Nostalgische games!

Praat over je favoriete games.
Plaats reactie
phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Nostalgische games!

Bericht door phantomra » 25-01-2013 22:59

Games! Zijn van alle tijden en elk jaar komt er weer een shitload aan nieuwe, slechte, goede, grappig games. Maar er zijn games die je altijd wel zijn blijven hangen op een of andere manier. Soms door dat ze slecht zijn, soms doordat ze heel goed zijn. Maar er is daar buiten ook nog een andere categorie, "games met nostalgische waarde". Games die bij je blijven hangen omdat ze je jeugd hebben gemaakt. Games die je na 10 jaar nog steeds kan heiningen en nog steeds leuk zijn (vanwege die nostalgische waarde of gewoon omdat ze goed zijn) om te spelen. Er is op dit forum een topic over je favoriete game, maar ik heb nooit een topic gevonden over een game die je jeugd heeft gemaakt. Zodoende dit topic. Om ervoor te zorgen dat er niet steeds Battlefield 3 of skyrim word gezegd wil ik graag een regel toevoegen: Alleen games die 5 jaar of ouder zijn (dus tot en met 2007).
Graag zou ik de naam van de game willen weten, de console waarop gespeeld is, genre en de herinnering eraan.
Ga niet haten op een game van iemand anders. Voor veel mensen (waaronder ik) zijn dit best mooie herinneringen en ik wil niet dat ze worden verpest door iemand.

Makkelijk om te reageren:
Naam:
Console:
Genre:
Herinnering:

Naam: Soul Blade (Soul Calibur is hier uitontstaan)
Console: Ps1 (in mijn ogen nog steeds de beste Playstation console)
Genre: Fighting
Herinnering: Vroeger toen ik uit school kwam ging de playstation aan voor dit spel. Ik heb het in die tijd meerdere malen uitgespeeld met verschillende karakters in het spel. Ik kan nog steeds het intro van deze game dromen.

Naam: Warlords Battlecry
Console: PC
Genre: RPG (fantasy Roleplay)
Herinnering: Dit is nou mijn eerste illegaal verkregen, haha. Het spel speelt zich af in een magische wereld met oorlogen. Het is de bedoeling dat je met magische wezens de Warlord dood. In tegenstelling tot Bijvoorbeeld Age of Empires is hier het winning point dus ook bewegend. Dat maakte dit spel echt een uitdaging en in zeker zin ook een puzzel. Hier heb ik echt uren achter gezeten. Ondanks dat het niet veel te bieden had zelfs in die tijd niet (2000) is het in mijn ogen toch een van mijn favoriete games aller tijden.

Heb er nog veel meer, maar anders word dit zo'n lange post haha. Back to my game!
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

eeveemaster
Frontier Brain
Frontier Brain
Berichten: 1253
Lid geworden op: 22-10-2009 20:56

Bericht door eeveemaster » 25-01-2013 23:32

Pff, wat een moeilijke vraag! Er zijn er zoveel! Ik ga er een paar opnoemen ;)

Naam: Pokémon Yellow (en alle andere Game Boy Pokémon spellen)
Console: Game Boy
Genre: rpg
Herinnering: Dit heeft gewoon zo veel herinneringen! Gymbadges halen, vergelijken met je vrienden van op school, etc,,, ;)

Naam: Hockey (weet precieze naam niet meer)
Console: Sega
Genre: Sport
Herinnering: hehe, ik die mijn broer altijd inmaakte, echt leuk! Overlaatst hadden we daar 1 van de nieuwste gekocht (was in 2010), toen moesten we echt terug denken aan vroeger #Brothers

Naam: Super Mario
Console: Nintendo 64
Genre: Adventure
Herinnering: Gewoon te leuk!!! Veel leuker dan die Mario spellen van nu... Ik bedoel, wie wilt er nu schaatsen of skien of boogschieten met Mario? Of die 3d spellen daarvan falen ook best... Maar ja, da's mijn mening, xd

Naam: Sonic (alle sonic spellen van toen)
Console: Sega
Genre: Adventure
Herinnering: Hetzelfde als bij Super Mario ;)

Naam: Rayman
Console: PS1
Genre: Adventure
Herinnering: Ook een spel die ik nooit ga vergeten. ;)

Er zijn er nog hoor maar ik wilk mijn lijstje niet te lang maken xd
Mijn Twitter: https://twitter.com/PineappleRobin
Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pineapplerobin/
Mijn Pokémon Go: 4446 5063 2321

moonangel
Ondertitelaar
Ondertitelaar
Berichten: 402
Lid geworden op: 28-02-2010 10:20

Bericht door moonangel » 26-01-2013 19:58

Naam: Final fantasy ix
Console: ps1
Genre: Fantasy
Herinnering:
Ik weet goed wanneer ik dit spel voor het eerst speelde, mijn gips mocht eindelijk af speelde het voor eerst keer bij iemand. Ik deed de kleine monsters en de ander de groote monsters. De naam van mijn spel kreeg van mijn een andere naam namelijk: apenstaartje :P (alle spellen krijgen bij mij een andere naam) Ik was meteen verkocht.

Naam: kingdom hearts
Console: gameboy
Genre: fantasy, action
Herinnering: De dag da ik de gameboy kreeg, speelde ik gelijk kingdom hearts, in het begin was het moeilijk maar het proberen waard echt leuk gemaakt zelfs.

Naam: Cosmo's Cosmic Adventure
Console: pc
Genre: weet ik nie
Herinnering: leuk wezentje deed me ook denken aan mario.


En nog meer maar dan heb ik meer een lijstje nodig
Sub: DN Angel, Black Rock Shooter

Afbeelding

Jodyza
Beheerder
Beheerder
Berichten: 646
Lid geworden op: 04-02-2010 19:36

Bericht door Jodyza » 26-01-2013 23:31

Naam: Crash Bandicoot 3: Warped
Console: PS1
Genre: Adventure
Herinnering: Heb ik zooo vaak gespeeld vroeger, het was eigenlijk de eerste echte 3D game die ik gespeeld heb. Toentertijd wist ik nog niet hoe ik moest saven of was de memorycard kapot dus moest ik telkens opnieuw beginnen, maar dat verpestte het niet.

Naam: Icytower
Console: PC
Genre: Casual
Herinnering: Elke dag speelden we dit spelletje op de schoolcomputers, topgame toen, klasgenoten verslaan :D

Naam: Happyland
Console: PC
Genre: Adventure
Herinnering: Ongeveer zelfde als hierboven, spelen op schoolcomputers, elke keer proberen om de levelcodes te vinden. :D

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 27-01-2013 15:02

Ik weet dat ik hiermee veel reactie zal krijgen (zowel haat als positief), maar toch wil ik hem zeggen.

Naam: Runescape
Console: Pc (internet
Genre: MMORPG
Herinnering: Veel mensen haten deze game, ondanks dat was het jaren lang een goed lopende game, waarop ik jarenlang gespeeld hebt. De momenten van het winnen van een quest, waren altijd zo intens #Nerd. Ze waren lange tijd het best (gratis) gespeelde game en ik snap dat wel. In die tij was Runescape ook geniaal. Nooit eerder (op WOW na dan) was er zo'n wereld gecreëerd. Het was niet perfect en dat zal je mij ook niet horen beweren, maar het was wel, toen der tijd, het beste alternatief tegenover WOW. Over elke stad in Runescape heb ik wel een verhaal. Jammer genoeg zijn ze bij Jagex de verkeerde kanten op gegaan. Met name het verwijderen van de wilderniss (PvP gebied in elke wereld) is bij mij, en bij vele andere, niet goed gevallen. De wilderniss had namelijk iets magisch. Het had die kunstmatige angst en adrenaline die je soms in games kon krijgen. Later na ook het trade eruit te halen is het voor mij echt afgelopen geweest. Maar dat betekend niet dat ik soms nog ontzettende heimwee heb naar de hoogtij dagen van runescape. Lekker uitschool, gelijk achter de computer gaan trainen omdat je dacht dat dat goed was.

Naam: Medal of honor (de eerste twee delen)
Console: Ps1
Genre: Shooter
Herinnering: Dit was mijn eerste shooter. Er is nooit meer een shooter geweest die me zo heeft aangetrokken als Medal of honor en Medal of honor: underground. Mijn playstation ging altijd aan voor een paar games, medal of honor en Soul Blade (zie mijn eerste post). Later heb ik Medal of honor airborne gekocht. Vond ik niet zo. Daarna zijn de makers naar het hedendaagse gegaan (tot mijn verachting) en heb ik de nieuwe games niet meer gespeeld.

*zucht* ik heb zoveel games die ik wil opnoemen, maar doe er nog maar eentje.
Naam: Good knight stories (nee, het is goed geschreven)
Console: Pc
Genre: Adventure
Herinnering: Vroeger ging ik regelmatig naar de camping met mijn ouders. We zitten dan heel dichtbij het stadje (dorpje) Bijlen. Die hadden een intertoys en die verkocht oude games (echt oude. Tot mijn spijt heb ik laatst ontdekt dat ze dat niet meer doen). Elke keer als ik daar was nam ik een zoot games mee zodat ik ze thuis kon spelen. Een van die games was "Good knight stories". En om die game te geven wat hij verdien, SLECHTSTE GAME EVER! Ondanks dat hij heel slecht is, is het de enigste die ik me nog kan herinneringen van het feit dat ik oude games kocht in de intertoys van Bijlen. Hij is dus uitgegroeid tot een boegbeeld van oude games, jammer genoeg.
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

Plaats reactie