereidingen van het jaarlijks festival waar een nieuwe heldenrol wordt vergeven. De bewoners van Sharmouti dragen Ash voor voor deze rol die het leuk vindt om hieraan mee te doen. Tijdens het festival wordt de oude legende opgevoerd waarbij de drie grote en machtige Pokémonvogels Moltres, Zapdos en Articuno, de natuur in evenwicht houden door de elementen vuur, bliksem en ijs. De vogels leven en regeren op de eilanden Vuureiland, Bliksemeiland en IJsland en hebben eeuwen in harmonie geleefd. De legende vertelt dat op een dag de vreedzame samenleving van deze drie machtige vogels verstoord zal worden. De elementen veroorzaken dan een allesvernietigende chaos op de wereld. Alleen de uitverkorene, een moedig mens, zal de macht hebben om het evenwicht te herstellen. Die macht bereikt hij door af te reizen naar ieder eiland en de eilandschat in zijn bezit te krijgen. Alleen wanneer de drie schatten met elkaar verbonden zijn, wordt het evenwicht hersteld en is de wereld gered van de ondergang.

Wanneer het festival begint, bereidt Ash zich voor op zijn symbolische reis naar het eerste eiland. Een excentrieke Pokémon verzamelaar, Lawrence III, heeft Moltres gevangen waardoor het evenwicht in kracht wordt verstoord en de legende in beweging wordt gezet. De hebberige verzamelaar zet zijn zinnen op Zapdos maar de Pokémon die hij echt wil vangen is de legendarische Lugia. Deze in zee wonende Pokémon zou het juweel voor zijn indrukwekkende verzameling zijn. Zijn eigenzinnige achtervolging op dit machtige wezen betekent vernietiging. Lawrence III krijgt het voor elkaar om Zapdos ook te vangen, maar hij vangt per ongeluk ook Ash en zijn vrienden. Hoog boven in het vliegende fort van Lawrence III zitten de 2 vogels gevangen. Dan komt Articuno de andere vogels redden. De vogels en Ash ontsnappen, de 3 vogels beginnen met elkaar te vechten en de natuur raakt zijn balans kwijt. Ash is de enige die de verwoesting van de aarde kan tegen houden en hij moet de 3 schatten bij elkaar brengen.

Bron: Pokemon Paradijs
Afbeelding

Grumpig
Trainer
Trainer
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-10-2009 14:08

Bericht door Grumpig » 25-10-2009 22:11

deze film heb ik op video :P er zit wel een leuke verhaallijn aan.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2009 11:02

Deze heet toch eigenlijk "Pokemon 2000: The Movie"?

Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Bericht door Max » 26-10-2009 11:19

Thbio schreef:Deze heet toch eigenlijk "Pokemon 2000: The Movie"?
Dat is de USA titel. In de Nederlandse titel zit dat "2000" er niet bij XD. De film in USA heet trouwens ook nog "The Power Of One".. beetje vaag allemaal.
Afbeelding

Seviper
Beheerder
Beheerder
Berichten: 960
Lid geworden op: 12-10-2009 09:10

Bericht door Seviper » 26-10-2009 14:50

Voor in de bioscopen werd hij Pokemon 2000: The Movie genoemd. Maar officeel heet hij 'The Power of One'.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 22-11-2009 19:12

umm, dit is echt de mindere films. het is misschien mooi. maar tog ....

Anja2
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 361
Lid geworden op: 10-01-2010 09:03

Bericht door Anja2 » 20-02-2010 14:21

Lol Ash eerste kus XD Dat zag er Wel lief uit :)
Nickimon <33
Let the game, game begin! #widm

Quirino
Trainer
Trainer
Berichten: 174
Lid geworden op: 21-12-2009 13:39

Bericht door Quirino » 19-03-2011 00:13

Dark Trainer Kira schreef:umm, dit is echt de mindere films. het is misschien mooi. maar tog ....
Serieus? Dit is mijn favoriete juist (samen met 8 ). Maar deze zal voor mij toch een speciaal gevoel houden omdat het de eerste film is die ik ooit zag ^_^

Frey
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-10-2010 12:58

Bericht door Frey » 19-03-2011 00:37

Dit is ook mijn favoriete film. 8)

Ik vond die hele Orange Islands setting ook geweldig.
Gotta Catch 'em All!

Pascal1993
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 15-05-2011 15:50

Bericht door Pascal1993 » 25-05-2011 22:33

ik vind dit de beste pokemon film die er is.

Plaats reactie