Film 8: Lucario en het Mysterie van Mew

Praat hier over de Pokémon Anime, Films of Specials.
Plaats reactie
Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1210
Lid geworden op: 07-10-2009 17:38

Film 8: Lucario en het Mysterie van Mew

Bericht door Max » 11-10-2009 09:44

Leeswaarschuwing: Onderstaande tekst bevat details van de plot en/of de afloop van het verhaal.

De film begint in een rotsachtige woestijn, waar een Lucario. Hij gebruikt aura om de weg te vinden. Ondertussen zien we hoe er aan twee kanten groepen mensen en pokémon lopen naar elkaar om oorlog te voeren. Lucario wordt plotseling aangevallen door een groep Houndooms en hij besluit om heer Aaron te roepen met een blauw kristal. Het blijkt dat er een paleis precies tussen de twee legers in zit en dat de legers het Cameron paleis zullen verwoesten als de oorlog door zal gaan. Terwijl Lucario de Houndooms verslaat, spring Aaron op een pidgeot en vliegt van het paleis weg naar Lucario. Lucario krijgt last van zijn ogen en kan niets meer zien, maar hij gebruikt zijn aura, wat hij geleerd heeft van Aaron, en weet zo waar hij moet lopen. Aaron sluit Lucario op in een staf en gaat naar de boom van het begin, w at de verblijfplaats van Mew is. Pidgeot komt zonder hem terug samen met de staf. Van het paleis zien de koningin en haar werkster hoe de boom oplicht. De legers stoppen met aanvallen en de oorlog is voorbij. Woede en haat worden veranderd in begrip en hoop. Dit is waarom Aaron als een held wordt beschouwt en wordt gezien als de beschermheer van aura. We zien hoe een vrouw dit verhaal voorleest aan haar kind.

Onze helden komen bij een festival ter ere van heer Aaron in het Cameron paleis. Ze verkleden zich en Ash doet mee aan een pokémontoernooi. Ash komt in de finale te staan tegen Kidd Summers en haar Weavile, maar wint toch en wordt uitgeroepen tot nieuwe beschermheer van aura. Kidd Summers is een wereldrecordhouder van het hebben van de meeste wereldrecords. Ze is een avonturier en doet van alles. Ondertussen zien we hoe een Mew door het paleis speelt, vermomd als andere pokémon (Mew kan in elke pokémon veranderen).

Op het feest ter ere van de nieuwe beschermheer van aura krijgt Ash de staf van heer Aaron door koningin Eileen uitgereikt en wordt hij door de werkst er Rin verteld te blijven zitten gedurende de avond. Terwijl iedereen aan het dansen is, lopen de pokémon vrij rond en worden ze naar de zolder geleid door Mew. Kidd Summers blijkt een soort spion te zijn die op een operatie is. Ze probeert met haar twee Weaviles een zender op Mew te zetten. Meowth ziet Kidd en achtervolgt haar tot het dak, waar hij valt en door een raam terecht komt op de zolder waar de pokémon zitten te spelen. Ook Max, die de pokémon was gevolgd komt bij de zolder en ziet hoe Mew aangevallen wordt door de twee Weaviles. Pikachu probeert Mew te verdedigen, maar Mew teleporteert zich samen met Meowth en Pikachu naar het dak en verandert dan in een Pidgeot en vliegt, met Pikachu en Meowth op zijn rug, naar de boom van het begin.
Afbeelding

Grumpig
Trainer
Trainer
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-10-2009 14:08

Bericht door Grumpig » 25-10-2009 22:18

vette en volgens mij de langste pokémonfilm ooit. Lucario is natuurlijk mijn grote held.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 22-11-2009 19:16

een best mooie verhaal lijn

Anja2
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 361
Lid geworden op: 10-01-2010 09:03

Bericht door Anja2 » 20-02-2010 14:20

Ik vond de film harstikke cool :)
Vooral omdat je merkte dat Ash en Lucario een steeds sterkere band kregen
Nickimon <33
Let the game, game begin! #widm

Seviper
Beheerder
Beheerder
Berichten: 960
Lid geworden op: 12-10-2009 09:10

Bericht door Seviper » 12-08-2010 23:42

Volledige cast (bekende):

Ash: Christa Lips
May: Nicoline van Doorn
Brock: Fred Meijer
Max: Lot Lohr
Jessie: Hilde de Mildt
James: Paul Disbergen
Meowth: Bas Keijzer
Verteller: Jeroen Keers

Kidd: Marieke de Kruijf
Lucario: Fred Butter
Aaron: Tony Neef
Banks: Victor van Swaay
Ilene: Kirsten Fennis
Dienstmeid: Lot Lohr

Overige stemmen:
Jannemien Cnossen
Sander van der Poel
Victor van Swaay
Tony Neef
Hetty Heyting
Linda Wagenmakers
Marcel Jonker

Regie: Fred Butter/Sander van der Poel
Vertaling: Hilde de Mildt
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Frey
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-10-2010 12:58

Bericht door Frey » 08-02-2011 14:45

Ik ben toch zo blij dat vanaf deze film de Nederlandse stemmen van de tekenfilm weer gebruikt worden. Vooral film 5, 6 en 7 waren vreselijk. Die heb ik maar in het Engels gekeken, terwijl ik een enorme fan ben van de NL dub.
Gotta Catch 'em All!

Pascal1993
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 15-05-2011 15:50

Bericht door Pascal1993 » 12-06-2011 15:59

pokemon 8 had best een goed verhaal. ik had er van genoten.

ryofichter
Verbannen
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-01-2012 12:09

film

Bericht door ryofichter » 08-01-2012 20:09

mijn favoriete pokémon film
ik word een pokémon master

Plaats reactie