Beoordeel de anime arcs!

Praat hier over de Pokémon Anime, Films of Specials.
Plaats reactie
Quirino
Trainer
Trainer
Berichten: 174
Lid geworden op: 21-12-2009 13:39

Beoordeel de anime arcs!

Bericht door Quirino » 13-08-2012 01:40

Ik vroeg me af wat iedereen hier vindt van de verschillende arcs van de anime. Dat is dus Kanto (seizoen 1), Orange Islands (seizoen 2), Johto (seizoen 3-5), Hoenn (seizoen 6-8), Battle Frontier (seizoen 8-9), Sinnoh (seizoen 10-13), Unova (seizoen 14-heden).

Je mag een cijfer geven of gewoon een verhaaltje houden ;)

Mijn cijfers:
Kanto: 8/10. Het begin van de anime, de show had hier beduidend nog meer humor als in de recentere regio's, een beetje op het slapstickachtige af soms. Het tempo lag hoog, relatief weinig filler episodes, Team Rocket die nog een bedreiging vormde en een goede groepschemie tussen Ash, Misty en Brock. Wat mij betreft één van de beste arcs van de anime!

Orange Islands: 7/10. Een leuk idee, een seizoen 'tussendoor'. Leuke plots, bijvoorbeeld met Snorlax en de tropische sfeer vond ik ook mooi. Groot minpunt voor mij is dat Brock er grotendeels niet is.

Johto: 5/10. Vanaf Johto komt de anime een beetje in een sleur. Het tempo gaat drastisch naar beneden en er worden erg veel saaie en onbelangrijke filler episodes toegevoegd. Ook zijn Misty en Brock onbelangrijker en Team Rocket heeft ondertussen al niets meer van het dreigende wat ze eerst nog wel hadden. Hoogtepunten waren wel de gymgevechten met Morty en Clair.

Hoenn: 5/10. Het tempo ligt nog steeds laag en nog steeds veel onbelangrijke fillers. Misty is vervangen door May, wat ik wel een goede verfrissing vind, vooral ook door de wedstrijden, al zijn die nog niet altijd even goed uitgewerkt naar mijn mening. Team Rocket begint in mijn ogen steeds irritanter te worden en worden steeds minder belangrijk. Geen rivaal voor Ash in deze arc vind ik ook een minpuntje. Hoogtepunt voor mij waren de episodes op Dewford Island, ik vond de sfeer van het tropische eiland wel leuk, als met de Orange Islands.

Battle Frontier: heb ik nog maar voor de helft gekeken ongeveer en kan ik dus nog geen oordeel over vellen.

Sinnoh: 9/10. Ik verwachte voordat ik deze arc zou bekijken dat dit wederom een herhaling van Johto/Hoenn zou zijn, maar dat vind ik achteraf gezien helemaal niet. De verhaallijnen en personen zijn veel uitgewerkter als ooit tevoren. Dawn is mijn favoriete vrouwelijke protagonist van de hele serie, zij was ook ongelooflijk goed uitgewerkt samen met de wedstrijden. Hoewel seizoen 10 nog een aantal saaie fillers had werden ze in mijn ogen vanaf seizoen 11 veel interessanter en leuk om naar te kijken en hadden de meesten wel een knipoog naar een belangrijke gebeurtenis. Paul is de beste rivaal van de hele serie en de rivaliteit is ook goed uitgewerkt (hun 6vs6 gevecht in seizoen 12 is voor mij één van de hoogtepunten van de hele serie). Wel heel jammer is dat Brock onbelangrijk is geworden in deze arc. Hoewel Croagunk verfrissend was voor de show is Brock steeds minder belangrijk geworden. Hij fungeerde eerst als een vriend en mentor voor Ash, maar sinds hij volwassener was geworden bleef alleen het vriendgedeelte over en uiteindelijk was dat ook uitgekouwd. Maar al in al wat mij betreft de beste arc van de anime!

Unova: 6/10 (onder voorbehoud). Een geheel frisse start, Team Rocket is weer dreigend, Ash begint in zijn eentje (al miste ik Brock en Dawn wel). Helaas lijkt hij ook totaal te zijn gereset, al zijn ervaringen en volwassenheid zijn in één klap weg. En hoewel Pikachu nog een gelijkspel aantekende tegen een Latios in de Sinnoh League, verliest hij van een Snivy die nog nooit gevochten heeft en voor het eerst gecommandeerd wordt door een trainer zonder ervaring, daar irriteerde ik me nogal aan. Trip is een heel slechte imitatie van Paul, wat voor mij ook een minpunt is. Maar nu de positieve dingen: het tempo ligt weer hoog, het lijkt wat spannender en Iris en Cilan doen weer denken aan Misty en Brock in Kanto, geen van beiden is onbelangrijk.

Ik ben benieuwd wat jullie denken!

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 13-08-2012 11:12


Let Op, Dit Kan Spoilers Bevatten, Lees Dit Niet Als Je De Serie Nog Niet Gezien Hebt. ;) (tenzij je de serie toch nooit ga zien) ;)




Kanto: 9/10, Kanto was het origineelste, Team Rocket was nog echt 'slecht'. Ash moest ook nog de meeste dingen leren over Pokémon enzo. Gewoon 1 van de beste seizoenen ;)
+ Ash begon met zijn reis
+ Ash had een charizard ;)
- Team Rocket (in't algemeen dan) moest grotere rol hebben ;)

Orange Islands: 9/10 Ook leuke arc ;) Vooral vond ik de verandering van Brock naar Tracey wel leuk en 'nieuw'. Was aanpassen.
+ Tracey kwam erin voor ;)
+ Anime Only Gyms, da's iets wat de games niet hebben XD
+ Cassidy en Muts...Ik bedoel Butch XD
- Langdradig, sommige ep's waren best saai....

u]Johto: [/u] 7/10 Johto vond ik ... leuk. Maar nu niet om 'wouw' te zeggen. Ik begon het pas interessanter te vinden vanaf 'Master Quest'. De Johto league vond ik ook echt leuk. Ook is Brock nu terug.
+ Brock was terug, Tracey was goed voor 1 seizoen maar 2 seizoenen zou sws te veel zijn ;)
+ Master Quest! Vanaf dan werd het echt spannend.
- Ook hier waren sommige ep's gewoon saai...

Hoenn 8.5/10 Hoenn was ook best leuk, ik vond het leuker dan Johto. Brock is er nog steeds en Misty is vervangen door May (mijn favo vrouwelijke protagonist). De wedstrjden vond ik ook ZALIG om naar te kijken.
+ MAY!!!!!!!! #BigMayFan
+ Max was ook leuk ;)
+ Best leuke generatie en gymleaders
+ 2 teams (aqua an magma)
+ terugkeer van Misty
+ De wedstrijden
- Ik vond dat rayguaza zeker een rol in deze arc moest krijgen

Battle Frontier: 9.5/10 Terug in Kanto, alleen moet Ash nu de Frontier Brains verslaan. Brock, May en Max reizen nog steeds mee. De wedstrijden van May zijn dit seizoen ook te zien en May vangt zelfs een Eevee. <3<3<3 Dit was gewoon mijn favo seizoen en weinig op aan te merken ;)
+ May heeft een eevee <3<3<3
+ Leuke verandering, Frontier Brains in plaats van Gymleaders
+ Terug in Kanto
+ Team Rocket (de echte) werd weer eens gezien, onderandere Cassidy en Muts....Ik bedoel Butch XD
+ Sommige ep's waren zo leuk!

Sinnoh: 7/10 Brock reist nog mee maar May is vervangen door Dawn, Dawn is ook nog een leuk personage. Ook doet zij mee aan wedstrijden alhoewel ik de wedstrijden van Hoenn en Battle Frontier beter en leuker vond. ;)
+ Dawn is best een leuk personage ;)
+ Paul was echt ene goede rivaal
+ Ash heeft nu 2 starters helemaal geevolueerd (Torterra en Infernape)
- Sommige ep's vond ik niet echt.....

Unova: 9/10 Unova vind ik echt super. Team Rocket is terug 'slecht', Ash begint weeral opnieuw met zijn Pikachu. Brock en Dawn worden vervangen door Cilan en Iris. Dawn komt na een tijdje wel terug (voor hoelang is onbekend). Dat is natuurlijk ook super. ;) Ook voor deze arc, weinig op aan te merken, natuurlijk is het nog niet gedaan dus ik kan m'n punten nog veranderen.
+ Iris en Cilan zijn echt leuke personages ;)
+ Leuke genaratie
+ Team Rocket is eindelijk terug 'slecht'
+ Iris vangt Dragonite *SPOILER*
+ Terugkeer van Dawn en Chyntia, echt leuk!
+ Ik kan nog veel meer zeggen ;)
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

Nick1416
Ontdekker
Ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-07-2012 18:33

Bericht door Nick1416 » 16-08-2012 13:18

Kanto: 9/10, Ik vond dit persoonlijk het allerleukste seizoen.
In dit seizoen heb ik echt kunnen lachen en was Team Rocket soms nog wel spannend. Ik zelf ben niet zo'n grote pokemon fan meer. Maar dit seizoen blijft leuk!

Orange Islands: 6/10 ik vond het jammer dat Brock weg was en de humor van ash verdween een beetje. Ook begon Team Rocket steeds meer te falen in alles en kon je Team Rocket niet echt bepaald spannend noemen dat vond ik jammer. Ik vond dit seizoen eigenlijk niet zo leuk maar de gyms waren leuk zeker de aflevering van de opkomst van Dragonite!

Jotho: 5/10, ik heb niet echt genoten kun je zeggen van dit seizoen er waren natuurlijk wel een paar leuke afleveringen maar ondanks dat Brock terug was vond ik het niet echt leuk.

Hoen: 7/10 Ik vond dit seizoen wel weer wat leuker worden door de variatie van gym gevechten en wedstrijden ook vond ik het leuk dat May en Max erbij kwamen het was wel tijd voor verandering!

Battle Frontier: 6/10 Team Rocket faalt heeft nu zijn uiterste faalpunt bereikt en ik vind dit seizoen niet zo leuk.

Sinnoh: 7/10 Ik vond het best wel leuk de verandering van May naar Dawn het was eerst wel een beetje wennen maar toch was het leuk ik vind het wel jammer dat ze telkens weer van pokemons wisselen in elke regio ze veranderen alleen de naam passen ze wat aan en dan hebben ze weer een nieuwe pokemon! Ook vond ik de wedstrijdjes weer wat minder worden maar het seizoen was verder wel leuk.

Unova: 6/10, ik vind het jammer dat Dawn is vervangen door Iris en Brock naar Cilan. Verder vind ik het wel leuk dat team rocket al die geheime missies doet.
Afbeelding

Plaats reactie