Attack on titan

Praat hier over andere tv series en/of animes.
Plaats reactie
phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Attack on titan

Bericht door phantomra » 07-04-2013 21:34

Attack of the titan is een anime serie die op dit moment draait.


----- SPOILER -----
Several hundred years ago, humans were nearly exterminated by giants. Giants are typically several stories tall, seem to have no intelligence, devour human beings and, worst of all, seem to do it for the pleasure rather than as a food source. A small percentage of humanity survived by walling themselves in a city protected by extremely high walls, even taller than the biggest of giants.

Flash forward to the present and the city has not seen a giant in over 100 years. Teenage boy Eren and his foster sister Mikasa witness something horrific as the city walls are destroyed by a super giant that appears out of thin air. As the smaller giants flood the city, the two kids watch in horror as their mother is eaten alive. Eren vows that he will murder every single giant and take revenge for all of mankind.

(Source: MangaHelpers)
----- SPOILER OVER -----


Wow, ik ben net best overrompelt door een beste sterke vorm van Epicness. Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen.

Ik wacht al sinds de aankondiging met smart op deze anime te wachten. Braaf heb ik de dagen geteld en gewacht tot dat hij uitkwam. Nu was het gisteravond (3 uur s avonds (vandaag dus)) zover. De eerste reacties kwamen online over Attack of the Titan (Shingeki no Kyojin). Ik had hem in me download lijst gezet en ben gaan slapen. Nu heb ik toch wel spijt van die beslissing. Ik heb echt genoten van de artstyle, verhaal, karakters etc. Ik had zelf hele hoge verwachtingen van deze anime (vind je het gek, wacht er al meer dan een half jaar op) en die zijn in mijn ogen echt verwezenlijkt. Ik heb echt heel erg spijt van dat ik überhaupt met mijn ogen heb geknipperd.

Ik hoop echt dat ze deze kwaliteit kunnen na leven in de aankomende afleveringen. Ik zit namelijk al te wachten op de volgende aflevering.

Nu is mijn vraag, wat vinden jullie ervan?
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

Lin
Ondertitelaar
Ondertitelaar
Berichten: 241
Lid geworden op: 07-11-2009 17:40

Bericht door Lin » 07-04-2013 23:54

Zoals altijd baseer ik een anime nooit op z'n eerste aflevering.
(Ik zie nu al 9's en 10'en, veel te vroeg)

Maar het was een goede, eerste aflevering. Korte actie-scène in het begin en de rest was opbouw en character build.
Het blijft (momenteel) trouw aan de manga. (*) Ik hoop dat dat zo blijft.
Ik heb het niet zo voor de character designs, maar het is allesins beter dan die vreselijke art in de manga. :/
En het lijkt alsof ze al hun budget aan de OP-animatie hebben besteed :')


Wat de personages betreft:

Eren: Typisch shounen-figuurtje, z'n stem past misschien wel bij de jonge Eren, maar helemaal niet bij de oudere Eren.

Mikasa: Zij gaat zoveel geweldige momenten hebben, Eren is er niets bij vergeleken.

Hannes: Held. Wat hij deed was moediger dan wat hij eerst zou doen. (Ik mag 'm wel)

Titans: Bruut en creepy, zoals ze moeten zijn.


Conclusie: Deze zal ik zeker blijven volgen. Sowieso de populairste anime van Spring 2013.
Het heeft potentieel om de beste te worden. (Onthou: populair=/=beste)

*Ik hoop dat ze niet al te veel gaan censoren.
Deze serie is best bloederig en bruut en dat wil ik graag zo houden.
AfbeeldingAfbeelding

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 08-04-2013 00:56

Lin schreef:Zoals altijd baseer ik een anime nooit op z'n eerste aflevering.
(Ik zie nu al 9's en 10'en, veel te vroeg, fanboys)
*veranderd cijfer naar een 8, haha*

Nee ik ben het helemaal met je eens. Ik hoop echt dat ze niet gaan rushen met de episodes en de manga blijven volgen. Daarnaast hoop ik echt dat ze de animatie echt kunnen blijven garanderen (niet dat zometeen de eerste 2 afleveringen waanzinnig mooi zijn en vervolgens een *** afleveringen maken omdat het budget op is). Ik blijf erbij, de animaties zijn waanzinwekend. ik heb de laatste tijd heel veel animefilms gezien en het viel me steeds op dat daar het animatie niveau veel hoger ligt dan de weekanime's, maar deze kwaliteit animatie heb ik nog niet gezien in zowel animefilms of series. Daarnaast wil ik zeggen dat de shots van de stad echt heel mooi waren (De stad is zover ik het kon zien ook historisch correct gemaakt. Nou jongens en meisjes, zo zag een stad in de late middeleeuwen eruit. Alhoewel de huizen toch wat minder aan historisch waarden deden).

Wat personages betreft (voeg er nog eentje toe)

Armin Arelet : Ik vond hem niet zo waanzinwekend als Eren of Mikasa. Maar ik ben het wel met vele eens dat dit karakter best interessant kan worden. Zoals een Youtuber zei (ja er zijn al reviews van)
"Dit karakter heeft dezelfde denkwijze als Eren, maar in tegenstelling tot Eren kan hij zijn acties/denkwijzes niet kunnen verwezenlijken. Ik ben benieuwd hoe hij door de serie veranderd. Dit zal hem een interessant personage maken" - CodeProvider (korte samenvatting)

Dat ben ik totaal met hem eens. Doordat ik denk dat hij op een gegeven moment de hoofdpersonages gaat blokkeren in hun verhaal/opdracht (Ik zal eerlijk zijn dat ik eigenlijk geen flauw idee heb wat ik kan verwachten van het verhaal (is bij mij niet duidelijk geworden, maar ik denk dat ze op reis gaan)). Ik wil wel gaan zien hoe ze hem in de serie gaan plaatsen en hoe ze hem gaan creëren als een mogelijke underdog. Ik denk dat dit karakter het verhaal best wat kracht bij kan geven en ik hoop dan ook dat ze dit karakter dan ook goed gaan gebruiken in het verhaal.

Daarnaast hoop ik zeker niet dat ze te veel gaan censureren (ben ik totaal met Lin eens). Ik denk ook wel dat ze dat zo houden, gezien hoe de eerste aflevering eindigde (bijna aan het janken, jonguh. haha)
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

megastijn21
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 346
Lid geworden op: 02-04-2011 23:01

Bericht door megastijn21 » 10-04-2013 21:52

Ik heb ondertussen ook de 1e aflevering gezien en ik houd het even kort. Alhoewel ik niet zo lyrisch ben zoals bijv. CodeProvider (ik heb zijn review gezien), ben ik toch zeker van mening dat de serie een grote potentie heeft.
Gregory House:"Everybody lies."

phantomra
Pro Trainer
Pro Trainer
Berichten: 489
Lid geworden op: 27-08-2011 01:25

Bericht door phantomra » 14-04-2013 14:53

Ik ga weer even fanboyen op Attack of the Titan.

---Spoilers---

IK VIND HET GEWELDIG. Het verhaal komt echt in me en doet wat met me. Ik vind het heel jammer dat er nu weer een week tussen zit voordat ik weer verder kan kijken. Daarnaast moet ik zeggen dat ik de art nog steeds geweldig vind, alhoewel ik in sommige shots toch wat meer de details mis (kan aan mij liggen). Vrij aan het begin namelijk was er een shot van de al overgenomen stadsdeel door de Titanen (Nadat Erin werd los gelaten door Hannes en hij vertelde dat hij te bang was boor de titaan(wat ik best begrijp haha)). Alles kapot en gebroken maar in het shot zag je geen titanen lopen. Dat had me zo vet geleken, als dat er nog in zat. Desalniettemin zal ik niet over dat kleine detailtje te veel zeiken (als dat al je plezier moet verpesten, kan je beter niks kijken).

Ik vind het goed dat we nu wat meer zien over het karakter Armin. In de aflevering hiervoor had hij nog een grote bek tegen mensen die beweerde dat ze niet in een "livestock" leefde. en nu accepteert hij het enigszins. Ik blijf bij me bewering dat dit karakter heel interesant kan gaan worden.

Daarnaast vind ik de titanen overpowered. Wat hun wel enige charme geeft. Ik vind het dan ook best goed dat ze overpowered zijn.

Echt ik kan echt niet beschrijven hoe ik me echt voel nu. Ik had hiervoor veel frustraties omdat de file corrupt was en ik 5 uur lang bezig ben geweest om hem te downen (Scumbag ziggo), maar deze aflevering heeft echt me dag goed gemaakt en zelfs beter dan dat ik had kunnen bedenken!
Afbeelding Afbeelding
Lid van de vereniging van krabben die niet kunnen scharen.

Lin
Ondertitelaar
Ondertitelaar
Berichten: 241
Lid geworden op: 07-11-2009 17:40

Bericht door Lin » 17-04-2013 23:29

Afbeelding
Mikasa, mept al je frustraties weg. : )

Yay voor timeskip.
Eren zal nu wel ophouden met een brutaal joch te zijn.
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie