De Nederlandse Pokémon stemmen

Praat hier over de Pokémon Anime, Films of Specials.
moonangel
Ondertitelaar
Ondertitelaar
Berichten: 402
Lid geworden op: 28-02-2010 10:20

Bericht door moonangel » 10-04-2012 19:39

deempjeex schreef:Je verdiend als stemacteur rond de €122 per 4 uur. Dat is ongeveer 172 zinnen. Dat vind ik behoorlijk veel!

Als je bijvoorbeeld een grote film in mag spreken zoals Toystory, Shrek of Happy feet ik zeg maar wat, dan krijg je ongeveer €850 voor 280 zinnen inspreken als je het hoofdpersonage inspreekt..

Zeker niet een verkeerd bedrag!!
Nou dat is zeker niet verkeerd. Dat zou ik dan ook wel graag doen. ;)
Sub: DN Angel, Black Rock Shooter

Afbeelding

Seviper
Beheerder
Beheerder
Berichten: 960
Lid geworden op: 12-10-2009 09:10

Bericht door Seviper » 10-04-2012 19:53

Vergeet niet dat de stemwisseling begon met de studiowisseling van JPS naar Fred Butter Soundstudio's. Dat bedrijf was net nieuw, dus was het eigenlijk een godsgeschenk dat de stemmen van Ash, Brock, Jessie, May, Max, Joy, Jenny en de Verteller wel bleven.

Ik denk dat als Pokémon in 2007 direct naar Sun Studio/SDI Media was gegaan, dan hadden we denk ik een grotere kans dat sowieso Jan Nonhof gebleven was.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

RennyRocket
Ontdekker
Ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 18-04-2012 11:41

Bericht door RennyRocket » 29-04-2012 19:38

deempjeex schreef:Je verdiend als stemacteur rond de €122 per 4 uur. Dat is ongeveer 172 zinnen. Dat vind ik behoorlijk veel!

Als je bijvoorbeeld een grote film in mag spreken zoals Toystory, Shrek of Happy feet ik zeg maar wat, dan krijg je ongeveer €850 voor 280 zinnen inspreken als je het hoofdpersonage inspreekt..
Je vergeet dat de grote films ook betaald worden door grote studio's, die het belangrijk vinden dat de film in ''een andere taal'' (de onze dus) ook goed overkomt. Daar hebben ze ook geld voor over.

De stemacteurs die de rolletjes doen in ''gewone'' tekenfilms, verdienen daar veel minder mee. Ze doen het vaak omdat ze het leuk vinden, en het een leuke bijverdienste kan zijn waar je op zich niet al te veel voor hoeft te doen.
Seviper schreef:Vergeet niet dat de stemwisseling begon met de studiowisseling van JPS naar Fred Butter Soundstudio's. Dat bedrijf was net nieuw, dus was het eigenlijk een godsgeschenk dat de stemmen van Ash, Brock, Jessie, May, Max, Joy, Jenny en de Verteller wel bleven.
En toen het overging naar Fred Butter die dus inderdaad net begon, waren de salarissen dramatisch en zijn er veel mee gestopt (waaronder dus Bram). Heel jammer, maar je doet er helaas niets meer aan... Ik vind Bram en Jan nog steeds de beste James en Meowth! Vind het nog steeds moeilijk te wennen aan de andere stemmen...

Ben ik trouwens de enige die de stem van Iris echt mega-irritant vind? Ze zit de hele tijd tegen Ash dat hij nog maar een kind is, maar zelf klinkt ze als een kleuter...krijg er echt de rillingen van!
Bram je was de beste. Gelukkig kunnen we je nog horen.. Rust zacht.

sandor100
Verbannen
Berichten: 316
Lid geworden op: 28-08-2011 11:34

Bericht door sandor100 » 29-04-2012 19:50

RennyRocket schreef:
deempjeex schreef:Je verdiend als stemacteur rond de €122 per 4 uur. Dat is ongeveer 172 zinnen. Dat vind ik behoorlijk veel!

Als je bijvoorbeeld een grote film in mag spreken zoals Toystory, Shrek of Happy feet ik zeg maar wat, dan krijg je ongeveer €850 voor 280 zinnen inspreken als je het hoofdpersonage inspreekt..
Je vergeet dat de grote films ook betaald worden door grote studio's, die het belangrijk vinden dat de film in ''een andere taal'' (de onze dus) ook goed overkomt. Daar hebben ze ook geld voor over.

De stemacteurs die de rolletjes doen in ''gewone'' tekenfilms, verdienen daar veel minder mee. Ze doen het vaak omdat ze het leuk vinden, en het een leuke bijverdienste kan zijn waar je op zich niet al te veel voor hoeft te doen.
Seviper schreef:Vergeet niet dat de stemwisseling begon met de studiowisseling van JPS naar Fred Butter Soundstudio's. Dat bedrijf was net nieuw, dus was het eigenlijk een godsgeschenk dat de stemmen van Ash, Brock, Jessie, May, Max, Joy, Jenny en de Verteller wel bleven.
En toen het overging naar Fred Butter die dus inderdaad net begon, waren de salarissen dramatisch en zijn er veel mee gestopt (waaronder dus Bram). Heel jammer, maar je doet er helaas niets meer aan... Ik vind Bram en Jan nog steeds de beste James en Meowth! Vind het nog steeds moeilijk te wennen aan de andere stemmen...

Ben ik trouwens de enige die de stem van Iris echt mega-irritant vind? Ze zit de hele tijd tegen Ash dat hij nog maar een kind is, maar zelf klinkt ze als een kleuter...krijg er echt de rillingen van!
Je bent niet de enige ik vind die stem ook vervelend. En ze klinkt inderdaad als een kleuter en ze zegt tegen Ash dat hij een kind is,maar zelf gedraagt ze zich vind ik persoonlijk als een kleuter.

RennyRocket
Ontdekker
Ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 18-04-2012 11:41

Bericht door RennyRocket » 29-04-2012 19:57

Gelukkig, ben blij dat ik niet de enige ben! :P
Bram je was de beste. Gelukkig kunnen we je nog horen.. Rust zacht.

sandor100
Verbannen
Berichten: 316
Lid geworden op: 28-08-2011 11:34

Bericht door sandor100 » 29-04-2012 20:01

RennyRocket schreef:Gelukkig, ben blij dat ik niet de enige ben! :P
Maar persoonlijk vind ik dat Iris er uitziet alsof ze altijd in het oerwoud heeft gewoont. En dat ze nog nooit haar haar heeft gekamt

RennyRocket
Ontdekker
Ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 18-04-2012 11:41

Bericht door RennyRocket » 29-04-2012 20:10

Dat maakt me dan nog niet zoveel uit (ik ga nooit zo af op het uiterlijk...) maar die stem....BRRRRRR
Bram je was de beste. Gelukkig kunnen we je nog horen.. Rust zacht.

Venusaur
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 304
Lid geworden op: 01-02-2012 23:04

Bericht door Venusaur » 29-04-2012 20:45

Mij valt de stemmen soms op dat het anders is veder let ik er niet op
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie